Telecom News - הושקה המסלקה הפנסיונית

הושקה המסלקה הפנסיונית

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הושקה המסלקה הפנסיונית
הושקה המסלקה הפנסיונית
מאת: חיים חביב, 10.12.13, 23:00עמוס מנור
 
המסלקה הפנסיונית, שהוקמה ביוזמת משרד האוצר ותהא נתונה לפיקוחו, תאפשר לאזרח לקבל את כל המידע אודות חסכונותיו הפנסיוניים בשקיפות מלאה.
 
עמוס מרום (בתמונה), מנכ"ל חברת סוויפטנס, מפעילת המסלקה הפנסיונית נשא הבוקר דברים בוועידת עדיף ה-13, שהתקיימה בסימן המפנה בשוק הפנסיוני, שבוע לאחר הכניסה לתוקף של חובת השימוש במסלקה.
 
מרום אמר, כי כלל הגופים המוסדיים מחוברים למסלקה ולאחר התגברות על קשיי הרצה טכניים, שהיו מנת חלקה של המסלקה בראשית הדרך, פועלת כעת המערכת באופן מלא וכ-200 מפיצים כבר מחוברים לשירות ופועלים באמצעותו. מרום גילה, כי מראשית דצמבר עברו יותר מ-70 אלף קבצים במערכת בשיעור מענה של 98.7%. הוא התייחס גם לסוגיית האימות (באמצעות כרטיס אשראי) והדגים קבלת קוד בתוך דקות ספורות תוך זיהוי מלא של המשתמש.
 
מרום, מנכ"ל סוויפטנס: "המסלקה הפנסיונית היא תחילתו של מהפך צרכני, ממש כפי שהיה עם כניסתם של אתרים כגון זאפ ויד 2 לתודעה הציבורית. המסלקה תאפשר לכל אזרח לדעת היכן נמצאים חסכונותיו הפנסיוניים בשקיפות מלאה ותסייע לסוכני הביטוח לתת שירות יעיל ומהיר יותר ללקוחותיהם. הענף כולו צריך להתרגל למסלקה ולנצל אותה לצרכיו וזה תהליך שייארך זמן".
 
המסלקה הפנסיונית SWIFTNESS מבית נס טכנולוגיות, הוקמה ביוזמת משרד האוצר ומיועדת להעברת מידע אודות החסכונות הפנסיוניים מכלל הגופים המוסדיים (חברות ביטוח, חברות המנהלות מוצרי פנסיה קופות גמל וקרנות השתלמות), למפיצים (יועצים פנסיוניים – כולל בנקים, וסוכנויות ביטוח), למעסיקים ולחוסכים עצמם (החל מיולי 2014 חוסכים ומעסיקים יוכלו להתחבר למסלקה, לקבל מידע על יתרות הפרשות ופיצויים ולבצע פעולות בחיסכון הפנסיוני). בהמשך, תאפשר המסלקה בנוסף להעברת המידע גם העברת כספים והוראות פעולה בין הגופים הפועלים בשוק.
 
חסכון לפניבה



 
 
Bookmark and Share