Telecom News - תדיראן טלקום מכוונת גבוה: הטלפוניה היא שירות בענן למשל של אמזון

תדיראן טלקום מכוונת גבוה: הטלפוניה היא שירות בענן למשל של אמזון

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> תדיראן טלקום מכוונת גבוה: הטלפוניה היא שירות בענן למשל של אמזון
תדיראן טלקום מכוונת גבוה: הטלפוניה היא שירות בענן למשל של אמזון
מאת: חיים חביב,  25.5.14, 07:00אלדד ברק
 
ראיון בלעדי עם מנכ"ל החברה, אלדד ברק (בתמונה), על המעבר מחברת חומרה לחברת תוכנה בניחוח בינלאומי ועל החזון להעמקת האחיזה של החברה בשוק תקשורת אחודה ומוקדי שרות.
 
תדיראן טלקום היא אחת מ-2 חברות, נושאות אותו שם, שחוסות תחת קבוצת אפקון החזקות בקבוצת שלמה (של איש העסקים שלמה שמלצר) ומשלבות בשמן את המותג 'תדיראן'.
 
הוותיקים שבינינו עדיין זוכרים את 'תדיראן' ההיסטורית - תאגיד האלקטרוניקה הענק של ישראל, אייקון, שנוסד לפני למעלה מ-50 שנה ובשיאו (1980-1990) העסיק אלפי עובדים ונמנה על הספקים הגדולים של מערכת הביטחון ובזק. חטיבות הקשר (חולון) והתקשורת (פתח תקוה) היו היהלומים שבכתר, שימשו מוקדי משיכה למיטב המהנדסים, וריתקו אליהן את תשומת הלב של מגזר ההייטק. הסערות, שחלפו על החברה (והמשק) במהלך השנים - הסתלקות השותף האמריקאי GTE, פיצול החברה, מכירתה ומיזוג קבוצת התקשורת לאי.סי.איי - לא היטיבו עם ספינת הדגל, שכמעט נכחדה.
 
אלדד ברק (42), רואה חשבון במקצועו, מנכ"ל תדיראן טלקום מאז שנת 2010, הזכיר לי בהתלהבות שלו את 'הברק בעיניים', שראיתי אצל מהנדסי הפיתוח של שנות ה-80 וה-90 המוקדמות, שאכלסו את מעבדות המו"פ בחטיבת התקשורת (הכרתי רבים מהם). אלדד קיבל לידיו את ניהול תדיראן טלקום בתום תקופת 'דשדוש במקום', שלא היטיבה עמה, סגר קווי מוצר ישנים (שאינם בליבת העסקים), הגדיר לחברה אופק וחזון עדכני, ומיקד את העסקים בייצוא - 85% מהכנסות החברה מקורם בייצוא, כ-40% בשוק האמריקאי. הכנסות החברה שלובות בהכנסות אפקון החזקות, שעמדו ב-2013 על כמיליארד ₪.

אלדד מנהל בפתח תקוה (קריית אריה) צוות של כ-200 מהנדסים וטכנאים, שעוסקים  בפיתוח פתרונות תקשורת מתקדמים לדרישות התובעניות של השוק הארגוני המודרני, בעיקר בעולמות התקשורת האחודה (UC&C) ומוקדי שרות לקוחות (Contact Center).

החברה הנוספת, שנושאת שם זהה, נמנית אף היא על הקבוצה ופועלת בשוק המקומי כאינטגרטור עצמאי, ממוקדת בשיווק ובהטמעת פתרונות החברה המפתחת. האם ניתוק הקשר הישיר עם לקוחות הקצה אינו פוגם במשוב לפיתוח? אלדד משיב, כי דרך ההתנהלות, שבחרה החברה, משקפת תפישה עסקית, שהוכיחה את עצמה: "אנחנו מתמקדים בפיתוח ומשאירים את הקשר עם לקוחות הקצה בארץ ובעולם בידיהם של אינטגרטורים מנוסים, שהוכשרו על ידינו ביסודיות והוכיחו עצמם".

אלדד גאה מאד במורשת תדיראן ההיסטורית, משלב וממנף אותה היטב 'לגאוות היחידה' ב'גלגול' הנוכחי. המהלך מאפשר לזקוף מוניטין רב-שנים: למעלה מ-100 אלף לקוחות מרוצים ברחבי העולם, יותר מ-200 שותפים ומצבת התקנות מרשימה המונה כ-20 מיליון מבואות; כל אלו בפריסה גלובלית על פני 41 מדינות ברחבי העולם!
 
