Telecom News - 15 סטארטאפים חרדיים ייחשפו מחר. אחד כבר נחשף - Linguistic Agents

15 סטארטאפים חרדיים ייחשפו מחר. אחד כבר נחשף - Linguistic Agents

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> 15 סטארטאפים חרדיים ייחשפו מחר. אחד כבר נחשף - Linguistic Agents
בלעדי: שמחה מרגליות סמנכ"ל ו- COO של Linguistic Agents: פיתחנו מוצר חדש, מנוע חיפוש המציג תוצאות לפי ההקשר והמובן הנכון בשפה טבעית של החיפוש ולא לפי מנועי החיפוש והכללים לחיפוש של גוגל. 
מאת: אבי וייס, 24.12.13, 21:30שמחה מרגליות

ביום רביעי 25.12.13 יתקיים אירוע ראשון מסוגו בישראל: במה ותחרות סטארטאפים חרדיים. האירוע יתקיים בבית מיקרוסופט בהרצליה בשת"פ בין ארגון קמאטק (ביוזמתו של משה פרידמן שותף ומייסד קמאטק), ארגון קמח, ד"ר יוסי ורדי, החברות מיקרוסופט וסיסקו ובעידוד המשרד לכלכלה והפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA).

האירוע יכלול חשיפת  10 סטארטאפים ישראליים חרדיים חדשים וכן יזמי הייטק חרדים אמריקאיים הפועלים גם בישראל, ושהקימו סטארטאפים חרדיים אמריקאיים-ישראליים (יוצגו  גם 5 סטארטאפים כאלו). בסיום האירוע יוכרז הסטארטאפ (מתוך ה-15 שיציגו), שנבחר ע"י צוות שופטים מבכירי קהילת ההיי-טק הישראלית וקרנות הון הסיכון הקיימים כאן, ויוכרז הסטארטאפ, שהוא "חביב הקהל", שהשתתף באירוע. 

עתה נוכל כבר לחשוף את אחד הסטארטאפים, שיציגו מחר. מדובר ב- לינגויסטיק איג'נטס - Linguistic Agents, סטארטאפ חרדי מירושלים בניהולו של ששון מרגליות, שמפתח פתרונות בתחום הממשק של אדם-מכונה, במטרה להביא למצב בו המחשב יבין את האדם בדיבור בשפה טבעית. החברה מספקת מנועים ו- API למפתחי ממשקי אדם-מכונה, כדי שהתוכנה המופעלת במחשב (לרבות בסמארטפונים ובטאבלטים) תגיב בצורה נכונה לשפה הטבעית של האדם המפעיל את המחשב. כל מי, שהתנסה בפתרונות של כלים דוגמת ה- Siri של אפל, נתקל בבעיות של אי הבנת השפה הטבעית של המדבר והרגישות למבטא ולאוצר מילים מסוים, בעוד שהמשתמשים מעוניינים, שהמחשב יבין אותם בכל מקרה, בכל שפה ובכל מבטא, פשוט בשפה הטבעית בה הם מדברים וכותבים.

לדברי שמחה מרגליות, בתמונה למעלה, סמנכ"ל בכיר ו- COO של Linguistic Agents, החברה פיתחה מוצר חדש לגמרי, שנמצא כעת בבטא, מוצר הנקרא Semantic Search. לדבריו, מדובר בשיפור משמעותי, שהטכנולוגיה של החברה יכולה להוסיף למנועי החיפוש (במגבלות של ה-API, שיש לחברה מול גוגל). 

שמחה מרגליות: "Semantic Search שולחת את השאילתא לשרתים בענן של Linguistic Agents. אנחנו מפענחים את כוונת המחפש באמצעות הטכנולוגיה להבנת שפה טבעית, ומפנים לגוגל את השאילתא בצורה בה היא יכולה להבין טוב יותר את כוונת החיפוש ולהציג תוצאות הרבה יותר רלוונטיות למחפש. אני אבצע הדגמות באירוע בהרצליה, למשל: הדוגמה הראשונה מראה תוצאות על חיפוש של החדשות האחרונות אודות מיקרוסופט. באמצעות השימוש בטכנולוגיה שלנו, אנחנו מפנים ל-Google News, עם ביטוי החיפוש Microsoft, ומראים תוצאות לפי זמן, כך שהמנוע שלנו מציג את החדשות הכי עדכניות. כשלוחצים על חיפוש רגיל בגוגל ללא המנוע שלנו, רואים, שאמנם גוגל משלבת כמה תוצאות מתוך החדשות, אך הם לא ממש התוצאות העדכניות, אלא מלפני כמה ימים (רק שהם כוללים את המילה Latest) ולכן גוגל מציגה אותם בצורה, שמנוע החיפוש שלו עובד וזה דורש המשך חיפוש של התוצאה הנכונה. בשיטת החיפוש של גוגל קשה להגיע לתוצאה המבוקשת והיא יכולה להסתתר בין אלפי תוצאות החיפוש ואפילו לא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש". 

פרטים על 3 סטארטאפים מבטיחים נוספים מהקהילה החרדית שנחשפו באתר Telecom News: בקישורים כאן למטה.

עדכון 25.12.13: ראו סיקור התחרות של הסטארטאפים החרדיים ורשימות המשתתפים והזוכים - כאן.


 
סטארטאפ



 
 
Bookmark and Share