Telecom News - קניתם מוצר מחשוב לביש? סביר שתפסיקו לענוד אותו באופן קבוע

קניתם מוצר מחשוב לביש? סביר שתפסיקו לענוד אותו באופן קבוע

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> קניתם מוצר מחשוב לביש? סביר שתפסיקו לענוד אותו באופן קבוע
קניתם מוצר מחשוב לביש?  סביר שתפסיקו לענוד אותו באופן קבוע
מאת: מערכת Telecom News, 2.7.14, 22:55

הסיבות העיקריות להפסקת השימוש אצל רוכשי צמידי הניטור הגופני: אובדן מחויבות לתוכנית הכושר/דיאטה, אכזבה מאיכות המידע או קושי בהזנתו הידנית. מחשוב לביש
 
בחודשים האחרונים הכריזו אפל וגוגל על כניסתן לעולמות המחשוב הלביש ובאופן פרטני לשוקי האביזרים המנטרים פעילות גופנית ומידע בריאותי. מזה כ-3 שנים נמכרים מוצרים אלה, שמוכרים בעיקר כצמידים המכילים חיישני תנועה ורכיבי רדיו, שמנטרים את פעילות העונד אותם ומשדרים את המידע למחשבים וסמארטפונים. בין החברות המוכרות בתחום ניתן לציין את Fitbit, נייק, FuleBand, Polar Loop BodyMedia FIT,, סמסונג, LG, סוני ואחרות. אולם נראה, שלמרות היצע ההשקות וההכרזות בתחום, הצרכנים עדיין אינם בטוחים, שמדובר במוצרים בעלי ערך ארוך טווח.

עפ"י סקרים, שביצעה לאחרונה חברת הייעוץ הבינלאומית פרוסט אנד סאליבן, מרבית מרוכשי מוצרי המחשוב הלביש מפסיקים את השימוש הקבוע בהם:

רק 29% מצהירים, שהם עונדים מכשירים אלו באופן קבוע.

15% עונדים אותם רק בעת ביצוע פעילות גופנית.  

48% עונדים אותם "לעתים".

 ו-8% הפסיקו לענוד אותם לחלוטין.

הסיבות העיקריות, שגרמו לבעלי המכשירים הללו להפסיק להשתמש בהם היו:

אובדן המחויבות שלהם לתוכנית הכושר, הדיאטה או הבריאות שהחלו (36% מכלל בעלי המכשירים שנסקרו),

הזנת המידע באופן ידני היתה מתישה (31%).

המידע, שהתקבל מהמכשירים הללו, לא עמד בציפיות לגביהם (27%).

התוכנה הנלווית לא היתה טובה מספיק (20%).
 [הנסקרים ציינו מספר סיבות, ולפיכך סיכום האחוזים הוא מעל 100%].

בפרוסט אנד סאליבן מסבירים, ש"אפקט החדשנות", שגורם לצרכנים, רבים מהם מאופיינים כ-"Early Adaptors", לרכוש את המוצרים ולעשות בהם שימוש ראשוני חלף. על יצרני המוצרים הללו למצוא דרכים לשמר את הצורך והענין של הצרכנים בהם לאורך זמן בתחום הכושר הגופני ובתחום הרפואה.

צרכנים בגילאי 18-34 מהווים את קהל היעד העיקרי של יצרני אביזרי הכושר הממוחשבים הללו והם גם קבוצת הגיל העושה בהם שימוש למשך זמן רב יותר - 98% מהנסקרים, שהם בקבוצת גיל זו הצהירו, שהשימוש במכשירי הניטור הללו הניב להם ערך בריאותי.

מאידך, 30% מהנסקרים בקבוצת הגיל מעל 50, שרכשו אביזרים כאלה הצהירו, שאינם רואים שום ערך במוצרים אלו. עוד עלה מהסקר, שצרכנים בעלי בעיות רפואיות נוהגים לרכוש ולענוד את צמידי הכושר והבריאות בתדירות גבוהה יותר מצרכנים ללא בעיות בריאות.

בפרוסט אנד סאליבן מציינים, שטרנד ה-""Quantified Self, דהיינו יכולתו של האדם להבין יותר אודות מצבו באמצעות מידע המועבר אליו מאמצעי ניטור שונים, הוא חשוב, במיוחד בעולמות הרפואה, ומאפשר לאדם לקבל מידע אודות מצבו הבריאות ומשוב מיידי אודות השינוי, שהוא חווה אם הוא מבצע שינויים בהרגליו.

זמינות המכשירים ומחיריהם מהווים את השיקולים העיקריים בהחלטה האם לרכוש מכשירים אלה ואם יצליחו היצרנים להוריד את עלויות היצור וכנגזר מכך את המחירים, צפוי אימוץ מהיר יותר של טכנולוגיות אלו.

מוצרי מחשוב לביש הם ענף מגוון הצומח במהירות ובעל פוטנציאל ענק עבור שחקנים רבים. מחקרים מעריכים, שעד סוף 2015 יימכרו ברחבי העולם יותר מ-250 מיליון מוצרי מחשוב לביש המיועדים לניטור הכושר הגופי ו/או מידע רפואי. פרוסט אנד סאליבן מאמינה, שבמשך הזמן יבחרו יצרנים שונים הפועלים בעולם זה להתמחות בניטור מידע המיועד לישומים מסוימים בעולם הבריאות והכושר, ובכך ישמשו ככלי תומך למומחים בתחומי הבריאות והתרופות. הגידול המשמעותי ביותר, צופה פרוסט אנד סאליבן, יהיה באביזרי ניטור מרוחק המשמשים להעברת מידע אודות מצב בריאותי של הצרכן לשירות מתמחה, שילוב בתוכניות wellness לעובדים, ו"ניהול" הטיפול במחלות כרוניות.

ערן פלומין, מנכ"ל פרוסט אנד סאליבן ישראל: "קצב אימוץ מוצרי המחשוב הלביש יושפע גם ממגמות אופנתיות ובעיקר מהיכולות שתפותחנה למזער ולשלב מספר יישומים משמעותיים במוצר אחד, בין היתר על בסיס פיתוח חיישנים מדוייקים, וכן אלמנטים חדשים (בנוסף לסמארטפון המקובל היום), שיגיבו למידע האישי שישודר אליהם".

אביזרי ניטור כושר ובריאות הוגדרו לצורך סקר זה כאביזרים דיגיטלים המנטרים צעדים, פעילות גופנית, תזונה, שינה, קצב לב ואלמנטים מדידים אחרים. הסקר בוצע במדגם, שכלל משתתפים בעלי הכנסה שנתית מעל 52 אלף דולרים בשנת 2013 וכלל  302 משתתפים בארה"ב.

סקר



 
 
Bookmark and Share