Telecom News - חשיפת השגרירים והפעילות של "שגרירות הביטקוין" בתל-אביב

חשיפת השגרירים והפעילות של "שגרירות הביטקוין" בתל-אביב

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> חשיפת השגרירים והפעילות של "שגרירות הביטקוין" בתל-אביב
חשיפת השגרירים והפעילות של "שגרירות הביטקוין" בתל-אביב
מאת: אבי וייס, 23.4.14, 18:30שגרירות הביטקוין
 
בלעדי: הגשמת חלום של כלכלה חדשה היא הפעילות העיקרית של שגרירות הביטקוין, שמקדמת ומפתחת את רעיון קהילת הביטקוין בישראל, לטובת חברי הקהילה. הכל בהתנדבות.
 
"אני אחראי לכך, שקיימת כאן (בת"א) שגרירות ביטקוין. היה לי כאן משרד אדריכלים. נדבקתי בחיידק של הביטקוין והחלטתי לעשות מעשה וליזום את השגרירות, ביחד עם עוד כמה חברים קרובים, שנדבקו בחיידק הזה", מתאר אייל יונה שגב, ממייסדי שגרירות הביטקוין. "בגלל שאני לא מתכנת הנמצא כל הזמן באינטרנט, הייתה לי הרגשה, שצריך ליצור מקום בו ייפגשו האנשים העוסקים בביטקוין פנים אל פנים. המיקום הזה בקרבה לבורסה לניירות ערך בת"א היה פרמטר חשוב בקבלת ההחלטה, שזה המקום הראוי. בהמשך, החלטתי ביחד עם גיתי זך, שזה המקום ליצור בו חממה לסטארטאפים לעולם הביטקוין, מעבדת יזמות לביטקוין בישראל. בנוסף, המקום הזה פעיל כל הזמן כי הוא משמש בקומה השנייה שלו כמשרד הסטארטאפ של יונתן רואש, מייסד ומנכ"ל אקסצ'יינג' הביטקוין Bits of Gold, ששכר את המקום לצוות ולפעילות החברה שלו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם צוות השגרירים (Ambassadors) של שגרירות הביטקוין (בתמונה, מימין לשמאל): אייל יונה שגב, אלי סקלאר, מורן שקד, גיתי זך ואריאל הורוביץ, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "שגרירות ביטקוין" בישראל, שנמצאת ברח' אחוזת בית 1 בת"א.
 
שאלה: מה מקור השם "שגרירות ביטקוין"?
תשובה: "הרעיון לשם 'שגרירות ביטקוין' החל במונטריאול בקנדה, שם נולדה שגרירות הביטקוין הראשונה בעולם. חשבנו, שזה השם המתאים למקום המפגש של קהילת הביטקוין בישראל. יש לשם הזה ניחוח של קישור העולם הגדול לישראל. אנו שגרירים של העולם החדש, של עולם הביטקוין, שהחל במסע בינלאומי מלהיב.
 
לביטקוין אין אבא ואמא או מקום מוגדר. אין לביטקוין מנהל, אין לו שטח, או טריטוריה. בקיצור, לביטקוין אין כלום. הכל וירטואלי. הוא מחוץ לתחום של כל רשות או שטח. לכן, ההכרזה על המקום כשגרירות נועדה להגיד לכולם: כאן המקום בו אנשים מתקשרים זה עם זה ומתקשרים עם העולם הרחב. זו הפינה של הביטקוין בישראל.
 
קמנו בנובמבר 2013, כך, שזו שגרירות די צעירה המגבשת את דרכה. כבר הכנו מסגרת הצהרתית עם "חזון שגרירות הביטקוין" (להורדה מכאן).
 
תמצית החזון: השגרירות מייצגת את רוח ״אנשי הכלכלה החדשה״ ואנחנו שמחים להיות אלה המאפשרים את הנגשת הביטקוין בפרט ומטבעות דיגיטליים בכלל לכל מי שרוצה לקחת חלק בזה.
 
