Telecom News - על מכונית העתיד של פורד ואינטל

על מכונית העתיד של פורד ואינטל

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> על מכונית העתיד של פורד ואינטל
על מכונית העתיד של פורד ואינטל
מאת: חיים חביב, 29.6.14, 14:04מכונית העתיד

הרכב יניע רק אם יזהה את פני הנהג. אם בנו של בעל הרכב נוהג, יוכל האב לקבוע מדיניות מהסמארטפון, כגון: הגבלת מהירות הנסיעה, ביטול האפשרות לשימוש בטלפון נייד תוך כדי נהיגה ועוד.

פורד ואינטל בוחנות הזדמנויות למכונית "מחוברת" במסגרת "האינטרנט של הדברים" (IoT), לרבות יכולת המכונית לזהות את בעליה או מתן אפשרות לנהגים ל"הציץ" למכונית מרחוק מהסמארטפון.

פרויקט המחקר המשותף Mobile Interior Imaging, המוכר גם כפרויקט Mobii, עושה שימוש בתוכנת זיהוי פנים כדי להציע פרטיות משופרת וחוויה מאובטחת ומותאמת אישית ברכב. אפליקציית טלפון נייד תאפשר לנהג ל"היכנס" לרכב מרחוק ולבדוק חפצים שהותיר בו, ולהעניק או לבטל הרשאה לנהגים אחרים להניע את המכונית.

פרויקט המחקר בוחן את השילוב בין מצלמות המותקנות במכונית (שעדשותיהן מכוונות לפני הנוסעים) יחד עם טכנולוגיית חיישנים ונתונים, שכבר מוטמעים ברכב וסביבו, על מנת ליצור אינטראקציה אישית וחלקה יותר בין הנהג למכונית ולחולל מהפך בחוויית הנסיעה.
פרויקט Mobii משקף שיתוף פעולה ייחודי בין האתנוגרפים, האנתרופולוגים והמהנדסים של אינטל לבין מהנדסי המחקר של החברה. בין השאר, הוא עושה שימוש בטכנולוגיית מחשוב תפיסתי (,perceptual computing שמפותחת, בין היתר, בישראל) על מנת להציע חוויית נסיעה מהנה ואינטואיטיבית יותר.

בקרה משופרת על הפרטיות ושליטה על הילדים
כיום משתמשת פורד במצלמות מחוץ למכונית על מנת לסייע לנהג בהתרעה על חריגה מנתיב הנסיעה ועוד. המחקר בוחן יישומים חדשים של שילוב מצלמה לחלל הרכב, לרבות אימות זהות הנהג. שימוש בתוכנת זיהוי פנים מאפשר בקרת פרטיות משופרת ומאפשר ל- Mobii לזהות נהגים שונים ולהתאים אוטומטית את תכונות המכוניות להעדפותיהם האישיות.

עם הכניסה למכונית מאומתת זהותו של הנהג באמצעות מצלמה קדמית המצוידת בתוכנת זיהוי פנים. גם חוויית הנסיעה מותאמת אישית בהצגת המידע המועדף לנהג כגון יומן, מוזיקה ואנשי קשר. כאשר Mobii מזהה נוסע ברכב, עוברת התצוגה למצב פרטיות המציג רק מידע הקשור לניווט. אם Mobii לא זיהה את הנהג, נשלחת תמונת הנהג הלא מוכר לטלפון של בעל המכונית לאישור הנהג או להגדרת תכונות ניטרול. אם הנהג הוא בנו של בעל המכונית, למשל, ניתן לקבוע הגבלות שונות, כגון:  כגון חיוב שימוש בחגורת בטיחות והגבלת מהירות, עוצמת הקול או ביטול האפשרות לשימוש בטלפון נייד תוך כדי נהיגה.

פול מסקרנאס, המנהל הטכני הראשי וסגן נשיא של חטיבת המחקר והחדשנות של פורד: "המטרה שלנו במחקר Mobii היא לבחון את האינטראקציה של הנהגים עם הטכנולוגיה ברכב וכיצד נוכל לעשותה יותר אינטואיטיבית ובעלת יכולת חיזוי. השימוש בצילום פנים המכונית הוא מחקרי לחלוטין בשלב זה. אולם, התובנות, שנפיק ממנו, תסייענה לנו לעצב את חווית הלקוחות לעתיד".

דאג דייויס, סגן נשיא IoT באינטל: "אינטל מבינה את האתגרים הניצבים בפני יצרני המכוניות ומחויבת לשיתוף פעולה בהזדמנות חסרת תקדים זו. פרויקט Mobii הוא דוגמה מצוינת כיצד שיתוף הפעולה בין אינטל לפורד יאפשר חוויית נסיעה מאובטחת ומחוברת יותר".
 



 
 
Bookmark and Share