Telecom News - רוב הגולשים מוותרים על הפרטיות שלהם ואינם נוקטים צעדים להגנה עליה

רוב הגולשים מוותרים על הפרטיות שלהם ואינם נוקטים צעדים להגנה עליה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> רוב הגולשים מוותרים על הפרטיות שלהם ואינם נוקטים צעדים להגנה עליה
רוב הגולשים מוותרים על הפרטיות שלהם ואינם נוקטים צעדים להגנה עליה
מאת: מערכת Telecom News, 16.6.14, 18:00פרטיות
 
על פי מדד הפרטיות הבינלאומי של EMC: גולשים מחזיקים ב-6 ישויות דיגיטליות שונות, עם גישות שונות להבטחת פרטיותם ברשת.
  
מדד הפרטיות של EMC, שהתפרסם בימים אלה ומבוסס על סקר בינלאומי, חושף את תפישותיהם של גולשים בכל העולם בנוגע לזכויותיהם לפרטיות ברשת ובוחן את מידת נכונותם לוותר על היתרונות והנוחות של העולם המקוון לצורך הבטחת פרטיותם.
 
 מהסקר עולים 3 פרדוקסים בנושא התנהגות הגולשים, בהתייחס לפרטיותם ברשת:
 
1. פרדוקס ה"אנחנו רוצים הכול": צרכנים אומרים,שהם רוצים את כל הנוחות והיתרונות, שמציעה הטכנולוגיה הדיגיטלית, ועם זאת טוענים, שאינם מוכנים לוותר לשם כך על פרטיותם.
 
2. פרדוקס ה"לא מעוניין לנקוט פעולה": למרות שהסיכונים הנובעים מהיעדר פרטיות משפיעים על הצרכנים בצורה ישירה, רבים מעידים,  שהם לא נוקטים כל פעולה מיוחדת כדי להגן על פרטיותם. במקום זאת, הם תולים את האשם בגופים המנהלים את המידע, כמו למשל ממשלה ועסקים.
 
3. פרדוקס "השיתוף החברתי": משתמשי הרשתות החברתיות טוענים, שפרטיותם חשובה להם, ולמרות זאת, הם טוענים, שהם משתפים בחופשיות כמויות גדולות של נתונים אישיים.
 
מדד הפרטיות של EMC מקנה תוקף להערכה, שהתנהגותם של בני אדם משתנה בהתאם לסוגי הפעילות השונים, שהם מבצעים באמצעות מגוון ישויות רשת (או סוגי "אני"). בכל ישות הם נוקטים גישה שונה כלפי נושא הפרטיות.
 
6 סוגי הישויות הדיגיטליות, שנמצאו בסקר:
 
  • "האני החברתי": אינטראקציה באתרי מדיה חברתית, בדואר אלקטרוני, בהודעות SMS ובשאר שירותי תקשורת.
  • "האני הפיננסי": אינטראקציות עם בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים.
  • "האני האזרחי": אינטראקציות עם מוסדות ממשלה.
  • "האני הבריאותי": אינטראקציות עם רופאים, מוסדות רפואיים וחברות ביטוחי בריאות.
  • "האני המועסק": אינטראקציות עם מערכות ואתרי אינטרנט הקשורים לתעסוקה.
  • "האני הצרכני": אינטראקציות עם חנויות מקוונות.
צרכנים, עסקים וספקי טכנולוגיה יכולים ללמוד רבות מסקר זה:

עבור הצרכנים מחזק הסקר את הצורך בהגדלת המודעות לסוגיות של שמירת הפרטיות ולנקיטת פעולה מתוך אחריות אישית במטרה להגן בעצמם על פרטיותם ברשת.
 
עבור עסקים, מדגיש הסקר כמה חיוני עבורם להבין את טווח התחושות של הצרכנים. ההכרעה בין עסקים מנצחים לעומת מפסידים תיקבע על פי מידת יישום נוהלי הפרטיות הרלוונטיים והמעשיים ביותר, שיפגינו העסקים כלפי הצרכנים. ככל שלצרכנים תהיה ברורה יותר מידת מחויבותו של בית העסק לשמירה על פרטיותם, כך גדלה הסבירות, שהוא ימשוך אליו יותר צרכנים ויגדיל את רמת מעורבותם בעסקיו.
 
ספקי הטכנולוגיה חייבים לסייע לבתי העסק לעמוד במחויבותם לשמירה על פרטיות הצרכנים. לשם כך יש צורך קריטי מבחינתם, למצוא שיטות, שתשפרנה את אפשרויות השמירה על הפרטיות, לכל אורכו ורוחבו של סל המוצרים שלהם, בלי לפגוע בחוויית המשתמש, בביצועים או ביכולות.
 
לינק לסקר המלא של הפרטיות לפי אזורים \ מדינות – כאן.
האינפוגרפיה המסכמת של הממצאים – כאן.
 
EMC



 
 
Bookmark and Share