Telecom News - יבמ ממשיכה להוביל את השוק הישראלי לשרתי x86

יבמ ממשיכה להוביל את השוק הישראלי לשרתי x86

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> יבמ ממשיכה להוביל את השוק הישראלי לשרתי x86
יבמ ממשיכה להוביל את השוק הישראלי לשרתי x86
מאת: חיים חביב, 12.3.14,  20:30מחשבים 

דו"ח חדש של חברת הייעוץ וניתוח השוק IDC קובע, כי יבמ ניצבת במקום הראשון במונחי הכנסות בשוק הישראלי לשרתי x86 ברבעון הרביעי של 2013, עם נתח שוק של 46.9% מהמכירות.

גם בסיכום שנתי של 2013 שמרה יבמ על מקומה הראשון במונחי הכנסות, עם 34% מהמכירות ו- 24% מהיחידות שסופקו ללקוחות במהלך השנה. הפער בין נתח השוק במונחי מכירות ובין נתח השוק במונחים של יחידות מצביע על התמקדות מובהקת של יבמ בפתרונות בעלי ערך ובפלח השוק העליון  והמתקדם יותר של שרתים המציגים  מחיר גבוה יותר לכל יחידה.

אורי שפמן, מנהל תחום x86 & PureSystems ביבמ ישראל:  "השוק הישראלי לשרתי x86 מאופיין ברמה גבוהה של בגרות ובלקוחות המתמקדים בפתרונות המאפשרים מימוש מהיר ואיכותי של טכנולוגיות פורצות דרך ובאיכויות הייחודיות אותן מסוגל כל פתרון להציע.  הכלים הייחודיים והיכולות המשופרות ששולבו לאורך השנה שעברה, בשרתים מתוצרת יבמ, מפשטים את תהליכי אספקת השירות, מאיצים את שלבי ההקמה והפריסה, ותורמים ליעילות העבודה, הן בהתקנה מקומית והן בסביבת ענן. כל אלה, הם שגרמו ללקוחות להעדיף שרתים אלה".

לפני כחודשיים מכרה יבמ את פעילות שרתי ה- x86 שלה ללנובו בתמורה לכ- 2.3 מיליארד דולר (כשני מיליארד במזומן והשאר במניות לנובו). העסקה כוללת את שרתי System x, BladeCenter, שרתי להב ומתגי Flex System, מערכות משולבות מדגמי Flex המבוססות על מעבדי x86, שרתי NeXTScale ו- iDataFlex, ותוכנה הקשורה לתפעולם, רשתות לשרתי להב ופעילות התחזוקה.

ההסכם נשען על שיתוף פעולה מתמשך בין שתי החברות, שהחל ב- 2005, כאשר לנובו רכשה את עסקי המחשוב האישי של יבמ ומותגי ThinkPad .

יבמ תמשיך לפתח ולהרחיב את סל מוצרי התוכנה שלה לסביבת חלונות לינוקס על גבי פלטפורמות x86. החברה נמנית על המפתחים המובילים של כלי תוכנה ותשתיות אלה, עם אלפי מוצרים ועשרות אלפי מפתחי תוכנה ואנשי שירותים המתמחים בעולם ה- x86.

לנובו ויבמ נערכות לקראת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ביניהן הכולל הסכמי OEM והסכמי שיווק של מערכות האחסון של יבמ ברמת הכניסה של השוק וברמת הביניים מדגמי Storwize, מערכות אחסון בקלטות, תוכנה למערכת קבצים מקבילית (GPFS), פתרונות כניסה לסביבת הענן החכם SmartCloud, ורכיבים נוספים של סל מוצרי התוכנה של יבמ, ובכלל זה מערכות System Director.

עם השלמת העסקה, תקבל לנובו אחריות לפעילות שירות הלקוחות והתחזוקה. יבמ תמשיך לספק שירותים בשם לנובו לתקופה נוספת, כך שבפועל השינוי מבחינת הלקוחות צפוי להיות מזערי.
IBM LOGO



 
 
Bookmark and Share