Telecom News - הסנגור של מפעיל SilkRoad: אין הלבנת הון בביטקוין כי בארה"ב זה לא מטבע

הסנגור של מפעיל SilkRoad: אין הלבנת הון בביטקוין כי בארה"ב זה לא מטבע

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הסנגור של מפעיל SilkRoad: אין הלבנת הון בביטקוין כי בארה"ב זה לא מטבע
הסנגור של מפעיל אתר הסמים SilkRoad: לבטל את אשמת הלבנת הון בביטקוין כי ארה"ב  לא מכירה בביטקוין כמטבע
מאת: מערכת Telecom News, 1.4.14, 20:49עניבת ביטקוין

ראשונים לדווח: רק בשבוע החולף פרסמה רשות המיסים האמריקאית חוקי מס על הביטקוין כנכס ולא כמטבע. לכן טוען עורך דינו של  Ross Ulbricht, שאם הביטקוין לא מטבע אי אפשר להאשים את מרשו בהלבנת הון בביטקוין. אי אפשר לאחוז במקל ב-2 הקצוות. ניתן לומר, שהעתיד של הביטקוין תלוי עתה באופן אירוני במשפט של Ulbricht.

משפטו של Ross Ulbricht, מפעיל אתר הסמים הענק SilkRoad, שנסגר ע"י ה-FBI כפי שדיווחנו – כאן, ושהחרמת כל הביטקוין של אתר הסמים הפכה את ה-FBI לבעל ארנק הביטקוין הגדול בעולם כפי שדיווחנו – כאן, עדיין לא התחיל. אולם, הוא כבר מעורר בארה"ב מחלוקת לגבי שאלות יסודיות תחוקתיות והראשונה בהן: האם הביטקוין הוא מטבע הנתון לחוקי הלבנת הון אם לאו.

בבקשה משפטית במסמך של 64 עמודים טוען עורך הדין Joshua Dratel של Ulbricht, שיש לבטל את כל ההאשמות נגד מרשו כולל הלבנת הון. שכן, מרשו נאשם בניהול עסק, שגלגל מיליארדי דולרים במכירות אנונימיות של סמים בביטקוין. אך מרשו לא יכול בכלל להיות מואשם בהלבנת הון בביטקוין כי ביטקוין לא תואם את הגדרת החוק האמריקאית הנוכחית של "כסף" כדלקמן:
 
Count Four, which charges Mr. Ulbricht with participating in a money laundering conspiracy…must be dismissed because the allegation lacks an essential element: that the ‘financial transactions’ alleged involved ‘monetary instruments. Bitcoins, the exclusive means of payment on Silk Road, do not qualify as ‘monetary instruments,’ and therefore cannot serve as the basis for a money laundering violation

בקיצור, הביטקוין לא מוגדר כסף בארה"ב ולכן אין כאן הלבנת הון:

The federal government definitely did say that bitcoin is not a real currency

עורך הדין גם מראה, שרשות המיסים האמריקאית ה-IRS וגם ה-U.S. Treasury's Financial Crimes Enforcement Network, בהצהרותיהן לגבי הביטקוין, הן לא הגדירו אותו כלל ככסף-כמטבע: כ-money, כ-,Currency כ-fund או כ-monetary instrument.
יתר על כן, רק בשבוע החולף הודיע ה-IRS כפי שדיווחנו – כאן, שהביטקוין ימוסה כנכס ולא כמטבע.

אגב, גם Charlie Shrem, סגן נשיא ב-Bitcoin Foundation מואשם בהלבנת הון בביטקוין כפםי שדיווחנו – כאן,  והגנה כזו יכולה גם להועיל לו.

עורך הדין גם מצטט ממאמר מקצועי ב-New York Low Journal הטוען, שהרגולציות הקיימות על הלבנת הון לא "מכסות" את הביטקוין כדלקמן:

[Bitcoin reveals a potential gap in international enforcement regimes. While even the Southern District U.S. Attorney concedes that bitcoins are not inherently illegal, and the U.S. central bank and merchants worldwide have begun to conclude that they are an acceptable form of payment, the United States and other countries may well need to enact new laws against bitcoin laundering. Indeed, the U.S. money laundering statutes contain terms such as “monetary instrument” and “monetary transaction” that are defined as coin or currency of the U.S. or any other country. Thus, these terms arguably do not apply to bitcoins


עורך הדין סותר את יתר האשמות כנגד מרשו וטוען למשל, שמרשו לא השתתף פיזית בהברחת סמים ורק אירח פלטפורמה בה בוצעו פעולות לא חוקיות ע"י המשתמשים במודל עסקי כמו של eBay. ויש סעיף בחוק האמריקאי המגן על בעלי אתרים מאחריות למה שאומרים או עושים המשתמשים בפלטפורמות שלהם, ועוד ועוד.

בכל מקרה, מכל הנקודות במסמך, הביטקוין הוא העומד לעורר את המחלוקת העיקרית  ולכן משפט זה מקושר לכל הנושא של סוג ההכרה בביטקוין וההשלכות שלו:
 
 
The Silk Road case stands to define the future of bitcoin, specifically whether it's really money and how it should be legislated
 It could define the way the government treats virtual currency going forward

נושא זה של אישום בהלבנת הון כאשר המטבע הקריפטוגרפי לא מוכר כמטבע יוכל לעלות בעתיד על סדר היום גם בישראל וגם בהקשר לישראקוין. זו שאלה מהותית הדורשת ליבון ותשובות, כי אי אפשר לאחוז במקל ב-2 הקצוות.

עדכון 17.1.15, 12:21: הסנגור של Ross טוען, שהוא לא עמד מאחורי אתר הסמים אלא המנכ"ל Mark Karpeles של בורסת Mt. Gox שפשטה רגל, הוא זה שניהל את האתר והוא זה המכונה Dread Pirate Roberst. המנכ"ל Mark Karpeles מכחיש
ביטוקין מטבע או לא



 
 
Bookmark and Share