Telecom News - הועתק לפתח תקוה מרכז המחשוב של אקסלנס נשואה

הועתק לפתח תקוה מרכז המחשוב של אקסלנס נשואה

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> הועתק לפתח תקוה מרכז המחשוב של אקסלנס נשואה
הועתק לפתח תקוה מרכז המחשוב של אקסלנס נשואה
מאת: חיים חביב, 22.4.14, 17:00שמעונה נוה

יבמ ושותפה העסקי, הראל טכנולוגיות מידע, השלימו פרויקט גדול להעברת מרכז המחשוב של אקסלנס נשואה למשכנה החדש בפתח תקוה.

הפרויקט כלל העתקה, איחוד וארגון מחדש של מאות שרתים בפלטפורמות ומערכות וירטואליות שונות. הקמת תשתיות אחסון המידע  כללו, בין היתר, הסבה, הגירה והקמת מכונות וירטואליות במערךIBM FLEX  חדש. הפרויקט ארך כ-4 חודשים, כשבתוך התקופה ביצעו צוותי יבמ, הראל טכנולוגיות מידע ועובדי התשתיות של אקסלנס תהליך מורכב למיפוי המצב הקיים, מעקב ובקרה אחר הקמת המתקן החדש ותכנון מעבר מפורט, שכלל תכנית מימוש טכנית, תכנית לוגיסטית ותכנית מזעור ופתרון סיכונים הכרוכים במעבר, לרבות תכנית נסיגה ככל שזו תידרש. כל זאת, על מנת לאפשר מעבר חלק של מרכז המחשוב, מבלי לפגוע בעבודה השוטפת של הארגון.

צחי קנר, מנהל התשתיות אקסלנס נשואה: "כאשר נכנסנו לפרויקט, המשך עבודה רציפה היה היעד המרכזי, שעמד מול עינינו. החל מיום הפעילות הראשון בבניין החדש, חזר הארגון לפעילות עסקית מלאה תוך 100% זמינות של כלל מערכות החברה. פרויקט המעבר היה 'שקוף' לחלוטין למשתמשי הקצה - עובדי החברה כיבו את תחנות העבודה בסיום שבוע העבודה האחרון ברמת גן, הגיעו ביום ראשון לפתח תקווה וחזרו לעבוד כרגיל. כמו כן, הושם דגש על שיפור ושדרוג בהיבט הטכנולוגי".

שמעונה נוה, (בתמונה), מנהלת מערכות מידע, אקסלנס נשואה: "גורמי המפתח להצלחת פרויקט המעבר ללא הפסקת פעילות הם שילוב של עבודת צוות של אנשי מערכות מידע אקסלנס יחד עם מומחי יבמ והראל, תכנון מראש ברמות על, ביניים וכל פעימה ופרט. כך, לא משאירים מקום לשאלות בזמן העבודה עם תשתיות עיבוד, אחסון, מערכות תוכנה וכלי הווירטואליזציה השונים שבארגון". 

קבוצת אקסלנס מעסיקה מאות עובדים בתחומי פעילות מגוונים, ומאגדת אשכול חברות בנות ופעילויות רבות בתחומי ניהול נכסים לטווח קצר וארוך ושירותים פיננסיים. לחברה מאות אלפי לקוחות פרטיים ומוסדיים בארץ ובחו"ל וחברות מסחריות, והיקף ניהול הנכסים המנוהלים בקבוצה עולה על 85 מיליארד ₪ בנכסים פיננסיים ובמוצרים פנסיוניים (נכון ל-30.09.2013).

הפרויקט הושלם לאחרונה בהעברת שירותי הייצור של אקסלנס נשואה לעבודה במשכנה החדש של החברה בפתח תקוה. הפרויקט ארך כאמור כ-4 חודשים לרבות שלבי תכנון, מעבר, הקמה ושילוב מערכות. מקטעים מסוימים של העבודה בוצעו סביב השעון במטרה למנוע השבתה ותקלות בפעילות החברה.

דן שפרונג, סמנכ"ל מכירות בחברת הראל טכנולוגיות מידע: "הפתרון, שיושם באקסלנס, נתן מענה מקצה לקצה לכל התשתיות של הלקוח, תוך שימת דגש על מזעור ההשבתה בתהליך המורכב של העברת ה-Data Center".

רועי פולניקוויאט, מנהל קבוצת שירותי Data Center ביבמ ישראל: "אתגר מרכזי בפרויקט היה מתן  מענה לרצף השירותים העסקיים של הארגון. אנשי יבמ הביאו לפרויקט מתודולוגיה, שנבנתה בחברה על בסיס ניסיון, שנצבר בעולם ובארץ. דגש מיוחד הושם על הבטחת שקיפות התהליך למשתמשי הארגון, תוך צמצום הסיכונים הכרוכים במעבר".

בשנים האחרונות ביצעה יבמ עשרות פרויקטים מסוג במגוון מגזרים בשוק הישראלי, לרבות בנקאות ופיננסים, תעשייה והיי-טק, ממשלה וביטחון.
IBM



 
 
Bookmark and Share