השגרירות עצמה מהווה את התשובה הפיזית בכל הקשור לכלכלה הדיגיטלית והשגרירות מתפקדת כ״קוד חברתי פתוח״. בהיותה מושתתת ומונעת על יסודות השקיפות, הפתיחות והבהירות, אנו יותר מגאים לשאת את הלפיד ולסלול את הדרך, שתאפשר את קיומה של הכלכלה החדשה, כלכלת הביטקוין, במדינת הסטארטאפים.
 
בנוסף, אנו חלק מאיגוד הביטקוין הישראלי. האיגוד באופן לא רשמי תומך ומסבסד חלק מהפעילות של המקום. יש לנו מגוון רחב של פעילויות, לרבות פעילות בשם "כיכר סאטושי", פעילויות הדרכה ומפגשים מקצועיים וחברתיים".
 
שאלה: לאן המקום הזה מתפתח?
תשובה: "הדבר החשוב לנו כעת ביותר זה שידעו שאנו כאן ושיעברו דרכנו. אנו הפכנו, מעצם המיקום שלנו במרכז תל-אביב, לצינור מידע לאנשים המגיעים לכאן, בכל הנוגע לעולם הביטקוין. הפכנו לנקודת קשר לאמצעי התקשורת והפכנו לאבן שואבת ליזמים הרוצים לפתח בעולם הביטקוין. כל אחד מוזמן להגשים את הפרוייקט האישי שיזם במסגרת החממה שלנו.
 
בנוסף, הכנסנו למקום כספומט ביטקוין, הכספומט הראשון בישראל לביטקוין, זה המקום להתעדכן ולרכוש ביטקוינים תמורת שקלים היישר מהמכונה באמצעות ארנק ביטקוין בסמארטפון.
 
אנו ממשיכים לבנות כל פעילות אפשרית, שהחברים מבקשים סביב הקהילה. השגרירות היא מקום הנותן מענה לכל מה שצריך לפעילות פנים אל פנים. יש הרבה מאוד פעילות בעולם הביטקוין ברשת האינטרנט. אנו המקום בו עושים זאת פנים אל פנים. אנשים אוהבים להיפגש, לשאול, להחליף מידע ולקיים פעילות חברתית.
 
אנו מבצעים הדרכות של פתיחת ארנקים ואבטחת הביטקוין בכל יום ראשון בשבוע בשעות אחר הצהריים. פעילות זו פתוחה וחופשית לכל אחד. אחרי ההדרכות אנו מקיימים את מסורת "כיכר סאטושי" להחלפות ביטקוינים ישירות בין אנשים.
 
עוברים כאן בשגרירות עשרות אנשים ביום, והגיעו לכאן אנשים מפורסמים כולל ד"ר אדם בק ואנשים נוספים מהקהילה העולמית. אנחנו, השגרירים מפעילים את המקום בהתנדבות, מביאים לציבור את המסר של קהילת הביטקוין הישראלית. יש לנו יוזמות ופעילות גם לתחום של "נשים בביטקוין", יוזמה אותה מובילה "מיס ביטקוין"- מורן שקד".  
 
שאלה: מדוע אין עדיין השקעות של קרנות הון סיכון – VC בסטארטאפים ישראליים לביטקוין כמו שיש בעולם המערבי?
תשובה: "יש בישראל הרבה משקיעים וגם הרבה סטארטאפים המאמינים בביטקוין. כמעט כולם מגיעים הנה להתייעץ ולפתח. כרגע, המשקיעים בישראל מחפשים דברים יותר בשלים, כי רוב הסטארטאפים בישראל בתחום זה הם ממש בתחילת הדרך. המשקיעים בארץ כנראה עדיין לא מוכנים לקחת את הסיכון הזה. זה שונה ממה שקורה בארה"ב, אבל זה ישתנה. הסטארטאפים כאן עדיין ברובם זקוקים לאינקובטור כדי לפתח, כי כאמור הם בתחילת הדרך. יש באיגוד הביטקוין ייצוג לקהילת המשקיעים ואנו בטוחים, שנראה השקעות גם בישראל.
 
