Telecom News - מהפכת הטלפוניה הווירטואלית תעמוד במרכז שירותי האינטרנט העתידים

מהפכת הטלפוניה הווירטואלית תעמוד במרכז שירותי האינטרנט העתידים

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> מהפכת הטלפוניה הווירטואלית תעמוד במרכז שירותי האינטרנט העתידים
מהפכת הטלפוניה הווירטואלית תעמוד במרכז שירותי האינטרנט העתידים
מאת: אבי וייס, 15.12.13, 20:45שמוליק הבר
 
Data Center חדש במרכז הארץ ושירותי תקשורת מתקדמים לכל עסק הם הבשורות החדשות שנחשפות כאן, בעקבות החבירה בין אינטרנט בינת מקבוצת רד-בינת ל-IBC, ספקית שירות סיב לכל בית ולכל עסק בישראל, שמציגה שירותי ערך מוסף בפורטל לכל לקוח.
 
"אנו נביא את השירות הטלפוני לציבור העסקי והארגוני בצורה שונה, עם ערכים מוספים גבוהים המותאמים ללקוחות העסקיים. אני מקווה ששירות זה יהיה להיט", מדווח שמוליק הבר, מנכ"ל אינטרנט בינת. "אין ספק, שאחד השירותים הבולטים שנציג בפורטל של ,IBC יהיה טלפוניה וירטואלית, טלפוניה ב'מיקור חוץ'. אצלנו היא מכונה Hosted PBX. הלקוח לא צריך שום חומרה (מרכזיה) אצלו אלא רק טלפוני קצה המחוברים לרשת. זו יכולה להיות קפיצת מדרגה של עולם המרכזיות – PBX. זה שירות הניתן בשת"פ עם חברות אחרות בקבוצת רד-בינת, עם מגוון רחב של אפשרויות המותאמות לכל לקוח".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם שמוליק הבר (בתמונה), כדי לשמוע לאן הולכת אינטרנט בינת, וכיצד היא מתכוננת למהפכה הגדולה של שירותי אינטרנט הקוויים בישראל עם כניסת IBC לשוק עם פריסת סיבים לכל בית ועסק.
 
שאלה: מה מצבה של אינטרנט בינת בשוק ספקי האינטרנט בישראל?
שמוליק הבר: "אינטרנט בינת היא חלק מקבוצת רד-בינת והוקמה ב- 2001 במטרה להביא ערך מוסף גבוה בשירותי אינטרנט למגזר העסקי. אנו מרוכזים רק במגזר העסקי.
 
האינטרנט הפך למוצר קומודיטי בדיוק כמו חשמל ומים בשוק. מה שאנו מביאים אלו שני מרכיבים חשובים לעולם העסקי:
א. יציבות. זה בסיס לכל שירות וחלק בלתי נפרד מהשירות האיכותי.
ב.  שירותי ערך מוסף המותאמים למגזר העסקי על רשת האינטרנט.
 
מכאן, אנו ממוקדים, מעבר לאספקת שירותי אינטרנט בסיסיים, בהצעת שירותים נוספים בעלי ערך גבוה למגזר העסקי והארגוני בישראל. אלה כוללים מערכות תשתית, אבטחה, טלפוניה, אירוח ועוד".
 
שאלה: מה השירות המוביל שלכם?
תשובה: "השירות של Aryaka, אותו אנו מספקים מזה כשנתיים. השירות הזה מחליף את חיבורי ה-MPLS בין סניפים, מה שמאפשר לשפר את ביצועי הרשת הבינלאומיים על גבי תשתית MPLS בלי קופסאות, בלי התקנות ובלי בעיות של ניהול ושדרוגים. זאת, באמצעות שירות מבוסס ענן של Aryaka.
 
