Telecom News - יזם הייטק ישראלי תרם 100,000 $ לפרוייקט החללית הישראלית הראשונה לירח

יזם הייטק ישראלי תרם 100,000 $ לפרוייקט החללית הישראלית הראשונה לירח

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> יזם הייטק ישראלי תרם 100,000 $ לפרוייקט החללית הישראלית הראשונה לירח
יזם הייטק ישראלי תרם 100,000 דולרים לפרוייקט החללית הישראלית הראשונה לירח
מאת: מערכת Telecom News, 23.6.14, 23:30SpaceIL

התרומה היום, ששוברת שיאים במונחים מקומיים, נעשתה באמצעות קמפיין מימון המונים בפלטפורמת "אינדיגוגו" של עמותת SpaceIL, שמנחיתה חללית ישראלית ראשונה על הירח
זו כנראה התרומה הגדולה ביותר בארץ, שהתקבלה באמצעות פלטפורמת גיוס המונים.

יזם ההייטק, שלו חוליו, (34), מת"א, ציין, שהוא מאמין מאוד בפרויקט ומתרגש ממנו, ותרומתו נעשתה מתוך הרצון להעניק חזרה לקהילה לטובת מטרות חברתיות.

SpaceIL היא עמותה חינוכית, שבאמצעות פרויקט החללית, פועלת לקידום מדע וחינוך למדעים וטכנולוגיה. חוליו מספר כי רצה לשריין לעצמו מושב בחדר הבקרה בעת השיגור ההיסטורי, לכן בחר בתשורה, שמקבלים בעבור דרגת התרומה הגבוהה ביותר בקמפיין: 100,000 דולרים.

במסגרת הקמפיין, מבקשת העמותה לגייס 240,000 דולרים: דולר אחד בעבור כל מייל (1.6 ק"מ) בדרך מכדוה"א לירח. בניגוד לקמפיינים אחרים בפלטפורמות מסוג זה, הקמפיין נועד לא רק לגייס כספים למימון פרויקט החללית החדשני, אלא גם לאפשר לקהל הרחב לקחת חלק במשימה הישראלית לירח. התרומות, שהעמותה מקווה, שתשלמנה את סיבוב המימון הנוכחי של הפרוייקט, מיועדות לכיסוי עלויות דלק. כל סכום כסף נוסף, שיגוייס מעבר לכך, יופנה לטובת משימת הליבה החינוכית של SpaceIL: יצירת "אפקט אפולו" ישראלי ויצירת השראה בקרב הדור הבא לחשוב אחרת על תחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM).

העמותה מציעה לקבל תשורות מקוריות ומעניינות גם עבור סכומים השווים לכל כיס, למשל:

1 דולר = התמונה הראשונה מהירח, מיד אחרי הנחיתה תשוגר למייל האישי של התורם.

18 דולרים = כרטיס טיסה אישי לירח ושליחת 'ציוץ' לחלל: מסר אישי בן 140 תווים, שהחללית תישא פיזית עד הירח על גבי צ'יפ מיוחד, שישולב במחשב שלה.

בין המסרים לירח, שהתקבלו עד כה מהתורמים בקמפיין ניתן למצוא מגוון סגנונות וגישות, החל מציטוטים של חיים נחמן ביאליק, דרך פסוקים מהמקורות ועד למשאלות אישיות ולאיחולי הצלחה לקבוצות הספורט האהובות. המסרים נצברים במעין "כותל" מקוון עד ליום ההמראה. תמורת 60 דולרים תוכלו לקבל חולצת חבר צוות מקורית ועוד. בעבור 100,000 דולרים, תקבלו אפשרות לחרוט את שמכם על החללית, בנוסף למושב בחדר הבקרה. להצטרפות לפרויקט ההיסטורי ולתרומה: http://bit.ly/SpaceIL

עד כה התקבלו במסגרת הקמפיין תרומות מ-659 אנשים סה"כ, 377 מתוכם ישראלים (שאר התרומות התקבלו מ-18 מדינות אחרות בעולם, כולל ארה"ב, רוסיה, שבדיה, ניו זילנד וברזיל). התרומה השכיחה ביותר היא על סך 18 דולרים.

מ-SpaceIL נמסר, כי הופתעו לטובה מההיענות הרבה של תורמים ישראלים. עובדה זו מעידה על תופעה מתפתחת של תרבות פילנתרופיה מקומית מאנשים פרטיים, שהייתה עד כה פופולרית יותר בקרב הציבור בארה"ב ופחות בישראל.

SpaceIL בונה את החללית הקטנה ביותר בעולם, ומביאה גישה חדשנית לתחום חקר החלל העמוק. הארגון שואף להראות, שחקר החלל אינו מוגבל עוד רק למעצמות בינלאומיות בעלות תוכניות חלל עצומות. כל קבוצה, אוניברסיטה או מדינה קטנה כמו ישראל, יכולה היום להיות מעורבת בחקר החלל ולתרום לקידום המחקר המדעי. באמצעות חדשנות ופריצות דרך טכנולוגיות מתכוונת SpaceIL לעודד גל חדש של תעשיות חלל מסחריות.

ד"ר ערן פריבמן, מנכ"ל SpaceIL: "אנו שמחים לרתום את הכוח של פלטפורמת Indiegogo כדי להעלות את המודעות ולהגביר את המעורבות הציבורית במשימה של SpaceIL להנחית חללית ישראלית ראשונה על הירח. יש לנו מומנטום נהדר והרבה השראה להעניק ואנו מקווים, שבאמצעות הקמפיין, אנשים רבים ככל האפשר יתגייסו ויצטרפו למאמץ שלנו בדרך לירח".

תרומה לקהילה



 
 
Bookmark and Share