Telecom News - גנבת 350 מיליון $ (750,000 ביטקוין) ב-Mt. Gox נמשכה כמה שנים ללא דיווח

גנבת 350 מיליון $ (750,000 ביטקוין) ב-Mt. Gox נמשכה כמה שנים ללא דיווח

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> גנבת 350 מיליון $ (750,000 ביטקוין) ב-Mt. Gox נמשכה כמה שנים ללא דיווח
הגנבה של 350 מיליון $ (750,000 ביטקוין) ב-Mt. Gox נמשכה כמה שנים ללא דיווח
מאת: מערכת Telecom News, 25.2.14, 11:25ביטקוין

Mt. Gox הפסידה ביטקוין בערכים של היום של כ-350 מיליון דולרים ויש לה חובות נוספים במטבעות רגילים של 55 מיליון דולרים במה שמכונה - Massive Robbery.  פשיטת הרגל היא כנראה בלתי נמנעת.

אתר בורסת Mt. Gox ירד מהאוויר (דף לבן בכניסה לאתר). מסתבר, שבורסה זו הפסידה סכום אסטרונומי של קרוב ל-750 אלף ביטקוין ויש לה חובות נוספים במטבעות רגילים בשיעור של 55 מיליון דולרים. החברה טענה, שזה עקב הבאג Transaction Malleability, שנמשך כבר כמה שנים מבלי שדיווחה על כך.

המסמך המפורט של Mt. Gox תחת הכותרת Crisis Strategy Draft בדבר פירוט  גנבת הכספים הללו ומצבה הנוכחי נמצא - כאן.

כפי שהמצב נראה ברגע זה, פשיטת הרגל של החברה, כפי שדיווחנו בכתבה כבר מ-7.2.14 תחת הכותרת: "בורסת הביטקוין Mt. Gox עלולה לפשוט רגל - מיליון חשבונות בסכנה" – כאן, נראית בלתי נמנעת. 1.1 מיליון הלקוחות ו-550,000 החשבונות נפגעו אנושות.

אין ספק, שמשיכות לא תתאפשרנה לפחות בעתיד הקרוב. לקוחות עם חשבונות ב-Mt. Gox לא יקבלו את הביטקוין שלהם או מטבעות אחרים עקב "חדלות פרעון", למרות שאף אחד במעמד רשמי לא משתמש כרגע  ב-2 המילים הללו.

רשות הבנקאות היפנית  Financial Services Agency הודיעה, שהיא לא תתערב כי מטבעות וירטואליים אינם במסגרת ההתחייבויות והאחריות שלה.

למרות שנטען, ש-Mt. Gox תיסגר רק לתקופה מסוימת של כחודש כדי לבצע תכנית הבראה, שהמנכ"ל שלה Mark Karpeles יפרוש מניהולה ושהיא תחזור תחת השם Gox, (כרגע על פי הטבלה להלן יש לה במלאי 2,000 ביטקוין ו-22.4 מיליון דולרים בכסף רגיל), אזי זו מכה קשה לעולם הביטקוין. מצב כזה עלול לגרום לממשלות לבחון היטב את הרגולציות על הביטקוין ולהפעיל איסורים שונים לאור הבעיות הטכנולוגיות ש-Mt. Gox טוענת לקיומן. כרגע קשה לאמוד את הנזק העצום, שגרם Mt. Gox לעולם הביטקוין ואת השלכות היעלמו. כרגע גם קשה לראות בזה "מקרה מבודד של ניהול כושל" כפי שמנסים להרגיע פעילים בעולם הביטקוין. ניהול כושל לבדו לא מעלים סכומי עתק כאלה.

המשפטים הללו חוזרים היום במדיה הבינלאומית:                         The disappearance of Mt. Gox could be fatal for Bitcoin
Even if Mt. Gox doesn't drag Bitcoin down with it, there's fear that the exchange's demise will push officials to take an even more skeptical stance
 This is disastrous from a (regulatory) standpoint
The hammer will now come down hard
 
שער הביטקוין בעת כתיבת שורות אלה ירד ועומד ב-Bitstamp על 400 דולרים  וב-BTC-e על 430 דולרים, והן המרוויחות בגדול מהיעלמותה של Mt. Gox.

טבלת נכסיה של Mt. Gox כולל הסכומים שנעלמו:
טבלת ההפסדים
עדכון 25.2.14, 13:30:  התייחסות סימנטק לנושא ההתקפות על ה-Bitcoin:
"העניין במטבע הדיגיטלי גדל באופן משמעותי ב-2013, במיוחד מאז ששער החליפין ל-1Bitcoin  עלה ללמעלה מ-1,000 דולרים בנובמבר 2013. אבל כמו בכל שיטה, שנקבעה לתשלום, מטבע מוצפן זה הצית גם את האינטרס של הרמאים.

במהלך השנים האחרונות, כותבי תוכנות זדוניות פיתחו סוסים טרויאניים הגונבים מ"ארנקי" Bitcoin. תוקפים רבים מתמקדים בגניבת הקבצים המקומיים של הארנק הלא מקוון. מאז לא מעט אנשים משתמשים בארנקים או חשבונות באינטרנט עם סוחרים מקוונים לאחסון Bitcoins. שירותים אלה גם הם הפכו ליעד פריצה. כמה תוקפים החלו להשתמש בסוסים טרויאניים פיננסיים כדי לגנוב סיסמאות גישה לארנקי Bitcoin באינטרנט. ישנם גם דיווחים על התקפות ישירות נגד פלטפורמות מסחר Bitcoin בהן התוקפים גנבו בהצלחה Bitcoins ששווה כמה מיליוני דולרים. האנליסטים של סימנטק צופים, שהעניין של התוקפים במטבע דיגיטלי זה יגדל עוד יותר, במיוחד כשהערך של ה- Bitcoin עולה ואבטחת הפלטפורמות המקוונות נשארות ברמה נמוכה יותר בהשוואה לבנקאות מקוונת מסורתית".
 
בנוסף, דו"ח סימנטק על סוסים טרויאנים במגזר הבנקאות מעלה כי 1400 בנקים ומוסדות פיננסיים ב-88 מדינות הותקפו בשנת 2013. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013 מספר הסוסים טרויאניים הפיננסיים גדל פי 3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד עולה מהדו"ח כי כ-2.25 מיליון מחשבים נפגעו בהתקפות אלה ברחבי העולם.

עדכון 21.3.14, 10:05: Mt. Gox הודיעה, שמצאה 200,000 ביטקוין מתוך 850,000 הביטקוין החסרים. זאת, בארנקים ישנים, שהבורסה הפסיקה להשתמש בו. ערכם כ-120 מיליון דולרים.



 
 
Bookmark and Share