Telecom News - פריצת דרך תאפשר מהירות שיא לתעבורת Big Data

פריצת דרך תאפשר מהירות שיא לתעבורת Big Data

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> פריצת דרך תאפשר מהירות שיא לתעבורת Big Data
פריצת דרך תאפשר מהירות שיא לתעבורת Big Data
מאת: חיים חביב, 17.2.14, 21:45סמנטק לוגו
 
טכנולוגיה, שפיתחה יבמ, תאפשר להוריד מהרשת סרט באורך שעתיים בהפרדה של 4K בשניות בודדות בלבד.

מדענים ביבמ פיתחו טכנולוגיה, שתאיץ את מהירות התעבורה באינטרנט עד לקצבים של 200-400 גיגה-ביט בשנייה בצריכת זרם נמוכה במיוחד.
 
ההאצה מושגת בסיוע רכיב ייחודי המאפשר להשיג מהירות העברת נתוני Big Data בין ענני מחשוב ומרכזי עיבוד עד לקצבים הגבוהים כדי פי 4 בהשוואה לטכנולוגיה המוכרת כיום. כך לדוגמא, במהירות של 160 גיגה-בייטים, ניתן להוריד בתוך שניות ספורות בלבד סרט באורך שעתיים ציפייה בהפרדה גבוהה במיוחד (4K) או לחילופין 40,000 שירים. הרכיב החדש נחשף בשבוע שעבר בוועידה הבינלאומית למצב מוצק (ISSCC), בסן פרנסיסקו.

אף שהטכנולוגיה החדשנית מוגדרת עדיין כאב-טיפוס בשלב מעבדתי, כבר נמכרו זכויות שימוש בגרסה מוקדמת שלה לחברת סמטק (Semtech), ספקית עולמית לרכיבי מצב מוצק לאותות אנלוגיים ולאותות מעורבים. סמטק משתמשת בטכנולוגיית IBM לפיתוח מוליכים למחצה מתקדמים, שיוצגו בהמשך השנה.
 
ככל שתעבורת ה-Big Data והאינטרנט צומחת בקצבי שיא, כן יידרשו תקני הרשת העתידיים לתמוך בקצבי העברה מהירים יותר. כך, לדוגמא בשנת 1992 עברו ברשת האינטרנט 100 גיגה-בייט, שזינקו פי 20 מיליון והגיעו עתה ל-2 אקסאבייט ביממה. על מנת לתמוך בגידול בתעבורת הנתונים מפתחים מדעני יבמ בשיתוף פעולה עם בית הספר הפוליטכני הפדראלי של לוזאן (EPFL) ממיר אותות אנלוגי-דיגיטאלי (ADC) אולטרא מהיר ויעיל בצריכת הזרם, שמאפשר תמסורת אותות דיגיטליים למרחק רב בסיבים אופטיים.

אלפי ממירים מסוג זה ישמשו להמרת אותות רדיו אנלוגיים, שנוצרו במפץ הגדול לפני 13 מיליארד שנים לפורמט דיגיטאלי. זאת, במסגרת פרויקט DOME המשותף ליבמ, למכון ההולנדי לרדיו-אסטרונומיה ול-DOME דרום אפריקה, שמגדירים עתה מפת דרכים לבניית רדיו טלסקופ, שייפרס על פני שטח של קילומטר רבוע שלם הנשען על הטכנולוגיה החדשה הזאת.
 
אותות הרדיו, שייאספו ברדיו-טלסקופ הגדול בעולם, מגיעים מהחלל החיצון העמוק בהיקפי נתונים גדולים פי 10 מאלה של תעבורת האינטרנט הנוכחית. אב הטיפוס של ממיר ADC החדש עשוי להיות המועמד המתאים להמרת האותות האלה במהירות עצומה ותנאי צריכת זרם נמוכה, מאפיינים חיוניים בהתחשב בצורך לטפל באלפי אנטנות, שתיפרסנה לאורך תוואי קרקע של יותר מ-3,000 קמ"ר.
 
חברת סמטק חתמה על הסכם (לא בלעדי) לשימוש בטכנולוגיה של יבמ, לרבות גישה לעיצובי שבבים המוגנים בפטנטים ולידע טכנולוגי. על בסיס טכנולוגיות אלה, צפויה סמטק לפתח את הטכנולוגיה הייעודית למשפחת מוצרים, החל ממערכות תקשורת אופטיות וקוויות ועד למערכות רדאר מתקדמות.
 
סמטק משתמשת בתהליכי הייצור הייחודיים של יבמ לשבבי סיליקון על גבי מבודד 32 ננומטר, שייאפשרו את ייצור הדור הבא של מערכות תקשורת אופטיות בקצבי 400 גיגה-ביט לשנייה. השבבים ייוצרו במפעל המיקרואלקטרוניקה של יבמ באיסט פישקיל במדינת ניו יורק על גבי פרוסות סיליקון בקוטר 300 מילימטר, בטכנולוגיית CMOS בסיליקון על גבי מבודד ב-32 ננו-מטר. שטח הפנים של כל ליבת שבב יעמוד על 5 מ"מ רבועים. ליבת השבב כוללת סינתסייזר ניתן לכיוונון בטווח רחב לקליטת אותות רדיו בקצבים של 42 עד GS/s 69 -(giga-samples per second). ליבה מלאה בעלת ערוץ כפול מסוגלת לבצע 128 מיליארד המרות של אותות אנלוגיים לדיגיטאליים בכל שנייה בצריכת זרם של 2.1 ואט.
ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share