Telecom News - NetApp בעידן החדש – התובנות של בכירי החברה

NetApp בעידן החדש – התובנות של בכירי החברה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> NetApp בעידן החדש – התובנות של בכירי החברה
NetApp בעידן החדש – התובנות של בכירי החברה
מאת: חיים חביב, 17.6.14, 00:15ג'ון רולסון

משיחות עם בכירי NetApp עולה, בין היתר, שמחשוב הענן הוא המהפכה הגדולה ביותר שעבר עולם ה-IT ב-40 השנים האחרונות. מה סוד ההצלחה והצמיחה של נטאפ בשוק העולמי וגם בישראל?

כנס השותפים השנתי - NetApp EMEA Partner & Pathways Summit - בבודפשט סיפק הזדמנות מצוינת למפגש ולהתרשמות בלתי אמצעית עם בכירי החברה ושותפיה. עיתוי המפגש מעניין, בעיקר על רקע הטלטלה העזה בעולם ה-IT וההפנמה של התמורות המפליגות המניעות את עולם המחשוב - וירטואליזציה, מחשוב ענן (פרטי, ציבורי, היברידי), מובייל, ביג דאטה, אנליטיקס, רשתות חברתיות ועוד. כל אלו משנות את פני הענף, מציבות בפני המגזר העסקי אתגרים חדשים ומחוללות הזדמנויות מרתקות. אחד המרואיינים (קריס מורגן) אמר: "מחשוב הענן היא המהפכה הגדולה ביותר שעבר עולם ה-IT ב-40 השנים האחרונות".

בהמשך לכתבה (כאן) קיימתי ראיונות בלעדיים עם בכירים בחברה.

ל-John Rollason (בתמונה למעלה) המשמש ב-NetApp כ-Director, Product, Solutions & Alliances Marketing EMEA נחשפתי תחילה דרך הבלוג שלו. רק אח"כ נפגשנו לשיחה. ג'ון עבד בנורטל במגוון תפקידים ופרש ממנה טרם קריסתה. הוא מציין בגאווה, שהחל לעבוד בחברת NetApp לפני כעשור, כשמנתה רק 2000 עובדים. היום, החברה, שקמה ב-1992, כבר מונה קרוב ל-12,500 עובדים והכנסותיה הן בהיקף 6.5 מיליארד דולרים. תחום המיקוד שלו בחברה הוא הענן, ביג דאטה ווירטואליזציה.

שאלה: מדוע אין לחברת NetApp מרכז מו"פ בישראל?
ג'ון ביקר בישראל 3 פעמים בשנים האחרונות ומציין את המקצועיות הגבוהה של אנשי השלוחה המקומית. לחברה דווקא יש בישראל קבוצת מו"פ קטנה העוסקת בתחום ספציפי של ניהול ענן. מוקדי המו"פ של החברה פועלים כיום בהודו (בנגלור) ובארה"ב.

שאלה: מה המיוחד בגישה, במערכות ובמוצרים של NetApp, שפועלת בשוק בו קיימים לא מעט מתחרים, בהם גדולים ממנה?
תשובה: "בקצרה: האנשים, המוצר, השותפים. האנשים הם בראש והם מקור כוחה ועוצמתה של החברה. אנו מכנים זאת The Soft Edge. כך לדוגמא, השיווק שלנו מיוחד ושונה. באירוע הנוכחי, לדוגמא, כל בכירי החברה וראשיה היו נגישים לכל משתתף לכל שאלה בכל זמן.
בהיבט הטכנולוגי אנו ספק אחסון מוביל - היחידי המבוסס על מערכת הפעלה (תוכנה) ייחודית, מבוססת קוד פתוח, שלמה ומקיפה, לניהול משאבי האחסון - Data ONTAP. ל'גדולים' יש בדרך כלל מספר פתרונות חומרה וארכיטקטורות שונות המותאמות למצבים שונים. זה משליך על יעילות התפעול, נוחות למשתמש הקצה וכמובן על העלות הכוללת. חשוב להדגיש, כי איננו כופים את החומרה על משתמש הקצה והוא יכול לרכוש תשתית שיבחר, ועדיין נתאים לו את המוצר ופלטפורמת הניהול. אנו ספק האחסון העצמאי היחיד בשטח; האחרים מספקים את הענן שלהם עם הפתרון.

המוצר אינו קומודיטי. יכולתנו היא להתאים ולפתח את התוכנה לכל דרישות השותפים ולקוחות הקצה. אנו משקיעים זמן רב בהטמעת המערכות לפי דרישות המנמר (CIO's). אנו מציעים ערך בגלל יכולתנו 'לתפור' פתרונות מהירים ויעילים ובגלל עוצמת השותפים שלנו ומקצועיות ערוצי השיווק".

שאלה: תן דוגמא להצלחה בולטת?
תשובה: "פלטפורמת ה-FlexPod, משפחה של מוצרי תשתית הזמינה במספר תצורות (בהתאמה לגודל הארגון), שפותחה בשת"פ עם חברת סיסקו, הושקה לפני כשנתיים, זכתה להצלחה גדולה והפיקה הכנסות נאות. המערכת מקצרת מאד פריסת תשתיות בארגון, מקצרת הטמעת אפליקציות והשקת שירותים חדשים ללקוחות וכמובן מוזילה עלויות".

