Telecom News - למה אסר הבנק המרכזי בבוליביה לחלוטין את השימוש בביטקוין?

למה אסר הבנק המרכזי בבוליביה לחלוטין את השימוש בביטקוין?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> למה אסר הבנק המרכזי בבוליביה לחלוטין את השימוש בביטקוין?
למה אסר הבנק המרכזי בבוליביה לחלוטין את השימוש בביטקוין?
מאת: מערכת Telecom News, 25.6.14, 13:37דגל בוליביה

האיסור על השימוש בביטקוין בבוליביה מראה כמה גרוע מצבו האמיתי של הבנק המרכזי בבוליביה, שהסיבות, שנתן לאיסור שלו, הן לכל היותר תירוצים קלושים.

אתר CoinReport פרסם היום ביקורת נוקבת על הבנק המרכזי בבוליביה. הבנק אסר שימוש במדינה בכל מטבע, שאינו מטבע מטעמו, ובעיקר שימוש במטבעות הווירטואליים כמו הביטקוין כפי שדיווחנו – כאן. הידיעה בדבר האיסור המוחלט התפשטה לעולם המערבי וזכתה לביקורת גורפת מצד כלכלנים, פוליטיקאים וכמובן מצד המשתמשים בביטקוין.

פרטי האיסור הם דרקונים: אין להשתמש או להיות בעלים של המטבע הווירטואלי, אין להציג מחירים במטבע הווירטואלי, אין לקבל או לשלוח אותו מחוץ למדינה ואין להשתמש בו לקניות באתרים בינלאומיים. כל אלה מותרים רק במטבע הרשמי המדינתי – ה-Boliviano.

בוליביה היא המדינה הראשונה באמריקה הלטינית המפרסמת חוקים קיצוניים כאלה. ראוי לציין. שהדבר נעשה על רקע הגידול בשימוש בביטקוין באזור זה. הרבה משתמשי ביטקוין באמריקה הלטינית רואים במטבע זה דרך קלה וזולה להעברת כספים לרחבי העולם ומרחבי העולם. זו צורה נוחה לשמירת כספם בביטקוין, שלמרות התנודתיות שלו, הוא עדיין למעשה יציב ובטוח יותר מהמטבעות המדינתיים באזור זה.

הפרסום הראשוני בשפה הספרדית ציטט את  Mauro Betchart מייסד חברת ביטקוין Moneero, שאמר, שאמריקה הלטינית היא מקום אידיאלי למטבעות וירטואליים עקב אי היציבות הכרונית של הממשלות והמטבעות שהן תומכות בהם. לדבריו, לאנשים החיים באמריקה הלטינית אין אמון במדיניות המוניטרית של הממשלות. הם סבלו, בין היתר, מהיפראינפלציה כרונית, קריסת בנקים ומגבלות מטבע.
כוונת הודעת האיסור היא כפולה, (אלה הן אותן "הצדקות", שפורסמו בזמנו בוויאטנם ובאיסלנד):

א. להגן על ה-Boliviano בתחרות מול מטבעות וירטואליים. 
ב. להגן על האזרחים מהפסדים כבדים לכשיתמוטט המטבע הווירטואלי.

לדעת האנליסט הכלכלי Ivan Carrino זה די אירוני, כי האיום המרכזי על ה-Boliviano הוא בכלל אל הביטקוין אלא הבנק המרכזי בבוליביה עצמו, שהיה מעורב בעבר במקרים רבים של אינפלציה בלתי אחראית. הוא משווה את המצב בבוליביה לזה של ארגנטינה, שם הרס הבנק המרכזי כמה מטבעות. למעשה, בוליביה נאבקת עם היפראינפלציה, שנגרמה ע"י הבנק המרכזי כבר מ-2006.

עפ"י אתר CoinReport, נראה מופרך לחלוטין להצהיר, שהביטקוין יפגע ביציבות של ה-Boliviano, שהוא מטבע מאד לא יציב המנוהל ע"י בנק מרכזי מושחת ובאותו הזמן לומר, שהביטקוין הוא לא יציב ומסוכן לאזרחים ואין להרשות אחזקה שלו. הנימוקים הללו להגנת האזרחים בבוליביה מפני הביטקוין נראים תלושים מהמציאות. מה שרואים כאן, זה לא פחות ממונופול מושחת המשתמש בצבא ובמשטרה כדי לשמור על המונופול הזה כנגד האינטרסים של האזרחים.

בוליביה היא דוגמא המראה, איך בנקים מרכזיים המנהלים מטבעות רגילים הם, למעשה, עסקים ועסקים רווחיים, שמעוניינים להמשיך בפעולות, שהן בניגוד לצרכים ולשאיפות של האנשים המשתמשים במטבעות הללו. הם מגינים על פעולותיהם בחוקים דרקוניים. לעסקים, שפועלים על בסיס "חוקי איסור" המבטלים תחרות, אין מגמה לשרת את צרכי הלקוחות וכאשר הם מפעילים את החוקים, אזי התירוצים נשמעים תמיד דומים" "התחרות היא לא יעילה" או "למען הגנת האזרח".

האמת היא כמובן, שהתחרות טובה לצרכנים. אם השוק בבוליביה יבחר בביטקוין, אזי הביטקוין יספק את אותו הערך שלא מספק ה-Boliviano. אם השוק בבוליביה יבחר בביטקוין, אזי ה-Boliviano יגסוס וימות. את העובדות הללו יודע היטב הבנק המרכזי בבוליביה.

לתושבי בוליביה זכות לבחור באיזה מטבע להשתמש וכיצד והאיסור על כך הוא בושה ומציין כמה גרוע המצב האמיתי של הבנק המרכזי בבוליביה, שהסיבות, שנתן לאיסור שלו, הן לכל היותר תירוצים קלושים.

הכתבה מבוססת על כתבה באתר CoinReport.

איסור שימוש בביטקוין
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share