Telecom News - מבקר המדינה ודו"ח הביקורת החסר על חשאיות הבחירות לכנסת ה-19

מבקר המדינה ודו"ח הביקורת החסר על חשאיות הבחירות לכנסת ה-19

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> מבקר המדינה ודו"ח הביקורת החסר על חשאיות הבחירות לכנסת ה-19
מבקר המדינה התעלם מהחומר שהועבר אליו, שבבחירות לכנסת ה-19 ידעו בכמה מפלגות (ובראשן הליכוד) מי מצביע עבור איזו מפלגה בקלפי. דהיינו: הבחירות לא היו באמת חשאיות. התופעה הזו חזרה על עצמה בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, ומבקר המדינה התעלם מהמידע. בכל מקרה, דו"ח הביקורת, שפורסם היום, הוא די חמור גם בלי המידע הזה. 
מאת: אבי וייס, 26.2.14, 21:00
מבקר המדינה

לאחר הבחירות לכנסת ה-19 חשפנו כאן, שהבחירות לא היו חשאיות, והעניין הזה נחשף ע"י כמה אנשים אמיצים, ובראשם סטודנט לתואר שני (דאז, מאז הוא לומד לדוקטורט) בשם תומר אשור. לאחר שכל הגורמים הקשורים בדבר ובראשם ועדת הבחירות המרכזית סרבו להגיב בכתב, והכחישו בע"פ שיש בכלל אפשרות כזו, וגם הכחישו שתומר ועורך דינו פנו טרום הבחירות לוועדת הבחירות המרכזית (שבראשה עומד שופט עליון), למנוע את השיטה שהם גילו, שהמפלגות (בעיקר הגדולות) מתכוונות ליישם, פרסמתי כתבה נוספת כאן, עם המסמכים, שמוכיחים על פניהם את השיטה לחשיפת ההצבעות של המצביעים בקלפיות (המסתמכת על מכשירי סלולר וניתוח נתונים, הנעשה בענן). גם על חשיפה זו לא הצלחתי לקבל מענה מאיש מהנוגעים בדבר.

החומר הזה, למותר לציין, הועבר גם למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא (בתמונה). בנוסף, פרסמתי כאן כתבה, שנכתבה ע"י העו"ד, שעסק בנושא ביחד עם תומר אשור (עו"ד יהונתן קלינגר), שמסביר פעם נוספת את חומרת העניין שנחשף וכיצד הוא נחשף. גם למאמר זה לא הצלחתי לקבל תגובות מהנוגעים בדבר. בנוסף, באוקטובר האחרון התקיימו הבחירות לרשויות המקומיות. גם כאן, היו מועמדים (עם כיסים עמוקים) לתפקידי ראשי עיר וגם מפלגות, שהפעילו את השיטה הזו, וידעו מי מצביע עבור מי בקלפיות, כפי שחשפתי כאן. גם לחשיפה זו לא הצלחתי לקבל כל תגובה מהנוגעים בדבר.

כעת, מבקר המדינה פרסם היום (כאן) דו"ח ביקורת מאוד חמור בנוגע לבחירות לכנסת ה-19. דו"ח הביקורת מדבר בעד עצמו, ואין לי מה להוסיף לדברים הנוקבים של המבקר בסוגיות שהוא בדק. הדו"ח המלא מצוי כאן למתעניינים.
בין היתר, המבקר מצא ליקויים ביישום מערכת "דמוקרטיה" וגילה שוועדת הבחירות המרכזית לא ביצעה בקרה על קבלת רוב ציוד המיחשוב שעליו שילמה. עוד מצא מבקר המדינה ליקויים באבטחת המידע בהליך הבחירות וקרא לשקול את ההיבטים השונים במעבר לבחירות אלקטרוניות.

אולם, אין בדו"ח זה שום התייחסות לפגיעה החמורה בטוהר הבחירות וחשאיות הבחירות. שוב פוספסה הזדמנות להוציא את האמת לאור ולשמור על החוק ועל חשאיות הבחירות בישראל. 
 
בחירות חשאיות



 
 
Bookmark and Share