Telecom News - חשיפה: פתרון חדש למחירי נדידה זולים להפליא ברחבי העולם

חשיפה: פתרון חדש למחירי נדידה זולים להפליא ברחבי העולם

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> חשיפה: פתרון חדש למחירי נדידה זולים להפליא ברחבי העולם
פתרון חדשני של שירות נדידה מוגן פטנט יושק בקרוב (נמצא כעת בבטא) מחברת הזנק הישראלית בשם Centel. זאת, ללא צורך באינטרנט סלולרי, WiFi או כל שיטת עקיפה אחרת, אפילו אין צורך להירשם ומדברים רגיל לגמרי. מחיר דקה בארה"ב הוא 1 סנט לדקה ליעד קווי או סלולרי, 1.9 סנט לדקה בסין ו- 2.7 סנט לדקה בבריטניה.
מאת: אבי וייס, 14.12.13, 17:30רובי קיזנר

המאבק על הורדת מחירי הנדידה תופס תאוצה כשלמירוץ מצטרפת חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה לגמרי בשם Centel, חברה המבוססת על ותיקי חברות הזנק בעולם התקשורת דוגמת ספיקו. רובי קיזנר (בתמונה) הוא המנכ"ל, יובל כנען - מייסד משותף ו- COO, ארנון איל - CTO, ובדירקטוריון נמצא משה אלון כרמל

רובי קיזנר, מנכ"ל Centel: "הפתרון שלנו יכול לספק מחירים זולים להפליא בזכות מערכת ייחודית שפיתחנו, לאור הניסיון העצום שלנו בשוק הנדידה והבנת צרכי הלקוחות, שנודדים עם מכשיר הסלולר שלהם במדינות העולם. הפתרון הזה אינו VoIP אלא שיחת סלולר רגילה. האפליקציה לא עובדת על האינטרנט, לכן האיכות היא טובה בדיוק כמו כל קישור סלולרי. אין הפרעות ואין ניתוקים ורעשים. אנו נמצאים כעת בבטא עם גרסת האנדרואיד ונצא להשקה לשוק הישראלי והעולמי תוך מספר שבועות מאוד קצר. נשיק גרסאות גם לאייפון ובהמשך לחלונות מובייל ולבלקברי. המחירים שלנו ידועים מראש ושקופים, אין להם תחרות, אין צורך בהרשמה ואין כל התחייבות, לא לתקופת זמן ולא למינימום של שימוש".

השיטה של Centel:
מורידים אפליקציה למכשיר הסלולר, מקבלים שתי אפשרויות: לחבר לאפליקציה את מספר הטלפון הסלולר הרגיל או לקבל (ללא עלות נוספת) מספר טלפון ישראלי, אותו ניתן להפיץ בעת שיוצאים לחו"ל. בנוסף, ניתן לחבר למספר הזה את המספר הרגיל, לצורך שיחות נכנסות, ע"י ביצוע "העבר" - Forward של שיחות מהמספר הרגיל אל המספר, שנעשה בו שימוש בחו"ל. כשמגיעים לחו"ל או כבר בארץ, קונים SIM רגיל ביותר של מפעיל כלשהו באותה ארץ. בשיחה הראשונה בחו"ל נכנסים לתוכנה ומבצעים "שיחה ראשונה". התוכנה מאשרת את ה-SIM החדש ומחברת אותו למספר הישראלי של המשתמש. מרגע זה ניתן להמשיך לחייג ולקבל שיחות כרגיל.

בשיחות נכנסות השיחות מגיעות למכשיר לפי המספר הישראלי (המקורי או החדש). בשיחות יוצאות, הן מנותבות ברקע באופן שקוף למשתמש אל מספר גישה בינלאומי באותה ארץ, בד"כ זה מספר 1-800 ומשם השיחה ממשיכה ליעדה ברשת הניתוב הבינלאומי, שיצרה Centel. מקבל השיחה רואה את המספר הישראלי בשיחה הנכנסת אליו (ולא את המספר על ה-SIM הזר).