עד היום, הקמת חיבורים ב-MPLS לעסק עם סניפים מבוזרים יכלה להימשך עד 6 חודשים. כ"כ רוחבי הפס ב-MPLS אינם ניתנים לשינוי מהיר לפי הצריכה והצרכים. גם השרידות של חיבורי MPLS אינה גבוהה. הצורך של עסקים היום הוא גמישות תפעולית עם יציבות. עסקים רבים מתחברים לעננים של אמזון, גוגל, מיקרוסופט וכיו"ב וחיבורי MPLS אינם מתאימים לצורך הזה.
 
Aryaka היא חברה אמריקאית צעירה המאפשרת חיבור של VPN לענן הבינלאומי שלה. זה עניין של דקות. כך, העסק מקבל קישור מאובטח, רחב פס גמיש ויציב. ניתן גם להתחבר ליותר מספק אינטרנט אחד, ואז מקבלים Uptime של כמעט 100%.
 
בנוסף, היא מספקת יכולות של האצת ביצועים. זה צורך עסקי בגלל המרחקים של הקישורים בין סניפים והשלוחות ברחבי העולם. אקמאי לא מסוגלת לספק שיפור בביצועים לאפליקציות ארגוניות כמו ש- Aryaka מספקת".  
 
שאלה: למה שיפור ביצועים נעשה רק ברשת הבינלאומית?
תשובה: "משום שברשת המקומית אין בעיות של צווארי בקבוק או מחסור ברוחבי פס. ספקי אינטרנט מחוברים ביניהם בכל רוחב פס הנדרש והעלויות בתוך המדינה הן יחסית זניחות. הבעיה היא בחיבורים הבינלאומיים כשעוברים לרשתות אינטרנט זרות ברחבי העולם.
 
בגישה של Aryaka ניתן להגדיר תיעדוף לכל יישום בנתיבים הבינלאומיים ובמעבר ב'חומות האש' בנתיבים אלו לאורך המסלול של החיבור. הדבר הכי חשוב: להקטין את השיהוי – Latency לאפליקציות הסובלות משיהוי גבוה, כמו למשל האפליקציות ל-ERP של אורקל וסאפ. שיהוי של 350 מילישניות ומעלה פוגע בביצועים של אפליקציות ארגוניות רבות בחיבורים הבינלאומיים. Aryaka מספקת 'האצה כשירות' ללא כל צורך בקופסאות בשני הצדדים. זה הכוח של השירות הזה לעסקים".
 
שאלה: הצטרפתם לאחרונה להסכם של IBC, מה אתם מתכוונים לספק באמצעות תשתית הסיבים של IBC?
תשובה: "חברת IBC מביאה לשוק גישה חדשה לגמרי. זה Game Changing: שינוי כל כללי המשחק המוכרים. היא משנה את הדרך בה מחברים לקוחות לאינטרנט ולשירותים הרוכבים על רשת האינטרנט.
 
זה מאפשר לכל אחד, והדגש שלנו הוא על ארגונים ועסקים, לקבל שירותים ישירות מ-IBC, מפורטל הספקים והשירותים, אליו הצטרפנו.
 
מנקודת המבט שלי, כל שירות ציבורי המאפשר להביא שירות יותר יעיל, מהיר זול וטוב ללקוחות העסקיים, זה שירות מבורך. מבחינתי, IBC זו עוד תשתית, אבל בגישה עסקית אחרת. הצורך שלנו בתשתיות אחרות דוגמת בזק לא נעלם. אנו גם משתמשים בחלק מהחיבורים שלנו בתשתיות סלולר, בעיקר לצרכי שרידות של חיבורים. כך, ש-IBC מבחינתי היא Enabler.
 
אני מספק שירותים מכל סוג, למשל חיבור סניפים. זה היה וייעשה גם בעתיד ע"י אינטרנט בינת. נספק את כל מה שיש לנו כיום ובכלל זה: אינטרנט (תשתית ותוכן), טלפוניה, אבטחת מידע, ניהול תשתיות תקשורת, אירוח ושירותי תקשורת משלימים".  
 