במקביל ובלי כל קשר אם משקיעים בישראל, יזמנו פעילויות לטובת הסטארטאפים, למשל את ההאקתון לביטקוין, שהתקיים בתחילת מרץ. זה היה האקתון, שנועד לחשוף את הסטארטאפים לקהילה הבינלאומית ואחד מהסטארטאפים, שהשתתפו בהאקתון כאן, זכה בפרס בהאקתון בינלאומי שהתקיים אחרי האירוע שלנו, בארה"ב".
 
שאלה: ממה המקום הזה מתקיים?
תשובה: "אנו בשגרירות פועלים ללא מטרת רווח. זו פעילות לקידום הקהילה וכל מה שנכנס לקופה מושקע לטובת הקהילה. הפוקוס המרכזי שלנו הוא בתחום החברתי. יש כאן מכירות של מוצרים כמו מזכרות בביטקוין וזה חלק מההכנסות לקופה הקטנה. יש את השכירות של הסטארטאפ ויש תמיכה מאיגוד הביטקוין. יש גם תרומות.
 
חשוב להדגיש, שהשגרירות לא נוגעת בכסף, שמסתובב כאן. הכל נעשה בהחלפות כסף בין אנשים. זה לא כסף של השגרירות. אנו עוסקים רק בקטע החברתי של עולם הביטקוין.
 
כשיצאנו לדרך, לא ידענו לאן אנו הולכים. כעת המודל שלנו כבר די מגובש ואנו חושבים, שניתן להעתיק אותו למדינות אחרות בעולם וגם לערים נוספות בישראל. אנו מאמינים, שיש צורך לבנות רשת של שגרירויות ביטקוין ברחבי העולם, להפיץ את הידע וללמוד אחד מהשני.
 
לכל אחד מהפעילים בשגרירות יש פעילות עסקית משלו. בשגרירות הוא מתנדב. כל אחד מביא את מה שיש לו בראש, מהניסיון ומהיכולות שלו, לשולחן העשייה וכולנו עובדים יחד. אנו מעין אינקובטור חברתי. אם יש רווחים מאיזה פעילות הרווחים חוזרים ישר לקהילה. כך יצרנו 'הסכם חברתי' העוזר לקהילה ומקיים את עצמו, כשהשגרירות מרכזת את כל הפעילות הקהילתית סביב עולם הביטקוין".  
 
שאלה: איך אתם מפיצים את הבשורה הזו לבעלי העסקים?
תשובה: "כל עסק, שאנו פונים אליו כדי שיחל לקבל ביטקוין, הוא מייד מוכן לקבל זאת. יש גם עסקים התורמים לנו כל הזמן. בתור אוונגליסטים של עולם הביטקוין אנו מפיצים את הבשורה בכלים שיש לנו. יש גם סטארטאפים הבאים לעסקים כדי להכניס את המערכות, שהם מפתחים לעסקים.
 
אנו מבצעים פעילות כדי לבנות מרכז פיננסי חדש בישראל. אנו מקווים, שזה יהיה מוקד לאנשים להשתמש בביטקוין בכל תחום ויהיה לזה ערך שיווקי. נרצה לפתח כאן בשגרירות אזור, שיוקדש לבעלי העסקים, שהם יבנו את הקהילה של אנשי העסקים המוכנים לעבוד בביטקוין, ונרצה להגיע למסה קריטית של עסקים העובדים בביטקוין, עד כדי מצב שנוכל להכריז, כמו שנעשה כבר בברלין, על שכונה או שכונות של ביטקוין, שכל העסקים באותו אזור \ שכונה מקבלים ביטקוין.
 