שאלה: מהו לדעתך סוד הצלחתה של חברת NetApp?
תשובה: "אציין נקודה בולטת אחת בעיניי: שניים מהמייסדים של החברה עדיין פועלים עמה גם היום, לרבות היו"ר, תום מנדוזה, וזה מקרין על הרוח המיוחדת ועל התרבות הארגונית של החברה".

שאלה (טכנית): האם קו מוצרי ה-fas ודומיה כולל יישום של דחיסת נתונים?
תשובה: "וודאי. יש לנו תכונות רבות הנכללות תחת קטיגוריית יעילות, בין היתר: דחיסה, דה-דופליקשיין, קלוניג ועוד. דחיסה היא רק חלק מתכונות אלו, שמאפשרות אחסון יעיל (יותר נתונים בפחות שטח). אנו מפעילים יכולת זו לפי הצורך. תכונות אלו מאפשרות ללקוח להשקיע יותר על תחכום וביצועים ופחות על קיבול זיכרון. גם חסכון של 10% הוא ניכר מאד בנפחים הגדולים. מוצר העל מגיע עם נפח זכרון 17 טרה בייט כאשר בפועל, עם 10 טרה של NetApp אפשר להשיג יעילות של 13% במוצר אחר...

שאלה: האם המוצרים נדרשים לאישור הטמעה ברשויות ממשלתיות או גופי ביטחון בארה"ב?
תשובה: "אנו פועלים עפ"י החוק. לעניין ייצוא, פתרונות ההצפנה בלבד מחייבות קבלת היתר ייצוא כחוק".

בנוסף ובנפרד קיימתי ראיון עם Chris Morganכריס מורגן (בתמונה משמאל), שמחזיק בחברת  NetApp בתפקיד Global Senior Director of Emerging Channels. במסגרת תפקידו, אחראי מורגן, בין היתר, על שיווק מערכות לספקי שרותי ענן. בעבר שימש בתפקיד בכיר בחברת וינד ריוור וקודם לכן עבד ב-AT&T.

כבר בראשית השיחה ציין מורגן בגאווה, ש-IDC סימנה את NetApp כספק האחסון המוביל לקהילת ספקי שירותים. לדעתו, זה נובע בראש וראשונה מהמובילות הטכנולוגית של החברה כמו גם מהתאמה של התפישה המערכתית שלה לדרישות ספקי השירותים. והוסיף: "אנו רואים בתרומת המשווקים המקצועיים שלנו ערך מוסף מיוחד לפתרונות שאנו מספקים ללקוחות הקצה".

שאלה: כל היצרנים סבורים שהמוצר שלהם הוא המשובח ביותר...
תשובה: "זה נכון אבל עדיין השיפוט הסופי נתון בידיו של הלקוח עצמו".

שאלה: האם המוצרים שלכם הם קומודיטי?
תשובה: "במפורש לא! אלו זו הייתה טכנולוגיה מסוג זה קרוב לוודאי שלא היינו מצליחים בשוק. אנו מספקים ללקוח הקצה ערך מוסף הגבוה בהרבה מהמוצר עצמו...הוא למעשה נשען עלינו ומסתייע בנו בתכנון פריסת משאביו בהתאמה לעסקיו.
אנו מוכרים מה שמכונה "מערכת הנדסית" כאשר מערך ההפעלה (תוכנה) הייחודי שלנו, ,ontap פועל מעל התשתית החומרה שבחר הלקוח. במובן זה, זה מודל עסקי שונה".

שאלה: מה החזון שלכם לנושא הענן היברידי?
תשובה: "אכן, הלקוחות היום די שמרנים ביחס למקום בו נשמר המידע העסקי שלהם. הרוב עדיין מעדיפים ענן פרטי / ארגוני אך כן מתחילים לחפש חופש בחירה (בין עננים). חופש הבחירה הזה כבר מובנה במערכות שלנו כגישה אסטרטגית שלנו. הלקוח, ככל שיחפוץ או מטעמים של רגולציה, יכול בכל עת לבחור היכן לשמור את הנתונים של הארגון. המערכת שלנו מאפשרת לו לבצע ארכוב נתונים לפי מיקום, לפי סוג המדיה, לפי ענן... והכל בהתאם להזדמנות ולמדיניות של הארגון. יתר על כן, הוא יכול בקלות רבה לבחור מאיזה ספק ענן לקבל את השירותים שלו".

שאלה: האם אתם מציעים הצפנה ליישומי ענן ציבורי?
תשובה: "אנו פועלים עם שותפים ומתאימים את הפתרון ללקוח. נושא ההצפנה ע"ג הדיסק עצמו הוא יכולת מובנית (הצפנה לדיסק) אבל מותירים ללקוח הקצה חופש פעולה מלא לבחור כל סוג הצפנה שיבחר".

בתשובה לשאלה אישר מורגן, שלחברה נוכחות בגופים ורשויות פדראליות בארה"ב.

הכותב היה שליח Telecom News לכנס NetApp בהונגריה.
נטאפ לוגו



 
 
Bookmark and Share