Telecom News - סוללה סולרית תניע את "המתג החכם" במכללת שנקר

סוללה סולרית תניע את "המתג החכם" במכללת שנקר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> סוללה סולרית תניע את "המתג החכם" במכללת שנקר
סוללה סולרית תניע את "המתג החכם" במכללת שנקר
מאת: חיים חביב, 25.11.13, 20:00הבטרייה של סול צ'יפ
 
במסגרת שת"פ אקדמי תעשייתי תזכה המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר בסוללות סולריות מתקדמות מפיתוח סול צ'יפ, שתאפשרנה לקדם פיתוחים מתקדמים של סטודנטים במחלקה.
 
סול צ'יפ (SolChip) הישראלית, מפתחת ומייצרת 'הסוללה הסולרית האינסופית', תשתף פעולה עם המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בשנקר. במסגרת ההסכם, תספק סול צ'יפ למחלקה להנדסת תוכנה בשנקר סוללות סולריות מפיתוחה, שתאפשרנה פיתוחים מתקדמים של סטודנטים במחלקה.
 
ד"ר עפר שוורצגלס, ראש המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בפקולטה להנדסה בשנקר: "הסוללה היא פיתוח ראשון מסוגו בעולם של מערך תאים סולריים, כאשר ניתן לחבר את התאים בטור ובמקביל, באופן גמיש ובהתאם לצרכי המערכת המופעלת על ידם. התאים משמשים כמקור כוח, ספק אנרגיה אינסופי למערכות עם צריכת אנרגיה נמוכה, ללא צורך בהחלפת סוללות ובהתאם לדרישות ההספק של המערכת. מכאן היתרון הגדול שלהם בגמישות החיבוריות המותאמת לצרכי היישום. מדובר בכלי חדש בארגז הכלים של המפתחים והפוטנציאל כמעט אינסופי".
 
שוורצגלס מוסיף: "אנחנו משתמשים בפתרון זה כדי לפתח ולהפעיל מערכות אוטונומיות מבחינה אנרגטית, כלומר מערכות, שאינן זקוקות לחיבור למקור כוח חיצוני כמו מצבר או רשת החשמל. מערכות כאלו תהיינה ללא חיבורים/כבלים מיותרים, ותשאבנה את האנרגיה הדרושה להפעלתן מהסביבה - במקרה הזה מאור השמש או תאורת חדר. בנוסף, אין צורך בהחלפה או בהתעסקות בסוללות. משקל הסוללות הללו נמוך ואמינותן גבוהה".
 
ד"ר שני קיסר, מייסדת ומנכ"לית סולצ'יפ: "החידוש בסוללה הסולרית האינסופית של סולצ'יפ הוא, שמדובר למעשה בסוללה זעירה המספקת אנרגיה לכל אורך חיי יישום הפועל על צריכה נמוכה. הסוללה מהווה פתרון קומפקטי וקל ומותאמת להפעלה אוטונומית של יישומים צורכי אנרגיה נמוכה, ושילובה בשנקר תאפשר לסטודנטים יכולות חדשות בחזית הקדמה הטכנולוגית".
 
פיתוחים ראשונים בהם כבר נעשה בשנקר שימוש בסוללות הסולריות, הם בפרויקט "מתג חכם" ובמספר פרויקטים בשיתוף עם גן החיות של ר"ג (הספארי) כמו "ניטור מצבים פיסיולוגיים של בעלי חיים", שמתמקד במעקב אחר צבים ועוד.
 
כך לדוגמא, פרויקט מפסק חכם עצמאי אנרגטי, של הסטודנט לירון שמש בהנחיית ד"ר עפר שוורצגלס, נועד לפתח מתג עצמאי אנרגטית, השואב את כל האנרגיה הדרושה לו מהסביבה ו "יודע" מתי לכבות ולהדליק את האורות על מנת לחסוך בצריכת החשמל בבית או במשרד. הסוללה הסולרית מאפשרת למתג עצמו ולחיישנים עצמאות אנרגטית, והיעדר תלות בחיבור חשמלי או בהחלפת סוללות.
 
פרויקט נוסף עוסק בחקר והבנת התנהגות בעלי החיים. הפרויקט חקר מצב פיסיולוגי והתנהגותי בצבים כתלות באקלים, של הסטודנטים ירון רגב וליאור בריינר בהנחיית ליביו גל ובשיתוף  עם הספארי, נועד לנטר ולדגום את חום הגוף, הלחות ואת מיקומו של צב יבשה במהלך היום, ובהתאם לכך את התנהגותו ביחס לטמפרטורה בחוץ. במסגרת הפרויקט נבנו שתי מערכות עם חיישנים: האחת מוצמדת לצב היבשה, שתמדוד ותאחסן את נתוני חום הגוף, הלחות ואת מיקום הצב בשטח בעזרת חיישן GPS. השנייה ממוקמת בכלוב ומודדת באופן רציף את הטמפרטורה באזורים השונים. בשילוב נתוני שתי המערכות מתקבלת תמונה מלאה על מצבו של צב היבשה כתלות בטמפרטורה בחוץ. גם במערכת זו תשולב הסוללה הסולרית של סולצ'יפ המאפשרת לתכנן מערכות עמידות למים, שניתן לארוז במיכל אטום למים ללא צורך בהחלפת סוללה.
 
סולצ'יפ נוסדה ב-2009 ע"י ד"ר שני קיסר, מנכ"לית החברה, ורמי פרידלנדר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה, פיתחה סוללה סולרית אינסופית העמידה למים, ומציעה תחזוקה קבועה ללא תשלום למערכות עצמאיות. החברה מציעה שירות למכשירים ומערכות בעלות חיישנים אלחוטיים ורשתות חיישנים אלחוטיות (WSN) עבור רשתות כוח חכמות, בתים חכמים וערים חכמות, ניטור סביבתי, יישומי ביטחון לאומי ומערכות מעקב (כגון: RFID  אקטיבי, מאתרי GPS).
 
Solchip Logo



 
 
Bookmark and Share