Telecom News - אפיון חוויית משתמש של דור ה- Y בעולם של אתרי תוכן

אפיון חוויית משתמש של דור ה- Y בעולם של אתרי תוכן

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> אפיון חוויית משתמש של דור ה- Y בעולם של אתרי תוכן
טל פלורנטין (בתמונה) חושף את אחורי הקלעים של איפיון חוויית משתמש בעולם של אתרי תוכן, כדי למשוך את המשתמשים הצעירים וחסרי הסבלנות להיכנס לאתרי תוכן, לקרוא תוכן ולהניע אותם לפעולה בעקבות התוכן.
מאת: אבי וייס, 30.1.14, 22:45טל פלורנטין

במפגש פורום UX Salon, שהתקיים ביום 27.1.14 בבית גוגל בת"א בהשתתפות מאות חברים נלהבים, הופיע טל פלורנטין - מחבר הספר העברי הראשון בתחום חוויית המשתמש – "חוויית המשתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים".  טל הוא ממובילי תחום חוויית המשתמש בישראל, מנכ"ל חברת "יואיקס ויז'ן" המייעצת בתחום חוויית המשתמש ומקים ומוביל את מסלול ההסמכה הישראלי למאפייני חוויית משתמש. טל הקים ומנהל את Usersbox – פלטפורמה אינטרנטית לניתוח קהל יעד באמצעות "פרסונות" – הנמצאת בגרסת Beta.

טל פלורנטין: "השאלה המרכזית בכל אתר תוכן היא: מה הוא התוצר של התוכן, הכותבים או הקוראים? מדובר בסיוט הגדול ביותר בעולם של אפיון הקהל המשתמש באתרי תוכן. לסיוט הזה יש שם: דור ה-Y, דור, שמאוד קשה להגדיר אותו. יש תחושה, שאיש אינו יודע מה הם העקרונות המנחים את הדור הזה והמחקרים מבולבלים בתוצאות שלהם. דור ה-Y מקיף את אלה שנולדו משנות ה-80 ואילך. עד כמה שאיפיינו אותם, הם מלאים קונפליקטים ותהפוכות, עם סתירות פנימיות המקשות על קבלת החלטות מצד אלה, שאמורים לפנות אל דור ה-Y. אי אפשר להתעלם מדור ה-Y ולדלג עליו. זה הדור בעל המשמעות הגדולה ביותר לכל אתר באינטרנט הנייח או הנייד. 

ברור, שילידי דור ה-Y נולדו לעולם דיגיטלי. לכן הם חברתיים, מודעים לסביבה ומנסים להגן על הסביבה. הם יזמים, מחפשים תוצאות מיידיות והעיקר: הם חסרי סבלנות. הם סבורים, שהם יכולים לשנות את העולם ולכן רבים כל כך מנסים לייצר דברים טובים יותר. כך הם חושבים. לכן, תהליך קבלת ההחלטות בדור ה-Y הוא ממש לא רציונלי. אולם, דור ה-Y הוא המפתח להצלחה בכל תחום.

זה הרקע לכניסה שלי לאינטרנט עם הפורטל והגישה של "מה וזה", שהוא פורטל תוכן מאוד מצליח המוכוון לדור הY. הגישה של דור ה-Y היא: "איש לא מבין אותי" וזה המפתח לתכנון האתר ועיצובו. מה שמאפיין את דור ה- Y שהוא רוצה המון מידע, מהיר, נגיש ונייד. זה מוביל להמון הפרעות קשב. "יותר מדי אינפורמציה - TMI" היה מונח של דור ה-X שקדם לדור ה-Y. לדור ה-Y אין בעיה עם יותר מדי אינפורמציה, אבל הוא רוצה הכל בקיצור. לכן, יש כאן פרדוקס: איך כותבים לאנשים שלא רוצים לקרוא?

לכן, הפתרון הוא פחות טקסט, כי אחרת זה פחות יעבוד, עם יותר תמונות ווידיאו. זה דור החי בתנועה, לכן הוא מצפה לקבל את המידע במובייל. לכן, כל המידע חייב להיות בנוי ומותאם למובייל.

