Telecom News - IDC ו-EMC: כ-10% מהמידע הדיגיטלי ב-2020 ייווצר מ'האינטרנט של הדברים'

IDC ו-EMC: כ-10% מהמידע הדיגיטלי ב-2020 ייווצר מ'האינטרנט של הדברים'

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> IDC ו-EMC: כ-10% מהמידע הדיגיטלי ב-2020 ייווצר מ'האינטרנט של הדברים'
IDC ו-EMC: 10% מהמידע הדיגיטלי ב-2020 ייווצר מ'האינטרנט של הדברים'
מאת: מערכת Telecom News, 10.4.14, 11:30IoT
 
מחקר היקום הדיגיטלי: מספר ההתקנים או החפצים, שניתן לחברם לאינטרנט מתקרב כיום ל-200 מיליארד. 14 מיליארד מהם כבר מתקשרים באמצעות הרשת. עד 2020 יגדל מספר המכשירים המחוברים ויגיע ל-32 מיליארד, שיהיו אחראיים ליצירת עשירית מהמידע הדיגיטלי בעולם. היקום הדיגיטלי מכפיל את גודלו מדי שנתיים.
 
מחקר היקום הדיגיטלי מצביע על כך, שעד 2020 תגדל כמות המידע הדיגיטלי תגדל פי  10 וכ-10% מהמידע ב-2020 ייווצר ע"י חיישנים כפועל יוצא ממגמת  'האינטרנט של הדברים'.
 
עפ"י המחקר, הופעת הטכנולוגיות האלחוטיות, המוצרים החכמים והעסקים מוגדרי התוכנה, משחקים תפקיד מרכזי בהגדלת נפח המידע הדיגיטלי בעולם. בין השאר, "האינטרנט של הדברים" אחראי לכך, שהיקום הדיגיטלי מכפיל את גודלו מדי שנתיים, ויגדל פי 10 בין 2013 ל-2020, מ-4.4 טריליון ג'יגהבייט ל-44 טריליון ג'יגהבייט.
 
עפ"י המחקר, אם נשמור את כל המידע הדיגיטלי בעולם על גבי טאבלטים מסוג אייפד אייר, ונסדר את האייפדים בערימה זה על גבי זה, הערימה תגיע לשני שלישים הדרך לירח (253,704 ק״מ). עוד נמצא, שב-2020 יהיה המידע הדיגיטלי שווה ערך ליותר מ-6 ערימות אייפדים, שיגיעו עד הירח) מחושב באמצעות iPad Air בעובי 0.29 אינץ׳ ובנפח 128 ג'יגהבייט).
 
משפחה ממוצעת, עפ"י המחקר, מייצרת כיום מספיק נתונים כדי למלא 65 מכשירי אייפון מדי שנה. ב-2020 המספר יגדל ל-318 מכשירי אייפון. לשם המחשה, אם בייט של מידע דיגיטלי היה שקול ל-3.5 ליטרים של מים (גלון), היו נדרשות רק 10 שניות כדי למלא בית ממוצע בכמות המידע הנוצרת כיום. ב-2020 המשימה תארך 2 שניות בלבד.
 
'האינטרנט של הדברים' מורכב ממיליארדי חפצים יום יומיים הנמצאים סביבנו, שמצוידים בחיישנים יחודיים המסוגלים לשמור, לשדר ולקבל מידע דיגיטלי באופן אוטומטי. למשל, חיישן, שיותקן בנעל יוכל לעקוב אחר מהירות ריצה ומחלף תנועה יוכל לעקוב אחרי דפוסי נסיעה של רכבים החולפים בו. לפי ,IDC מספר ההתקנים או החפצים, שניתן לחברם לאינטרנט מתקרב כיום ל-200 מיליארד, כאשר 7% (או 14 מיליארד) מהם כבר מחוברים ומתקשרים באמצעות הרשת. המידע הדיגיטלי, שמכשירים אלו מייצרים, מייצג רק 2% מכלל הנתונים הקיימים כיום בעולם. אולם המחקר צופה, שעד 2020 יגדל מספר המכשירים המחוברים ויגיע ל-32 מיליארד, שיהיו אחראיים ליצירת 10% מהמידע הדיגיטלי בעולם.
 