'מוצר הדגל' של תדיראן טלקום הוא כיום מערכת Aeonix - פתרון תוכנה מתקדם המשתלב לתשתיות טלפוניה קיימות בארגונים ומציע גמישות רבה. הפתרון משקף תפישה מתקדמת ורווחת במעבר השוק לפתרונות גמישים מבוססי תוכנה - Software Defined Network. הפתרון הוכרז בארה"ב בינואר 2013 וזכה להצלחה רבה. מדובר בפתרון גמיש ומודולרי. החל מחודש מרץ האחרון הפתרון מוצע גם כשירות ענן בחברת אמזון במסגרת שירותי ה-AWS שלה. למוצר הזה יש כבר 25 אלף משתמשים ברחבי העולם. 
 
פתרון ה-Aeonix בענן אמזון מציע לארגון יתרונות חשובים: מדרגיות (Scalability ) - יכולת התאמה עד ל-25 אלף משתמשים ("זה סף ביטחון ולמעשה היכולת גבוהה יותר", מגלה אלדד), גמישות, פשטות וארכיטקטורה פתוחה ("לא גן נעול", מדגיש אלדד). כן מובטחת ללקוח עלות כוללת (TCO) נמוכה. לכל אלה מצטרף עושר יכולות בעולם התקשורת האחודה, בין היתר: ניהול ועידות אודיו וחוזי (בהשלמת ציוד חומרה), הקלטת שיחות, קישוריות לעובדים ניידים, שת"פ למערכות ארגוניות (Collaboration), דו"חות ולוגים, חיוב וגביה (Billing), שירותי ניטור מערכת, אבטחת מידע, התממשקות למיקרוסופט לינק ועוד.
 
ה-Aeonix ניתנת להתאמה גם למוקדי שירות (Contact Center), שוק חשוב של תדיראן, וכבר רשם למעלה מ-3000 התקנות ברחבי העולם. ניתן להטמיע את הפתרון גם בארגון מבוזר עם סניפים רבים, לרבות במתכונת הטמעה בענן פרטי (בארגון) או ענן ציבורי. למעשה, יש ללקוח חופש מוחלט לבחור ענן כראות עיניו, מה שמכנה החברה Bring your own cloud. זו בחירה חשובה ללקוחות קטנים, בינוניים ואף גדולים בארץ וגם בעולם, שיכולים מעתה לרכוש שירות Aeonix מתקדם 'מותאם למידתם'.
 
אלדד מוסיף, שהפתרון הותאם גם לשימושים נוספים כמו חדרי פיקוד ושירותי Dispatch - שיגור, ניהול שירותי תחבורה (לדוגמא, מערך הרכבות בהודו, משכן הנשיאות בהודו ועוד) או לדוגמא  ניהול חמ"ל עירוני לאספקת שירותים בשעת אסון וכיו"ב. אלדד מוסיף, שהמישקים הפתוחים של המערכת מאפשרים התאמה מהירה ונוחה של תוכנות ויישומים ייעודיים בארגון בהתאמה לדרישות הלקוח.
 
נזכיר, כי תדיראן ממשיכה לשרת ולספק לשוק מערכות Coral IP PBX - מערכת גמישה, אמינה ובעלת ביצועים גבוהים לתחום שבין 20 ועד 6000 מבואות, שזכתה להצלחה רבה בשוק. הציפיה היא, שלקוחות אלה, שחוו את השירות והתמיכה של החברה, יהוו פוטנציאל להטמעת פלטפורמת ה-Aeonix.
 
מה החזון של החברה?
אלדד: "תדיראן טלקום היא חברת תוכנה עם טכנולוגיה מובילה בכל התחומים של תקשורת ארגונית, החל בתקשורת אחודה (UC&C), דרך פתרונות Contact Center גדולים וכלה בפתרונות לחדרי בקרה. החזון שלנו להתאים את פתרונותינו לצרכים ייעודיים של שווקים ורטיקליים כמו תחבורה, אנרגיה, רשויות מקומיות, בתי ספר ובתי חולים".
Aeonix Logo



 
 
Bookmark and Share