Telecom News - חשיפת 100 המחשבים של כורי הביטקוין ליד חוג הקוטב הצפוני באיסלנד

חשיפת 100 המחשבים של כורי הביטקוין ליד חוג הקוטב הצפוני באיסלנד

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> חשיפת 100 המחשבים של כורי הביטקוין ליד חוג הקוטב הצפוני באיסלנד
חשיפת 100 המחשבים המאובטחים של כורי הביטקוין ליד חוג הקוטב הצפוני באיסלנד
מאת: מערכת Telecom News, 23.12.13, 18:20מתחם הכרייה המאובטח באיסלנד

ראשונים לדווח: באזור געשי שטוח באיסלנד ניתן למצוא את ה"פועלים" של הכרייה הווירטואלית בה נוצר הביטקוין, ניצבים ומרעישים באוויר הארקטי וכורים ביטקוין בכמויות. סרטון בתחתית הכתבה.

בשטח געשי ליד Reykjanesbar באיסלנד, בסמוך לחוג הקוטב הצפוני, במקום המאובטח ברמה הגבוהה ביותר (בתמונה משמאל, שצולמה ע"י Richard Perry מהניו יורק טיימס), ניתן למצוא את כורי הביטקוין. מונחים שם 100 מחשבים בצבע כסף, שמזמזמים ומרעישים. כל אחד מהם נמצא בתוך ארון נעול וכל אחד מהם מקורר ע"י משבי הרוח הארקטיים המקפיאים, שמוזרמים בצינורות ומופצים באמצעות מאווררים מהרצפה. הם ה"פועלים" של הכרייה הווירטואלית בה נוצר הביטקוין. כך מדווח בכתבה מקיפה אתר dealbook.nytimes.

המחשבים המפעילים תוכנת ביטקוין בקוד פתוח, מבצעים אלגוריתם מסובך ביותר 24 שעות ביממה ומחפשים דרך לזכות בבלוקים של 25 ביטקוין חדשים מרשת הביטקוין הוירטואלית המבוזרת. הרשת מתוכנתת לשחרר 21 מיליון מטבעות ביטקוין. קצת יותר ממחצית כבר נמצאים בעולם. אך בגלל שהמערכת תשחרר ביטקוין בקצב איטי, הכרייה יכולה להימשך 100 שנים. אם המחשבים של היזמים הללו יגיעו לתשובות נכונות לפני המתחרים-כורים אחרים בעולם, הם יזכו בבלוקים של 25 ביטקוין חדשים כ"א.

רק עד לפני כמה חודשים, מרבית כריית הביטקוין נעשתה במחשבים ביתיים. אולם, כשערך הביטקוין נסק אל-על, הביאה התחרות על המטבעות החדשים למירוץ, שהוביל את הכרייה לתחום התעשייתי. כיום, לכל המחשבים בעולם המיועדים לכריית ביטקוין יש יכולת מחשוב  גדולה פי 4,500 מיכולת המחשוב של מחשב העל של ממשלת ארה"ב ה-IBM Sequoia. יכולת המחשוב של רשת הביטקוין גדלה ב-30,000 אחוזים בשנת 2013.

Emmanuel Abiodun בריטי בן 31, הוא מייסד החברה, Cloud Hashing, שבנתה את הציוד באיסלנד (וגייסה 4 מיליון דולרים מאנג'לים). הוא עבד כמתכנת בבנק HSBC בלונדון עד שהחליט להשקיע במחשבים ייחודיים, שעובדים באופן קבוע על כריית ביטקוין. הוא מכנה את 100 המחשבים הללו – "מכונות להדפסת כסף". אלה מחשבים מיוחדים לכריית ביטקוין, שהוא חיכה זמן רב לייצורם ע"י סטארטאפ שבדי. Abiodun הוא אחד מתוך כמה יזמים, שנכנסו לתחום בצורה המזכירה את ימי "הבהלה לזהב" באמריקה הצפונית. האווירה היא כמו בימים הללו, אלא, שכאן נוספים ההילה של ההיי-טק והאלגוריתמים. מרבית היזמים נכנסו לפעולה רחבת היקף לכריית ביטקוין בחודשים האחרונים, כאשר הביטקוין המריא לגבהים.

Helgi Helgason האיסלנדי, שמשגיח על השטח המאובטח, ציפה, שיחד עם Abiodun תגענה מכונות ענק עם שקים לאיסוף מטבעות מהקרקע. עד היום הוא לא מבין את העסק "המוזר" הזה.

היזמים הללו מהמרים, למעשה, שהביטקוין, בסופו של דבר, לא יתרסק, כפי שנראה בעבר כמה וכמה פעמים. אם הביטקוין יתרסק, המחשבים הנוצצים הללו יהיו חסרי ערך, כי הם נבנו במיוחד כמחשבים לכריית ביטקוין.

המחשבים, שעושים את העבודה, צורכים כל כך הרבה אנרגיה, שמחיר החשמל יכול להיות גורם משמעותי ביותר ברווחים. יש תשתיות כאלה לכריית ביטקוין למשל בהונג קונג ובארה"ב, אך Abiodun בחר באיסלנד מ-3 סיבות:

א. האנרגיה הגיאותרמית וההידרואלקטרית באיסלנד היא בשפע.קירור המחשבים באיסלנד

ב. האנרגיה הנ"ל היא זולה ביותר.

ג. האוויר הארקטי המקפיא הוא בחינם ומוזרם בצינורות כדי לצנן את המחשבים, שלפעמים מתחממים יותר מדי כאשר הם עובדים מעל המגבלות של יכולת המחשוב שלהם. את התמונה משמאל צילם Richard Perry מהניו יורק טיימס.

ליד המחשבים עומדים היזמים, שמאמינים, שהביטקוין, למרות העליות והמורדות, יהיה בסופו של דבר מטבע רציני. בחודשים שחלפו הצליח Abiodun לכרות ביטקוין באמצעות המחשבים שלו בערך של 4 מיליון דולרים. ביום רביעי האחרון למשל, הצליחו המחשבים לכרות 225 ביטקוין בערך דאז של 160,000 דולרים. חלקם (80%) מחולק בין 4,500 לקוחות השוכרים שבריר זעיר של כוח המחשוב של החברה במחיר 999 דולרים לשנה. כ-20% מהכרייה נשארים בחברה עצמה.

היזם מתכוון לפתוח בקרוב אתר כרייה נוסף ליד דאלאס עם מחשבים בערך של 3 מיליון דולרים מתוצרת CoinTerra - סטארטאפ מטקסס. זאת, למרות ששם צריך מיזוג אוויר יקר. אך הדבר נעשה לצורך "פיזור סיכונים". לאיסלנד יגיעו בקרוב 66 מחשבים נוספים, שעבדו עד כה באוקראינה.

להלן סרטון הסבר קצר של היזם המתאר את המקום:

 
קריאת הכתבה הארוכה והמפורטת  (באנגלית)  – כאן.
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share