התשלום של שיחה יוצאת מורכב למעשה משני מקטעים:
1) מחיר שיחה ב-SIM המקומי אל מספר הגישה המקומי של Centel דוגמת המספר 1-800. ברוב מדינות העולם זה בחינם או במחיר אפסי, או במחיר של עלות שיחה מקומית רגילה. יש מדינות דוגמת צרפת, שבהן כל חבילות ה-SIM הן Unlimited ("ללא הגבלה") בשיחות מקומיות, מבחינת דקות הדיבור, כך שאין כל משמעות כספית נוספת לחיוג ל-1-800 או לכל מספר מקומי אחר.
2) מחיר השיחה המועברת ליעדה בכל מקום בעולם באמצעות האפליקציה של Centel. התשלום כאן נעשה בעת ההרשמה, בשיטה שהמשתמש בוחר לשלם: או באפליקציה של גוגל, או של אפל או בגישה אחרת הנוחה לו. הגישה הכי פשוטה היא התשלום דרך פורטל האפליקציה.

רובי קיזנר: "רשמנו פטנט על הפיתוח הטכנולוגי שלנו. מבחינת המשתמשים, מה שנדרש מהם בארץ זה לטעון את התוכנה על מכשיר הסלולר ובחו"ל להחליף את ה-SIM של ספק הסלולר הרגיל שלהם בכל SIM, שהם ייקחו מספק סלולר מקומי, זה לא משנה. זאת, משום שממילא כל השיחות יוצאות דרך מספר הגישה שלנו. אם יש תשלום זה על השיחות הנכנסות, במקומות שיש תשלום על שיחה נכנסת, בד"כ זה מחיר אפסי בשיחה מקומית, כי זה SIM מקומי.

השיחה באפליקציה שלנו היא שיחת סלולר רגילה של רשת GSM. זה עובד בכל מקום בעולם. אין חיוג חוזר או VoIP או כל טריק אחר המוריד מחוויית השיחה. בנוסף, המשתמש יכול לגלוש ולשלוח מסרונים דרך ה-SIM הזר, שהכניס למכשיר, כרצונו.

אנו יותר זולים ממחירי כל ספק SIM באותה מדינה. לכן, מומלץ לקחת SIM מינימלי בארץ בה נמצאים. אם תשווה את התעריפים שלנו לתעריפים של כל ספק סלולר ישראלי תראה, שאנו זולים בעד 97%. אנו זולים בהרבה גם מול חיוג יוצא מסקייפ או מפרינג, ויבר או כל תוכנה אחרת על הסמארטפון, במיוחד כשאצלנו אין עלויות של Data וזה לא 'אוכל' את הסוללה. זו פשוט שיחה סלולרית רגילה, מחויגת רגיל או מספר הטלפונים הרגיל של המכשיר, כמו שהמשתמש רגיל לבצע כל הזמן בשיחות שלו בארץ". 

לאחרונה סקרנו מספר מרשים של פתרונות מחברות הזנק ישראליות מבטיחות בתחום הנדידה (כאן, כאן כאן, כאן, כאןכאן וכאן) ואף ניתחנו את כל האופציות לנודד העסקי כאן. בנוסף, הבאנו את המגמה החדשה המתפתחת בעולם של Zero Roaming ("אפס עלויות נדידה", כמפורט כאן וכאן). זו למעשה הדרך היחידה של ספקי התקשורת הגדולים והוותיקים (וגם החדשים) להחזיר אליהם לרשת הביתית את כל המשתמשים הנודדים בעולם, שרוכשים SIM זר או עוברים ל-VoIP, או לכל פתרון חיצוני אחר. גם הרגולטור של ה-EU מעוניין להגיע ל- Zero Roaming במדינות אירופה עד 2016. בישראל, ספקי הסלולר לא שמעו כמובן על Zero Roaming. גם משרד התקשורת לא שמע, ואם שמע, לא הבין מה עליו לעשות ולהחליט כדי שזה יתרחש הלכה למעשה...
Centel



 
 
Bookmark and Share