Telecom News - ועדת הכלכלה בפרלמנט האיסלנדי התכנסה לדון בדחיפות ב-Auroracoin

ועדת הכלכלה בפרלמנט האיסלנדי התכנסה לדון בדחיפות ב-Auroracoin

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ועדת הכלכלה בפרלמנט האיסלנדי התכנסה לדון בדחיפות ב-Auroracoin
ועדת הכלכלה בפרלמנט האיסלנדי התכנסה בדלתיים סגורות לדון בדחיפות ב-Auroracoin
מאת: מערכת Telecom News, 15.3.14, 11:34Auroracoin

יוצר המטבע: הממשלה לא תוכל למנוע מהאיסלנדים להשתמש בו ללא הפיכתה של איסלנד למדינת משטרה.

ועדת הכלכלה בפרלמנט באיסלנד התכנסה ב-14.3.14 לנוכח הכוונה לשחרר ב-25.3.14 את המטבע Auroracoin בחינם לכל תושבי איסלנד, כפי שדיווחנו ראשונים  ב-5.2.14 - כאן.

מדובר במטבע וירטואלי חדש – Auroracoin, שיוצרה,  Baldur Friggjar Odinsson, מתכוון להעניק אותו לכל אזרח במדינה כדי לדחוף את השימוש בו.

כמות של 31.8AUC  (לפני כרייה – pre-mined. המטבע הוא 50% premined) תוענק לכל 330,000 תושבי המדינה מחצות של 25.3.14. כל אחד יקבל את המטבע בטרנזקציה דיגיטלית. מספרי הזהות של האזרחים זמינים בבסיס נתונים ציבורי, שיעשה בו שימוש כדי לאמת את זהויות מקבלי המטבע. באתר Auroracoin מופעל שעון הסופר את הזמן הנותר עד מועד חלוקת המטבע. באתר  זה גם מסביר מפתח המטבע את החזון שלו.

Odinsson טוען, שלקבל את המטבע יהיה קל כמו להיכנס לפייסבוק. לאנשים תהיה שנה לדרוש את המטבעות שלהם אם הם לא יקבלו אותם במועד.

למה שמישהו ירצה לחלק 10 מיליון מטבעות וירטואליים? Odinsson עושה זאת לא רק כדי להפיץ את המטבע שלו, אלא גם כדי לשבור את הקשר בין הממשלה לבנקים הגדולים ולהעביר את הכוח מהפוליטיקאים לציבור עצמו. מספר המטבעות המרבי יהיה 21 מיליון (כאשר כ-10 מיליון ינתנו לתושבי איסלנד).

המטבע מבוסס על קוד המקור של ה-Litecoin.
 
הוועדה התכנסה לנוכח המועד הקרב ובא ובמיוחד לאור העלייה הגדולה בפופולריות של ה-Auroracoin (עוד לפני חלוקתו בחינם לתושבי איסלנד) כחלופה לביטקוין, כאשר Auroracoin עבר לזמן קצר את ה-Litecoin בנפח שוק בתחילת מרץ  וכרגע הוא מטבע מספר 4 בנפח שוק בקרב המטבעות הקריפטוגרפיים עפ"י אתר Coinmarketcap.com. הוא נסחר בכ-21 דולרים.

בישיבה בפרלמנט השתתפו פוליטיקאים ואנשי הבנק המרכזי. אולם, נציגים מטעם המטבע הדיגיטלי הזה לא הוזמנו לישיבה.
יוצר המטבע Odinsson אמר:

The Committee did not reach out to the auroracoin community or anyone involved in cryptocurrencies to my knowledge
 
ראש ועדת הכלכלה Sigurjonsson ביקש מהבנק המרכזי להוציא אזהרות מפני המטבעות הוירטואליים כמו ה-Auroracoin והוא נחשב האויב של המטבעות הללו באיסלנד. בבלוג שלו יש פוסט הטוען, שהמטבע הוא SCAM כדלקמן:

There is evidence however that this is a case of [a money] scam and illegal

יוצר המטבע Odinsson אומר, שהממשלה יכולה להפוך לבלתי חוקיים את האחזקה ב-Auroracoin או את המסחר בו. אולם, היא לעולם לא תוכל לשלוט בו, כי הוא מערכת מבוזרת והיא לא תוכל למנוע מהאיסלנדים להשתמש בו מבלי להפוך את איסלנד למדינת משטרה, כדלקמן:
 
They can make it illegal to own or trade auroracoin. However, they will never be able to control such a decentralized system, or stop Icelanders from using the currency, without turning Iceland into a police state

Auroracoin
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס