Telecom News - נגידת בנק ישראל: אנו בעיצומה של מהפכה באמצעי התשלום

נגידת בנק ישראל: אנו בעיצומה של מהפכה באמצעי התשלום

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> נגידת בנק ישראל: אנו בעיצומה של מהפכה באמצעי התשלום
נגידת בנק ישראל: אנו בעיצומה של מהפכה באמצעי התשלום
מאת: חיים חביב, 26.3.14, 13:49

במסגרת יום המדע הישראלי פתחו הבוקר נגידת בנק ישראל, מנכ"לית משרד המדע ונשיא אונ' תל אביב את יום המסחר בבורסה.

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, פתחה הבוקר את המסחר בבורסה במסגרת אירוע חגיגי לרגל יום המדע הישראלי, שהתקיים באוניברסיטת תל אביב ביוזמת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל. פתחו עימה את המסחר גם מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט, מנכ"ל משרד המדע, בינה בר-און ונשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר.

בהרצאתה התייחסה נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג לכותרת האירוע "מדע, מוח וכסף", ואמרה: "ישראל נמצאת בעיצומה של מהפכה באמצעי התשלום. המדיניות שלנו היא להרחיב את השימוש באמצעי תשלום מתקדמים וטכנולוגיים, שיכולים להפחית את הסיכון לפעילות בלתי חוקית ולאפשר עסקאות מזוהות בין גורמים רחוקים. חשוב, שהתהליך הזה ילווה בהסדר ורגולציה, שיבטיחו, שנוכל ליהנות מהיתרונות וימזערו את הסיכונים בדרך. בשנים האחרונות אנו רואים ירידה מתמדת בשימוש באמצעי נייר ועלייה משמעותית באמצעי תשלום אלקטרוניים. אנו צופים, שבמהלך שנת 2016 נכניס לשימוש את אפליקציית הארנק האלקטרוני שתאפשר ביצוע מגוון רב של עסקאות ואנו מפתחים גם כרטיס תשלום חכם, שייכנס לשימוש בתוך מספר שנים, כפי שכבר קיים במדינות שונות בעולם. ועדת לוקר, שתגיש המלצותיה בקרוב, תגדיר מגבלות על שימוש במזומן ותעודד את התרחבות השימוש באמצעיים אלקטרוניים".

מנכ"ל משרד המדע, בינה בר-און: "אנו משקיעים מדי יום במחקרים חדשים וחדשניים, בהם גם במחקרים בתחום מדעי המוח. ייתכן שבעתיד נוכל לקבל החלטה במה להשקיע בהסתמך על מחקרים בקבלת החלטות בהשקעות".

משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל מקיים היום (ד') מאות אירועי מדע לקהל הרחב במסגרת יום המדע הישראלי.

תמונה: טקס פתיחת המסחר בבורסה במסגרת אירוע יום המדע. במרכז דר' קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל
צילום: ליהי איבדן
טקס פתיחת המסחר בבורסה במרכז ד"ר קרנית פלוג



 
 
Bookmark and Share