שאלה: אין לכם חשש בכניסה לתחרות הזו?
תשובה: "התכנית העסקית של IBC היא הדבר החשוב כאן. זו גישה אסטרטגית חדשה במדינה. זה לא מקרה, שענקית בינלאומית כמו סיסקו נכנסת לתחום כשותפה למיזם, ביחד עם עוד שותפים חזקים. IBC מביאה לשוק קונספט לא סטנדרטי ומאוד אטרקטיבי מנקודת ראות של הלקוחות, בוודאי של הלקוחות העסקיים.
 
זה קונספט חדש, שלא מומש בצורה כזו על מדינה שלמה. יש הגיון רב לממש את האסטרטגיה הזו בישראל על מדינה שלמה, כי אנו מדינה לא כל כך גדולה מבחינה גיאוגרפית ויחסית קל להגיע לרוב האוכלוסייה ולעסקים".
 
שאלה: מה תציגו ותבליטו בפורטל של IBC?
תשובה: "הפורטל של IBC נועד להציג את השירותים לכולם. זה נגיש לכולם, במבט אחד, בעוד שכיום לקוח עסקי וגם לא עסקי צריך לעבור בין כמה מסכים כדי למצוא את מה שהוא מחפש אצל ספקי האינטרנט השונים. אנו נציע כמובן את האינטרנט כבסיס ומעל לזה נציע את כל מה שמעניין את הלקוחות העסקיים. למעשה, נציע את כל השירותים הקיימים עם דגשים לשירותים חדשים ואטרקטיביים העונים על צרכים עכשוויים כפי שאנו רואים אותם. הצורך בחיבור סניפים היה ויישאר, אך רק כאן, עלויות התשתית תהיינה זולות. הרבה יותר זולות.
 
עם התחלת החיבורים ללקוחות נראה במה הלקוחות מתעניינים ונתאים את הפורטל לדרישות. זה היופי במערכת גמישה, שאתה יכול להקשיב בזמן אמת לצרכים של הלקוחות ולענות להם מידית. אנו כחלק מקבוצת רד-בינת מעוניינים לראות לאחר פריסת התשתית החדשה, מה הלקוחות צריכים ומבקשים, ונתאים את עצמנו לביקושים הללו".
 
שאלה: מה היתרון הגדול במתן שירות דרך IBC?
תשובה: "IBC מביאה קודם כל מהפכה אדירה למגזר העסקי. כולם מדברים על החיבורים ללקוחות פרטיים, אבל לרוב הלקוחות הפרטיים אין כרגע הרבה מה להפיק מחיבורי של 100 מגה או 1 ג'יגה. לעומת זאת, עבור עסקים זו מהפכה, כי עד היום לא הייתה להם חלופה בחיבורים סימטריים. החלופה הייתה מאוד יקרה, גם בבזק וגם בהוט, או לחלופין בסלקום או בפרטנר.
 
הבשורה של 100 ₪ כולל מע"מ ל-100 מגה סימטרי - זה דבר מאוד חשוב לעסקים. עסקים רבים ייהנו מהשירות החדש הזה במחיר הזה. זה ישנה באופן מהותי את כל עולם חיבורי האינטרנט בעסקים. השוק, שאנו צופים לשירות הזה, הוא שוק גדול עם פוטנציאל מאוד מבטיח מנקות הראות שלנו".
 
שאלה: מי עיקר הלקוחות שלכם?
תשובה: "אנו עובדים עם כל מגוון הלקוחות העסקיים, בעיקר עם חברות גדולות וגדולות מאוד כמו הממשלה. יש בישראל הרבה חברות רב-לאומיות, שאנו מספקים להן מגוון של שירותים כולל אבטחה, שירותי אירוח והאצת ביצועים.
 
בתחום האבטחה, השירות המרכזי שלנו מבוסס על פתרון של ,Zscaler שזה שירות אבטחת מידע בינלאומי באמצעות שירות ענן. הלקוחות מקבלים זאת כשירות ללא כל צורך בהתקנת קופסאות בעסקים עצמם. התחלנו עם שירותי אבטחה בענן לפני כ-3 שנים והראנו כיצד זה חוסך במרכיבים רבים, שהיו קודם בעסקים, ומשיג תוצאות טובות יותר.
 
הגבולות של העסקים היטשטשו כשמנהלים ועובדים מתחברים לרשת בכל מקום ומכל מכשיר קצה. הנושא של 'אבטחת פנים' מול 'אבטחת חוץ' נעלם ולכן צריך מדיניות אבטחה ארגונית המגנה על העובד והמכשירים שלו בכל מקום ועל כל רשת גישה. זו גישה המביאה לחסכון רב ברכישת קופסאות ובניהולן. ניתן לספק 'אבטחה כשירות' קצה לקצה, כשהעדכונים של מערכות אבטחת המידע נעשים באופן שקוף וכל השירותים הם דינאמיים. יש לנו כמה הצלחות בתחום זה למשל שטראוס מים (תמי 4) ועוד חברות גדולות".
 
שאלה: מהם כיווני ההתפתחות שלכם, מלבד השת"פ עם IBC?
תשובה: "אנו בשלבי הקמת Data Center שני גדול שלנו באזור המרכז, כשאנו מצפים שהוא יושלם ביולי 2014. זה Data Center נוסף ל-Data Center הגדול שבינת תקשורת מקימה בירושלים. אנו נענים לגידול בצורך בעוד Data Center במרכז הארץ, כאשר מבחינתנו, ה-Data Center בירושלים ישמש כאתר גיבוי ללקוחות, אלו שירצו 2 אתרים לצרכי גיבוי, המשכיות עסקית והתאוששות מאסון. יש לנו גם שירותי אירוח בחו"ל, שנרחיב אותם. יש לנו מתקני אירוח בפרנקפורט, לונדון וניו-ג'רסי, העונים על הצורך של ביזור שרתים ושירותים ללקוחות רב לאומיים.
 
ה-Data Center החדש שלנו המצוי כעת בשלבי בנייה מואצים, ייענה בעיקר על הצורך בגידול של הביקוש ל- Co-Location. עסקים מוציאים כיום את חדרי השרתים מהעסק שלהם ומעבירים אותם אלינו. המתקן, שאנו בונים, עונה על כל התקנים המתקדמים והוא גם תת-קרקעי. כך, שהלקוחות יקבלו שירותים של אירוח ברמה הכי גבוהה שיש"
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
שמוליק הבר: "אני חושב ומאמין, שהחזון שלנו הוא להיות חברה המספקת פתרונות חדשים ומתקדמים ללקוחותיה, בדגש על חדשני. ההבנה שלנו לגבי הקריטיות של שירותים עסקיים היא גבוהה ואנו רואים באינטרנט כלי עסקי נדרש ראשון במעלה. אני רואה מול עיני כל הזמן את הצורך לתת שירות ושרידות של 100%. זה האתגר הכי גדול שלנו, לעמוד ב- 100%. קל להגיד את זה אבל קשה לממש את זה.
 
אני מעוניין ושואף להגיע לרגע בו אוכל להעביר חיבור באופן שקוף מרשת לרשת, אם רשת אחת נופלת, בלי שהלקוח ירגיש. זה עדיין לא קיים בעולם האינטרנט, בעיקר בגלל שכל הפרוטוקולים של ספקי האינטרנט אינם יכולים להבטיח את המעבר השקוף הזה. נפילה של דקה בקישוריות, זו הבעיה, שאני רוצה לפתור. אני מעוניין לספק אמינות כזו, שהלקוחות יקבלו 100% של Uptime. אני שואף לפחות מ- 2 דקות של נפילה \ ניתוק בשנה. זה דורש יתירות ושרידות ברמה הכי גבוהה. כל המרכיבים ברשת קצה לקצה צריכים להיות עם שרידות. אני כמנכ"ל חברת שירותי אינטרנט רוצה להבטיח, שכל המערכות שלנו תהיינה עם שרידות כפולה ובמקומות מסוימים אפילו משולשת. אנו עובדים קשה כדי לממש את הכיוון הזה של 100% זמינות".
אינטרנט בינת



 
 
Bookmark and Share