Telecom News - שיא באחסון מגנטי של נתוני Big Data

שיא באחסון מגנטי של נתוני Big Data

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> שיא באחסון מגנטי של נתוני Big Data
שיא באחסון מגנטי של נתוני Big Data
מאת: חיים חביב, 21.5.14, 16:32ביג דאטה

יבמ חשפה קלטת מגנטית בקיבולת 154 טרה-בייט.

חוקרים במעבדות המחקר של יבמ רשמו שיא חדש באחסון נתוני Big Data על גבי כונן קלטות, תוך שהם רושמים שיפור משמעותי בטכנולוגיית האחסון העמידה ביותר, האמינה ביותר והזולה ביותר בעולם המחשוב. השיא החדש, עומד על 85.9 מיליארד סיביות מידע לכל אינטש רבוע של סרט מגנטי בקלטת סטנדרטית.

שימוש בקלטת אחסון נתונים סטנדרטית, יאפשר אחסון בלתי דחוס של 154 טרה-בייט לכל קלטת, שיפור של פי 62 בהשוואה למוצרי האחסון בקלטות הזמינות כיום. נפח הנתונים הזה שקול ל-154 מיליון ספרים.

טכנולוגיית האחסון החדשה מתבססת על אב טיפוס של סרט מגנטי, שפותח בחברת פוג'י ביפן ועל כושר הקריאה של כונן הקלטות של IBM. זו פעם שלישית בעשור האחרון בה משתפות 2 החברות פעולה בקידום דחיסת נתונים על גבי סרט מגנטי.

להצלחת קריאת-כתיבת נתונים בצפיפות השיא החדשה, 85.9 מיליארד סיביות לכל אינטש רבוע, פיתחו החוקרים ביבמ טכנולוגיות חדשות, בהן ראש כתיבה המאפשר לרשום סיביות מגנטיות על גבי סרט מצופה בחלקיקי בריום-ברזל (BaFe) זעירים מאי-פעם. טכנולוגיות בקרה מתקדמת ממקמת את ראשי הכתיבה והקריאה במיקום המתאים בסרט המגנטי ובדיוק ננומטרי, שמתחייב לנוכח ההכפלה פי 27 בצפיפות ערוצי ההקלטה בהשוואה לדור הנוכחי של קלטות LTO6. אלגוריתמים חדשניים לעיבוד אותות בערוץ הנתונים, מאפשרים תפעול יעיל של ראש הקריאה המגנטי-רזיסטיבי הענק (GMR), ברמת דיוק מיקום של 90 ננו-מטר.

ביבמ צופים, שבעתיד אפשר יהיה לדחוס אף יותר את הסרט המגנטי מעבר לצפיפות הנוכחית.
IBM



 
 
Bookmark and Share