One Direction זה שם להקה המתאימה לדור ה-Y, וזה גם הפתרון של התוכן לדור ה-Y. חייבים להקל על העומס של התוכן לדור, שיש לו הפרעות קשב. לכן, צריך פשטות בהצגת המידע. כל העקרונות הללו יושמו ב"מה וזה", עם עיקרון ה-One Direction. רבים מדברים על Responsive Design, עם התאמה לסוגי המסכים הניידים השונים. אולם, בחירה בניווט אופקי פותרת במידה רבה את גישת ה-Responsive. אפשר לסדר תוכן ב-Grid, בצורה מפוקסת על גריד וזה הופך את הצפייה בתוכן ליותר חלקה ופשוטה למי שמשתמש באצבעות כדי להניע את המסך. 

דור ה-Y רוצה שידברו איתו בגובה העיניים ולא רוצה שפה רשמית. לכן, חשוב להוריד עד כמה שניתן את החלקים הרשמיים והכבדים באתר. גלילה של תכנים היא טבעית ונוחה, חשוב לשלב תמונות בכל מקום אפשרי.

רוחב תוכן אפקטיבי הוא לכל היותר מאה אותיות - Characters. לדעתי אין צורך ברוחב דף גדול יותר. אני מסתפק וחושב, שניתן לבנות דפים ברוחב של 75 תווים.

מטרה של התוכן: לקבל את האמון של הקורא עוד לפני שהוא התחיל לקרוא. תהליך ההרכשה - Engagemenet בדור ה-Y הוא מאוד מורכב ויש לו שלבים. בנוסף, צריכת תוכן לא מסתיימת בקריאה. אנו מצפים למעורבות של הקורא, למשל בתגובות, או בשיתוף חברים או בקריאת עוד מאמרים באותו אתר. כל שלב דורש טיפול שונה, החל מהנגשת הטקסט, הכותרות, הפסקאות הראשונות ועד הסוף של התוכן. מומלץ להוסיף לכל תוכן "מד השפעה" ברור בתחילתו, שמראה על כל מאמר כמה הוא פופולרי ויצר מעורבות של הקוראים. 

חשוב להוסיף נופך אישי לתהליך הכתיבה, למשל מה היה מצב הכותב והיכן זה נכתב ומתי. אפשר להוסיף למאמר רובד של מוזיקה, שתפעל במקביל ותספק אווירה למאמר. אפשר להוסיף רובד של האזנה למאמר, לא רק קריאה שלו. זה יכול להיות בקולו של הכותב, רצוי שזה יהיה ממש בקולו של הכותב.

בנושא הבאנרים: דור ה-Y אוטומטית לא קולט פרסומות ותוכן שיווקי בדפי תוכן. המוח שלו מסנן זאת וזה בלתי נראה. לכן, כיום יש הנוטים לערבב תוכן פרסומי ושיווקי בתוך תוכן רגיל, שלא שונה בהגשה שלו לקורא. כך, שהקורא לא יבחין במבט ראשון אם הוא נכנס לתוכן שיווקי אם לאו. [הערת העורך: לא ידוע אם הגישה הזו של ערבוב תוכן אמיתי עם תוכן שיווקי תצליח. עד היום היא נכשלה בכל מקום, שניסו אותה. זו גישה ותיקה בעולם השיווק והפרסום ולא חדשה].

קיים מסלול הסמכה לתוכן הקרוי UVX, כשיש כבר כמות לא מבוטלת של מעצבי אתרים וכותבי תכנים, שעברו הסמכה ל- UXV. אתר התוכן של הבוגרים של מסלול ההסמכה הזה נותן במה עבורם - אתר UXV Today. זה אתר ויזואלי עמוס בתוכן ומאוד מסודר בהתאמה לדור ה-Y. 

חשוב להבין, שכתיבת תוכן היא משימה לא קלה. יש כלים, שנועדו לסייע לכותבים. למשל, באתר UCV Today יש תוסף כרום המסייע בכתיבת התוכן, תוסף שהוטמע במערכת הכתיבה של האתר". 

המצגת של טל פלורנטין
תמונות מהאירוע: כאן
Bookmark and Share