אנו בטוחים, שאנשים ישנו את ההתנהגות האישית והכלכלית שלהם, כי הם יראו, שזה מביא להם ערך. כשאנשים יראו שזה זול יותר ומהיר יותר להעביר ביטקוין לכל פינה בעולם, זה ידחוף את העסקים לבצע מסחר בינלאומי בביטקוין.
 
הביטקוין מתנהג כמו כרטיס אשראי והעמלות הן כמו של מזומן. זה יתרון לכל בעל עסק. אפשר כבר היום לנהל הכל בביטקוין ולרשום את ההכנסות בספרים בשקלים, לפי הערך של הביטקוין מול השקל בזמן שהוא התקבל. זה מותר על פי החוק ואנו מוכנים לעזור לבעלי עסקים המתלבטים בנושא הזה של צורת הרישום של הביטקוין בספרים.
 
להערכתנו, כבר בשנה הקרובה אחד הבנקים בישראל ייכנס לעולם הביטקוין, כי הבנק יראה, שיש כאן הזדמנות עסקית עבורו. זה תהליך המגיע לבגרות ויש כאן טכנולוגיה, שיכולה להביא לבנק ערך. כיום, להעביר כסף בין מדינות לוקח ימים במקום שניות או לכל היותר דקות. התהליכים של העברת הכסף בעולם הם ישנים, יקרים ומסורבלים. זה נפתר בעולם הביטקוין".
 
שאלה: לאן הולכת הרגולציה על הביטקוין בישראל?
תשובה: "כגוף מתנדב ומייצג אנחנו משתדלים לא לנקוט עמדה ולא לייצר שיפוט מה נכון או לא נכון לעשות במערכות אחרות. את הצד הרגולטורי מייצג איגוד הביטקוין והוא זה העומד מול הרגולטורים. את הצד הפיננסי עושות החברות הפיננסיות של עולם הביטקוין. אנו מעוניינים להתמקד בצד הרעיוני של הביטקוין. אנו פועלים במסגרת "קוד חברתי פתוח".
 
הבעת עמדות פוליטיות וכלכליות זו לא הסביבה שלנו. אנו רוצים לספק לאנשים את היכולת להרגיש את מהפכת הביטקוין. החלק החשוב זה ללמוד מה זה ביטקוין ואיך חיים עם זה באופן מעשי. אנו חושבים, שאסור להשוות את הביטקוין לשיטה המוניטרית הקיימת. זה עולם אחר לגמרי.
 
אנו מעוניינים, שאנשים יפתחו את הראש והלב לקבל רעיונות חדשים. המערכת, שאנו מציגים, היא חלופה נאותה למערכת הכלכלית הקיימת. המדינה תדע מה לעשות כשתראה, שיש לזה השפעה רבה על אנשים".
 
שאלה: מה החלום המקצועי של השגרירים?
תשובה: "החלום שלנו הוא, שאנשים יהיו מרוצים מכך, שהם עובדים בכלכלה חופשית. מערכת הביטקוין מביאה כלכה חדשנית בכך, שהיא משטחת את מגרש המשחקים בעולם. הכל הופך לשטוח. זה החידוש הגדול.
 
בחיים של כולנו נכנסנו לעולם של מגבלות בכל תחום. הביטקוין מאפשר לאנשים לעבוד בצורה אחרת. זה יוצר כלכלה שיתופית. היופי בביטקוין הוא, שכל אחד יכול לקום, ליזום ולעשות. כך, אנשים בקהילה קמים ותורמים לקהילה. אנשים מכל הכיוונים מתקשרים זה לזה ישירות וכך נוצרת מערכת חברתית חדשה. יש החושבים וחולמים, שזה כסף העתיד. אנחנו רוצים להיות בצד של החולמים וגם לפעול להגשים את החלום".
שגרירות הביטקוין בת"א
(בתמונה, מימין לשמאל): אייל יונה שגבאלי סקלארמורן שקדגיתי זך ואריאל הורוביץ



 
 
Bookmark and Share