Telecom News - אלוט מציגה: הגורמים המשפיעים על חוויית המשתמש בצריכת וידאו בסלולר

אלוט מציגה: הגורמים המשפיעים על חוויית המשתמש בצריכת וידאו בסלולר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> אלוט מציגה: הגורמים המשפיעים על חוויית המשתמש בצריכת וידאו בסלולר
אלוט מציגה: הגורמים המשפיעים על חוויית המשתמש בצריכת וידאו בסלולר
מאת: חיים חביב, 19.2.14, 18:15רמי הדר מנכ"ל אלוט תקשורת
 
הדו"ח מגלה, כי הקצאת רוחבי הפס כיום אינה הולמת את צרכי שירותי הווידאו ומכשירי הקצה הקיימים, וכי שיטת אריזת הווידאו עשויה לשפר את האופן שבו נתפשת חוויית המשתמש.
 
חברת אלוט תקשורת מהוד השרון בניהולו של רמי הדר (בתמונה), ספקית של פתרונות אופטימיזציה ופתרונות מניבי הכנסות למפעילי תקשורת קווית וסלולרית, הציגה היום את דו"ח ניתוח תעבורת המידע של החברה לחודש פברואר 2014, ה-Allot MobileTrends Q1 2014, תחת הכותרת "מדידת  חוויית המשתמש בצריכת שירותי וידאו סלולריים".

הדו"ח בוחן את הגורמים המשפיעים על העברה איכותית של שירותי וידאו ברשתות תקשורת סלולריות. הדו"ח בוחן כיצד רוחב הפס, פרק הזמן להורדת קבצי וידאו, הרזולוציה שלהם, מערכות ההפעלה הסלולריות (iOS, אנדרואיד) ושיטת האריזה (3GP, MP4) משפיעים על חוויית המשתמש הכוללת בעת צריכת שירותי וידאו.  
 
לפי הדו"ח, נוטים מנויי הסלולר לבחון  את איכות השירות של רשת הסלולר בה הם משתמשים בהתבסס על חוויית משתמש אישית בעת צריכת שירותי וידאו. מחקרים בתעשייה הראו, שהשהיות בצריכת שירותי וידאו (Video Stalls) הן בעלות השפעה ניכרת על חוויית המשתמש ומחויבותו לשירות. הבטחת איכות אספקת שירותי וידאו היא על כן אתגר של ממש למפעילי הסלולר.
 
הדו"ח מנסה לנתח את ההשהיות בצפיית הווידאו באמצעות בחינת מספר פרמטרים נבחרים המשפיעים על יצירת השהיות בצפיית וידאו, כמו: הקצאת רוחב פס, רזולוציית הוידאו, משך הזמן של קובץ הווידאו הנצפה, סוג מכשיר הקצה וסוגי הקבצים באמצעותם מועבר תוכן הווידאו. הדו"ח מדגים כיצד ניתוח תוכן הווידאו עשוי להיות מנוצל להבנה ויישום טובים יותר של השפעת פרמטרים אלה על חוויית המשתמש.

הניתוח הסטטיסטי של המידע מתייחס לכ-300,000 טרנזקציות וידאו, שנבחרו אקראית מבין מאות מיליוני טרנזקציות וידאו ברשת הסלולרית, שנבחנה בשבוע נתון. מקור המידע מתבסס על ניתוח אנונימי של תעבורת המידע ברשת של ספק שירותי סלולר בדצמבר 2013.
   
שירותי וידאו סלולרי - ממצאים עיקריים:
  • הקצאת רוחב הפס בפועל של הרשת הסלולרית אינה מותאמת בהכרח לצורך של אספקת שירותי הווידאו. 
  • בעלי מחשבים נישאים חווים יותר השהיות בעת צפייה בווידאו בהשוואה לבעלי מכשירי סלולר (סמארטפונים). עם זאת, מחשבים נישאים מבטיחים תוכן וידאו לאורך פרקי זמן ארוכים יותר למרות ההשהיות.
  • שיטת אריזת הווידאו המועבר משפיעה באופן ישיר על חוויית הצפייה הסלולרית.
  • הקצאת רוחב הפס אל מול השימוש בשירותי וידאו אינה תמיד יעילה וגורמת השהיות בעת הצפייה.
  • קטעי וידאו הנצפים לפרקי זמן ארוכים יותר נוטים לסבול מהשהיות רבות יותר בעת צריכתם.
 
אנדרי אלפנט, סמנכ"ל שיווק וניהול מוצרים באלוט: "מאחר שהלקוחות נוטים לשפוט את איכות הרשתות הסלולריות בהן הם משתמשים בהתבסס על איכות חוויית הצפייה בשירותי הווידאו, הכרחי, שהמפעילים הסלולריים יוכלו למדוד במדויק את הגורמים המשפיעים על איכות אספקת הווידאו. הניתוח, שבוצע במסגרת הדוח, מציג בצורה ברורה עד כמה ניתוח שירותי וידאו, לצד ניהול השירותים ושימוש בכלים להשגת אופטימיזציית וידאו, עשויים לסייע למפעילי הסלולר בשיפור חוויית המשתמש ובהפיכתם לתחרותיים יותר".
 
דו"ח Allot MobileTrends Q1 2014 המלא ניתן להורדה כאן.    
למידע נוסף, בקרו באתר החברה –  כאן.
לוגו אלוט תקשורת



 
 
Bookmark and Share