ההתפתחות המואצת של האינטרנט של הדברים תשפיע גם על הכמות האדירה של ״נתונים שימושיים״ ביקום הדיגיטלי.  כלומר, מידע שניתן לנתח אותו. ב-2013 רק 22% מהמידע הדיגיטלי בעולם נחשב למידע שימושי, שניתן לנתחו, כאשר פחות מ-5% מהנתונים השימושיים אכן מנותחים בפועל. כלומר,  כמות אדירה של נתונים נותרת לא מנותחת, כמעין "חומר אפל" של היקום הדיגיטלי. עד 2020, יותר מ-35% מכלל הנתונים יחשבו כנתונים מועילים, הודות לגידול המידע, שמקורו באינטרנט של הדברים. יחד עם זאת, זה יהיה תלוי במידה בה ארגונים ועסקים יבחרו להשתמש בנתונים אלו ולנתחם.
 
האינטרנט של הדברים יספק דרכים חדשות ומרתקות להתקשרות עם לקוחות, לייעול מחזורי עסקים ולהפחתה בעלויות תפעול, תוך יצירת ערוץ הכנסות בהיקף של טריליוני דולרים, בדמות הזדמנויות עסקיות. לחילופין, הוא יציב אתגרים חדשים בפני הארגונים, שיצטרכו לנהל, לאחסן ולהגן על כמות ומגוון אדיר של נתונים. הערכת המחקר היא, ש-40% מהנתונים ביקום הדיגיטלי דורשים כיום רמה מסוימת של הגנה. אולם, רק מחצית מהמידע - 20% בלבד - מוגן בפועל.
 
ממצאים בולטים נוספים מתוך המחקר:
 
שווקים מתפתחים מייצרים יותר נתונים: נכון להיום, 60% מייצור הנתונים ביקום הדיגיטלי מיוחס לשווקים מפותחים כמו גרמניה, יפן וארה״ב. אולם, עד 2020  צפוי מהפך, כאשר השווקים המתפתחים כדוגמת ברזיל, סין, הודו, מקסיקו ורוסיה, יהיו אחראים ליצירת מרבית הנתונים ביקום הדיגיטלי.
 
הנתונים עוקפים את קיבולת האחסון: נפח האחסון הזמין בעולם (כלומר, בייטים, שאינם נמצאים בשימוש) בכל סוגי המדיה הקיימים, גדל בקצב איטי יותר מאשר המידע הדיגיטלי. ב-2013 נפח האחסון הזמין יכול היה לאחסן 33% מהיקום הדיגיטלי. עד 2020 הוא יוכל לאחסן פחות מ-15%. למרבה המזל, מרבית הנתונים הדיגיטליים הם ברי חלוף ואינם דורשים שום אחסון (למשל הזרמת מדיה מנטפליקס אוHulu , אינטראקציות משחק מ- Xbox ONE  טלוויזיה דיגיטלית).
 
הנתונים המגיעים לענן יוכפלו: ב-2013 הענן ״נגע״ בפחות מ-20% מהנתונים ביקום הדיגיטלי. עד 2020 השיעור יוכפל ויגיע ל-40%.
 
צרכנים יוצרים את המידע הדיגיטלי, אבל התאגידים הם האחראים עליו: שני שלישים מהביטים ביקום הדיגיטלי נוצרים או נשמרים ע"י צרכנים ועובדים. אולם, הארגונים הם בעלי האחריות על 85% מהמידע הדיגיטלי.
 
ג'רמי ברטון, מנהל מוצרים ושיווק EMC : "ככל שיותר עסקים מפיקים רווח מפעילות ברשתות החברתיות ובמכשירים ניידים, היקום הדיגיטלי גדל וכך גם הפוטנציאל שלו. עסקים מקבלים הזדמנויות להפיק ערך מוסף מניתוח המידע, שכבר נמצא ברשותם. חברות מכל הסוגים משנות צורה לנגד עינינו והופכות לארגונים מבוססי תוכנה. בעוד שהפוטנציאל הוא עצום, ההשלכות עלולות להיות מאיימות. לכן מחלקות ה - ITמוכרחות ללחוץ על כפתור האתחול ולמצוא דרכים לרענן ולחדש את כל מה שנוגע לתשתית המחשוב, כדי למצב את ארגונם כך, שיוכל לזנק לעבר הפלטפורמה השלישית של עולם המחשוב״.
 
 
 IoT
 
 



 
 
Bookmark and Share