Telecom News - NetApp מתאימה עצמה לעידן החדש

NetApp מתאימה עצמה לעידן החדש

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> NetApp מתאימה עצמה לעידן החדש
NetApp מתאימה עצמה לעידן התחרותי החדש
מאת: חיים חביב, 14.6.14, 19:50נטאפ

חברת NetApp ערכה השנה את כנס השותפים השנתי לאזור EMEA בעיר בודפשט בירת הונגריה. היא נערכת להשקיע יותר, אך בפחות שותפים. החשיפות והמוצרים החדשים לשוק התחרותי של עולם האחסון והענן - בדרך.
 
כ-300 משתתפים בהם גם מישראל - מפיצים, אינטגראטורים, מנהלי אזור EMEA - נטלו בשבוע החולף (10-12.6.2014) חלק בכנס השנתי NetApp EMEA Partner & Pathways Summit שקיימה חברת NetApp יחד עם שותפיה האסטרטגיים (Cisco, VMware, Citrix ,Fujitsu) בבודפשט בירת הונגריה.

הכנס, שננעל ביום חמישי האחרון, התקיים במלון הילטון, במרכז הרובע העתיק של העיר - בודה. בודפשט ידעה באלף השנים האחרונות מלחמות ומאבקים מרים, שהקיזו דם רב והותירו בה הרס עצום, שניבט כמעט מכל מונומנט בסביבה (רבים מהם בשלבי שיקום ושחזור). אם תרצו, היה בכך סוג של תפאורה הולמת למאבקים ולסערות, שחווה עולם ה-IT על רקע טלטלה ותמורות מפליגות בעולם המחשוב - וירטואליזציה, מחשוב ענן (פרטי, ציבורי, היברידי), מובייל, ביג דאטה, אנליטיקס, רשתות חברתיות ועוד, שמשנות את פני הענף מן היסוד ומציבות בפני המגזר העסקי אתגרים חדשים.

חברת NetApp פועלת בעולם האחסון (Storage) בשוק הכולל כ-30 ספקים ומתאפיין ברמת תחרותיות גבוהה מאד. בין מתחרותיה חברות ענק כמו IBM ,EMC ,HP אמזון וגוגל. החברה מציעה פורטפוליו עשיר של פתרונות אחסון מתקדמים (לרבות בטכנולוגיית Flash), שמשתלבים היטב במגמות הווירטואליזציה והענן בשוק ה-IT ומאפשרים לארגונים לנהל ולאבטח את המידע האלקטרוני העסקי שלהם - נכסי ה-IP .

פתרונות NetApp מותאמים הן ליישומי עננים היברידיים (שילוב בין ענן פרטי בתוך הארגון וענן ציבורי אצל אחד או יותר מספקי שירותי ענן) - פתרון אופטימאלי לארגונים הנמנעים עדיין, מסיבות עסקיות או משיקולים של רגולציה, מ'להניח את כל הביצים בסל אחד'. הפתרונות מאפשרים, בין היתר, מתן מענה לאירועים של התאוששות מכשל חמור או אסון הפוגע בארגון - DRP ו-BCP.

החברה ממצבת עצמה כחברת תוכנה, וייחודה בהצעת פתרון תוכנה מתקדם וגמיש לניהול קל ונוח של משאבי האחסון ע"ג פלטפורמות תשתית של יצרנים שונים. בניגוד למרבית המתחרים בשוק, שבחירה בפתרון שלהם מכתיבה ומאלצת בדרך כלל גם את מערך החומרה הכולל וכובלת אליהם את הלקוח לשנים רבות, לטוב או לרע, מאפשרת NetApp ללקוחותיה חופש בחירה מלא בבחירת ציוד התשתית - היחידה בין המתחרים שלה בשוק הנוהגת בדרך זו. למגזר העסקי - Mid Enterprise וה-SMB, שמחפש כל העת הזדמנויות עסקיות ודרכים להתחדש ולשרוד, מתלבט בבחירת דרך חדשה ו'מחשב מחדש מסלול' - לדוגמא, מעבר לעולם ה-SDN והתקדמות מתשתיות רשת פיזיות לרשתות וירטואליות גמישות - זו בהחלט בשורה חשובה וייחודית.

דוגמא להמחשת הגמישות: פלטפורמת NetApp מאפשרת למנמ"ר (CIO) של הארגון לבחור בכל רגע נתון את ספק שירות הענן המועדף של הארגון (ממש באותה הקלות בה אנו בוחרים תחנת שידור במקלט הרדיו) ואפילו לבחור בו-זמנית מספר ספקי שירותי ענן. ניתן גם לקבוע אלו מפריטי המידע של הארגון יישמרו בענן פרטי (בארגון) ואלו יאוחסנו בעננים ציבוריים. זו גמישות חשובה למנהל, שלמעלה מ-65% מהוצאותיו מוקדשות לתחזוקת מערך ה-IT של העסק ורק כשליש מהן מנותבות לצמיחה ולהתחדשות.

יכולות אלו כמו גם הכרזת פורטפוליו מוצרי אחסון חדשים (במגוון ביצועים ונפחי זיכרון וגם שילובים של התקני אחסון Flash, גישה מאובטחת ועוד) וגם משודרגים (עליהם נרחיב בכתבה נפרדת) מאפשרות לארגון מתן מענה גמיש, יכולת תמרון וחופש בחירה בין ספקים. חשיבותם אף גוברת לאור מגמת התפוצצות המידע - תוצר ישיר של הטמעה הולכת וגוברת של יישומי Big Data בארגון, התפתחות איסוף וניתוח נתונים בכמויות עתק (analytics) ממגוון ערוצים ומקורות (יישומי מובייל, רשתות חברתיות, רשתות קמעונאיות ועוד) לצורך הפקת תובנות עסקיות וקבלת החלטות רציונליות.

