Telecom News - פריצת דרך: אחסון מוגדר תוכנה בנפח אינסופי

פריצת דרך: אחסון מוגדר תוכנה בנפח אינסופי

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> פריצת דרך: אחסון מוגדר תוכנה בנפח אינסופי
פריצת דרך: אחסון מוגדר תוכנה בנפח אינסופי
מאת: חיים חביב, 14.5.14, 00:04ד"ר עודד כהן

חוקרים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה הרימו תרומה משמעותית לפיתוח טכנולוגיות מוגנות פטנטים לשיפור תמיכה ויכולות עבודה בסביבת OpenStack.

יבמ חשפה סל מוצרי אחסון חדש מוגדר תוכנה, Software Defined Storage, שמציעים מודל כלכלי משופר לבניה ותפעול מערכות אחסון ארגוני, לרבות גישה מהירה לטיפול בכל סוג נתונים, על גבי כל מערכת אחסון, בכל מקום בעולם. חלק מרכזי בעבודת הפיתוח בוצע במעבדות המחקר של IBM בחיפה.

אחת הטכנולוגיות בפורטפוליו זכתה לכינוי "אחסון אלסטי" ומאפשרת ביצועים חסרי תקדים בכל קנה מידה, לצד יכולת צמצום עלויות האחסון הארגוני בשיעורים של עד 90%, באמצעות העברה אוטומטית של נתונים אל מערכות האחסון החסכוניות ביותר המסוגלות לטפל בהם.

שימוש מוקדם בטכנולוגיית האחסון האלסטי של יבמ נעשה כבר במערכת המחשוב ווטסון, פלטפורמת המחשוב הקוגניטיבי של IBM. שיקול מרכזי בבחירת תוכנה זו לעבודה בפלטפורמת ווטסון, היה טווח ההרחבה שלה - אינסופי למעשה. הגבולות התיאורטיים של ארכיטקטורת האחסון האלסטי מגיעים לסדר גודל של אלפי מיליארדים פטה-בייט, שאחסונם הפיזי באמצעות הטכנולוגיה הקיימת כיום דורש כמיליון גושי בניינים עירוניים טיפוסיים.

מעבדת המחקר של יבמ בחיפה עמדה אחר פיתוח כלי תמיכה בתקני OpenStack באמצעותם מאפשר האחסון האלסטי לנהל, לאחסן ולגשת לנתונים בענני מחשוב פרטיים, ציבוריים או היברידיים. העבודה במרכז המחקר בחיפה התמקדה בפיתוח יכולות חדשות בתחום האחסון, לרבות הגירת כמויות נתונים, עותקים מבוססי מחשב מארח, מנהלי התקן וכונני גיבוי. במקביל, פיתחו המומחים בחיפה כלי אבטחה, ויכולות חיפוש מקוון במטה-דאטה בסביבת פלטפורמת Swift לאחסון אובייקטים בסביבת הענן הפתוחה OpenStack. כך, ניתן להרחיב את סביבת האחסון מוגדר התוכנה בעזרת יכולות המפותחות ומוגדרות ע"י המשתמש, ולבצע מגוון רחב של פעולות, קרוב ככל האפשר, לנקודת האחסון של הנתונים.

דר' עודד כהן, (בתמונה), מנהל מרכז המחקר בחיפה ציין, כי החוקרים במרכז ממלאים תפקיד מרכזי בהבטחת מעמדה של יבמ בעולם האחסון בסביבת OpenStack, וביצירת יתרונות ייחודיים של מוצרי החברה לאחסון מוגדר תוכנה, בעזרת טכנולוגיות מוגנות פטנטים.

כהן: "טכנולוגיית האחסון האלסטי מאפשרת וירטואליזציה מלאה, וגישה ממספר גדול של מערכות ויישומים המשתפים ביניהם מאגר אחד של אחסון. כך, אפשר להבטיח גישה גלובלית שקופה לנתונים ללא צורך בהתאמה נקודתית של היישומים השונים וללא התקנת כלים ייעודיים נוספים לניהול האחסון, שמשבשים לעתים את תהליכי העבודה.

יכולת חשובה במיוחד במערכת החדשה, היא האפשרות להעביר אוטומטית, ובמתכונת חכמה במיוחד, את הנתונים אל סביבת האחסון המתאימה ביותר והחסכונית ביותר. באמצעות כלים להגדרת מדיניות וניתוח אנליטי בזמן אמת, יכולה המערכת, למשל, להעביר נתונים בהם נעשה שימוש תכוף פחות אל כונני קלטות זולות יותר ולמקם את המידע הנדרש לשימוש תכוף על גבי מערכות פלאש, שתאפשרנה גישה מהירה.

פריצת הדרך הטכנולוגית החדשה, שנולדה במעבדות המחקר של יבמ, מאפשרת לארגונים לנצל בפועל את כמויות המידע האדירות הנוצרות במסגרתם וזמינות מחוץ להם. היא מטפלת במגוון רחב של סוגי מידע הנוצרים במכשירים שונים, באמצעות חיישנים, בתהליכים עסקיים או ברשתות חברתיות. תוכנת האחסון מתאימה במיוחד ליישומים התובעניים ביותר הדורשים גישה בפס רחב לנפחי ענק של נתונים כדוגמת עיבוד נתונים סייסמיים, ניהול סיכונים וניתוח פיננסי, בניית מודלים אקלימיים, יישומי מסחר בזמן אמת ומחקר מדעי". 

המערכות החדשות תומכות בהצפנה מובנית ובמחיקה מאובטחת, בהתאמה להוראות הממשל האמריקאי, חקיקה ותקנות דוגמת HIPAA וסרביינס-אוקסלי.

תוכנת האחסון האלסטי של יבמ תהיה זמינה גם על גבי תשתיות שירותי ענן SoftLayer של יבמ.
 
 
וירטואליזציה



 
 
Bookmark and Share