Telecom News - מהן האפליקציות ה"בזבזניות" ביותר לרשת הסלולרית, טלפון/טאבלט שלכם?

מהן האפליקציות ה"בזבזניות" ביותר לרשת הסלולרית, טלפון/טאבלט שלכם?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> מהן האפליקציות ה"בזבזניות" ביותר לרשת הסלולרית, טלפון/טאבלט שלכם?
מהן האפליקציות ה"בזבזניות" ביותר לרשת הסלולרית, טלפון/טאבלט שלכם?
מאת: מערכת Telecom News, 30.4.15, 13:00חיים טייכהולץ
  
מחקר מיוחד של יצרנית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט המתפרסם היום חושף אלו אפליקציות ניידות גורמות לעומס המצטבר הרב ביותר על רשתות הסלולר, ואלו אפליקציות צפויות לגרום לסוללה שבמכשיר הקצה של הצרכן להידלל בקצב מהיר יותר.
 
מהמחקר עולה כי: Google Search, Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger ו-YouTube הן האפליקציות הגורמות לעומס הרב ביותר על רשתות הסלולר בשקלול ממוצע של שימוש ברוחב פס (Bandwidth) והיקף האיתותים (Signaling), שהן מייצרות.
 
שלא במפתיע, האפליקציות הן גם האפליקציות הפופולריות ביותר ברשתות שנבדקו ("פופולריות" של אפליקציה נמדדת על פי מספר המשתמשים המבצעים בה שימוש לפחות פעם ביום). עם זאת, גם אפליקציות פופולריות פחות כדוגמת Kik, Tango ו-Pandora נכנסו לרשימת 20 האפליקציות המעמיסות ביותר על הרשת הסלולרית מכיוון שהן מפגינות שימוש רב במשאבי הרשת והסוללה.
 
בחלוקה לאלמנטים המרכיבים את הדירוג, האפליקציות המטילות את העומס הרב ביותר על רשתות הסלולר בהיבט השימוש ברוחב הפס הן: iTunes, Instagram, Pinterest, Apple Maps ו-Pandora. האפליקציות המטילות את העומס הרב ביותר בהיבט השימוש בערוץ האיתות הן: BlackBerry Messenger, Yahoo Messenger, Viber, Facebook Messenger ו-Yahoo.
 
רוחב הפס מתייחס להיקף המידע העובר על גבי רשת הסלולר אל מכשיר הקצה בעת שהוא עושה שימוש באפליקציה. היקף האיתותים הינו קצב וכמות הפניות של מכשיר הקצה לרשת, במטרה לעדכן על זמינות המשתמש, למשל (באפליקציית צ'אט), לבדוק האם קיים מידע חדש בשרת המחובר לאינטרנט (באפליקציית דואר אלקטרוני) וכדומה.
 
חיים טייכהולץ, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל (בתמונה למעלה משמאל), מסביר: "דירוג העומס של האפליקציות מאפשר למפעילי הרשתות הסלולריות לדעת אלו אפליקציות עליהן לנטר, על מנת להיערך טוב יותר למניעת עומס על רשתותיהן והפגיעה הנגזרת מכך בצרכנים. עבור הצרכנים מאפשר הדירוג בחירה נבונה יותר בין אפליקציות, כאשר בחירה באפליקציות בעלות ניקוד נמוך תאפשר להם להימנע מחיי סוללה קצרים יותר. למפתחי אפליקציות מעניק דירוג העומס מידע השוואתי על הדרכים בהן משפיעות האפליקציות שלהם או דומות על הרשת הסלולרית, ומידע זה יכול לסייע בידיהם לבנות את האפליקציה באופן שימנע פגיעה כזו".
 
המידע, שעליו מתבסס המחקר, נאסף מרשתות סלולר המשרתות יותר מ-15 מיליון משתמשים ברשתות סלולר פעילות בארה"ב, אסיה והמזרח התיכון, בהן מותקן Wireless Network Guardian, מוצר הניטור של אלקטל-לוסנט. במהלך המחקר זוהו 39 אפליקציות פופולריות ברשתות אלו, ונמדדה השפעתה המצטברת כל אחת מ-39 האפליקציות הללו על הרשת מצד כל צרכניה ברשתות הסלולר, בהיבט רוחב הפס שהיא דורשת והיקף האיתותים שהיא יוזמת. נתונים אלו שוקללו לכדי ממוצע המתבטא בניקוד של בין 1 ל-10 המייצג את "ניקוד העומס" הסופי של האפליקציה – ככל שהניקוד גבוה יותר כך האפליקציה מעמיסה יותר.
 
האפליקציות הצורכות את הכמות הגדולה ביותר של רוחב פס מבחינת משתמש בודד הינן YouTube, Netflix, Facebook Video, Pandora ו-Instagram Video. יתכן ואפליקציות הצורכות כמות גדולה של רוחב פס, כגון Netflix, קיבלו ניקוד עומס נמוך יותר מכיוון שמספר המשתמשים בהן במדגם שנבדק הינו קטן משמעותית ממספר המשתמשים באפליקציות הצורכות כמות קטנה יותר של רוחב פס, אך העומס המצטבר של כל המשתמשים גרם לאפליקציות אלו לקבל ניקוד עומס גבוה יותר. 
 
אלקטל לוסנט



 
 
Bookmark and Share