את מגמת 'התפוצצות המידע' בחרו להמחיש למשתתפי כנס NetApp דווקא על רקע אירועי משחקי גביע העולם בכדורגל, 'המונדיאל', שהחלו בסוף השבוע בברזיל. כך לדוגמא (ר' אינפוגרמה כאן):

בגביע העולם בכדורגל, צרפת 1998: כ-15 אלף צופים במשחק הגמר (כ-20% מכלל הצופים) שידרו בטלפונים סלולריים בהיקף כולל של כ-2Mb. הכיסוי הטלוויזיוני הקיף 27 אלף שעות וכמות שידורי הטלוויזיה המקוונים עמדה על אפס (0).

בגביע העולם בכדורגל בגרמניה בשנת 2006: כ-69 אלף צופים במשחק הגמר שיגרו תמונות מטלפונים סלולריים (כ-1.3 מגה פיקסל בממוצע לתמונה) בהיקף של 30Gb. היקף שעות השידור הטלוויזיוני עמד על 73 אלף שעות, והיקף השידור המקוון (כמות קטעי ה-Video streams) זינקה ל-125 מיליון.

נתוני הצפי למונדיאל ברזיל 2014: כ-73 אלף צופים במשחק הגמר ישתפו קטעי וידיאו HD (בני דקה בממוצע) בהיקף של 12.6 טרה בייט! המשחקים ישודרו ל-192 מדינות ברחבי העולם וכמחצית מתושבי כדור הארץ ייצפו בהם. משחקים נבחרים ישודרו בטכנולוגיה מתקדמת 4k (פי 4 פיקסלים מאשר בצילום HDTV) ולאלו יצטרפו, לראשונה, טכנולוגיות חדישות נוספות (צילום משחקים בו-זמנית ממספר זוויות, מערכות אבטחה עוצמתיות לזיהוי תווי פנים).

על כל יעלו משחקי המונדיאל בקטאר 2022 עם צריכה חזויה של התקנים סלולריים ומחשבים לבישים במשחק הגמר בהיקף של מעל לאלף טרה בייט, כ-1.3PB .  

חדשות טובות ופחות טובות
חברת NetApp מקיימת כיום רשת מסועפת של כ-1,900 משווקים ונציגים ב-50 מדינות ברחבי העולם. לאורך שנים, מערך זה היה סוד הצלחתה בשווקים רבים. במסגרת ההיערכות חדשה בכוונת החברה לצמצם את מספר המשווקים שלה אך מאידך להגביר את התמיכה והסיוע בהם. הגישה החדשה של NetApp ממוקדת בניסיון להעמיד במרכז את הצלחתם העסקית של לקוחות הקצה ולהשיא את רווחיותם. החברה נערכת להדק קשרים ולקדם שותפים אסטרטגיים, שביכולתם, בין היתר, להציע ללקוחות פתרון שלם, תפור ומותאם למידתם, שמשקף להם מודל עסקי מושכל לצד תזרים ורווח צפוי עקבי. החברה תעניק לשותפים אלה הדרכה במתכונת שונה: מתאימה להזדמנות עסקית העומדת על הפרק (לא עוד סדרת הדרכה לכל מוצר חדש). ההדרכות תינתנה בזמן המתאים (just in time). החברה מבטיחה, שתעמוד לצד השותפים, שידעו להוביל את הלקוח ליעדו ואף תגייס לכך את שותפיה האסטרטגיים.

בחברה משוכנעים, שההיערכות החדשה תאפשר לשותפים חדירה לשוק נוסף או הרחבת שוק קיים בהיקף של כמיליארד דולרים. לא דבר של מה בכך. התייעלות מערך ההדרכה גם צפויה לשפר את המדדים הכספיים של הצדדים הנוגעים.

מהו סוד הצלחתה של חברת NetApp? נטאפהחברה, שקמה לפני כ-20 שנה, מעסיקה כ-13,000 עובדים ומייצרת הכנסה שנתית של כ-6.3 מיליארד דולרים. החברה פרוסה ב-50 מדינות ברחבי העולם ופועלת ממטה הממוקם בסאניוול, קליפורניה, ארה"ב. משיחות שקיימתי התרשמתי, שהחברה נוהגת כבוד רב ב- 1,900 שותפיה ברחבי העולם, רואה בהם שותפים מרכזיים להצלחתה, טורחת לעדכן ולהדריך אותם תכופות בכל החידושים, נוהגת בהם בהוגנות רבה ולא חוסכת מהם תמיכה שיווקית אדירה ומענה לכל בעיה הצצה בשטח. גם הנאמנות של העובדים לחברה בולטת לעין -  חברת NetApp דורגה השנה במקום ה-33 ברשימת ה-2014 Fortune 100 Best Companies to Work. כל אלה, לצד תרבות ארגונית ייחודית ופורטפוליו מוצרים, צרובים ל-DNA של החברה. כך אמרה לי בשיחה גו'לי פאריש, סגן נשיא בכיר ומנהלת השיווק הראשית של החברה.

לחברה שלוחה פעילה בישראל בראשות שלומי פרייס, מנכ"ל NetApp ישראל.
 
הכותב היה שליח Telecom News לכנס NetApp בהונגריה.
 
נטאפ לוגו



 
 
Bookmark and Share