Telecom News - כנסת ישראל מצטרפת ל"רשת חרום לאומית" כמובן ב"פטור ממכרז"

כנסת ישראל מצטרפת ל"רשת חרום לאומית" כמובן ב"פטור ממכרז"

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> כנסת ישראל מצטרפת ל"רשת חרום לאומית" כמובן ב"פטור ממכרז"
בכנסת ישראל, האמונה על חקיקת חוקי מדינת ישראל, מצטיינים בנושא חשוב אחד: עקיפת החוקים שהכנסת עצמה חוקקה. "פטורים ממכרזים" מתבצעים שם מידי שבוע ולעיתים מידי יום. הפעם: פטור ממכרז כדי להצטרף למערכת הקשר של משטרת ישראל.
מאת: אבי וייס, 20.4.14, 09:00כנסת ישראל

כשההתקבלה ההחלטה ב-2012 על הקמת "מערכת רדיו לאומית" (השם המקצועי של "רשת חרום לאומית". החלטה מצויה כאן), נקבע בה מי הם הגופים הממלכתיים, שישתמשו ברשת הזו, אותה הקימה וממשיכה להשקיע בה משטרת ישראל (נושא מעניין בפני עצמו, שנעשה ב"פטור ממכרז", שנחזור לעסוק בו בקרוב).

כנסת ישראל לא נכללה ואפילו לא ברמז בהחלטה הזו, או באיזה החלטה ציבורית או ממשלתית מכל סוג אחרת, שנוגעת לרשת "ניצן" (זה השם של הרשת שמשטרת ישראל הקימה, שעולה למשלמי המיסים כ-400 מיליון ש"ח לפחות ועוד "היד נטויה"). איש לא חשב, שהכנסת אמורה להיכלל ברשת המבצעית הזו. 

בשנה האחרונה, כנסת ישראל נכנסה ל"מוד הפעלה" של צפצוף ארוך על חוק המכרזים. אפשר לראות זאת (באופן חלקי) בכמה פטורים שהכנסנו למדור הפטורים ממכרזים באתר (יש בכנסת כל שבוע פטורים בכמות לא מבוטלת, לפעמים עשרות פטורים בחודש. הכנסנו לאתר רק כמה פטורים ורק בתחומי עולם ההייטק). אחד מהפטורים היותר טריים צד את עיננו והחלטנו לבחון אותו יותר לעומק, לאחר שבעבר כבר בחנו לעומק כמה פטורים מאוד משונים, שמהווים צפצוף ארוך של הכנסת על כל חוק, נורמה והגיון, למשל כאן

משלל הפטורים ממכרזים, "שעפים" באוויר כמעט כל יום ובכל נושא בכנסת ישראל, צד את עיננו פטור מאוד מוזר, למערכת קשר חדשה לכנסת, הפטור שנמצא כאן וכאן. הסבר שנתנה הכנסת לעצמה על הפטור מצוי כאן. בכנסת ישראל יש כמה מכשירי קשר ותיקים המשמשים את הסדרנים, כמה בעלי תפקידים ואת משמר הכנסת. בכנסת ישראל החליטו לשדרג את המערכת הזו והלכו במסלול הכי מהיר לשדרוג כזה: פטור ממכרז. 

לכן, פנינו אל הכנסת בדחיפות ושאלנו: "כנסת ישראל החליטה על פטור ממכרז לחברה אחת, כדי להצטרף לרשת ניצן של משטרת ישראל, זאת, בתקן P25 של מ"י (משטרת ישראל). לנוכח החלטת המשטרה לעבור ל- LTE-A (פרסמתי זאת כאן וכאן), האם אין פה מקרה מובהק של  "זריקה לאוויר" של 1.5 מיליון ₪ לשנה מכספי משלמי המיסים?"

תגובת כנסת ישראל: "הכנסת תקיים בדיקה בנושא, אך מבירור ראשוני נמסר על ידי הגורם הרלוונטי במשטרת ישראל, שהמשטרה אינה מתכוונת להחליף המערכת בטווח הנראה לעין".

אם לא הבנתם את התשובה, אז הנה הסבר קצר. לא חשוב מה שאני שואל, הכנסת כבר החליטה והפטור הזה ממכרז כבר נחתם ונסגר. כך, כנסת ישראל הצטרפה כבר לרשת "ניצן", בלי לבצע כל מכרז, בלי שאיזה גוף מוסמך בדק, שבכלל כנסת ישראל צריכה להמצא על הרשת המבצעית של משטרת ישראל, שמשמשת גם כ"רשת חרום לאומית". לא ברור לי איזה מבצעי חרום והצלת נפשות יש (או צפויים שיהיו) בתוך הכנסת, שצריך שתתבצע בהם הפעלת כוחות פנימיים ברחבי משכן הכנסת, ברשת מבצעית מוצפנת ויקרה ביותר, שיחזיקו בידיהם כמה מעובדי משכן הכנסת ושומריו. 

גם הקריאה שלי למשרד התקשורת ולשר להגנת העורף (גלעד ארדן) לשקול מחדש את ההחלטות בעניין "רשת חרום לאומית", שנתקבלו בחופזה ולא בסמכות (וע"י אדם אחד ולא ע"י הממשלה עצמה), בטכנולוגיה הלא נכונה (וישנה מאוד, שפג תוקפה ממזמן), במחיר הלא נכון ובתדרים הלא נכונים, כמובן בלי כל מכרז, "נשארה על הקרח". לאיש זה לא אכפת. ככה זה בדיוק עובד במדינת ישראל מודל 2014. אחרי זה מתפלאים שאין בישראל רשת דור רביעי - LTE... 
 
 
טלפון ישן



 
 
Bookmark and Share