Telecom News - לתת כלים לכל אחד להבין ולנתח Data: מערכת BI מעולם אחר

לתת כלים לכל אחד להבין ולנתח Data: מערכת BI מעולם אחר

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> לתת כלים לכל אחד להבין ולנתח Data: מערכת BI מעולם אחר
מערכת ה-BI של טבלאו (Tableau) צוברת תאוצה ולקוחות בישראל (מעל ל-150 ארגונים ועסקים גדולים) ומכה את כל המתחרים הכבדים והוותיקים בעולם ה-BI וגם את החדשים מעולם ה-Big Data, שהחל לתפוס מקום חשוב בארגונים ובעסקים.
מאת: אבי וייס, 4.7.14. 17:30Tableau Logo

מפגש משתמשי טבלאו (Tableau) בישראל, שנערך ב"יס פלאנט" בראשון לציון ביום 2.7.14, בהשתתפות מאות אנשי IT ומנהלים, היה מפגן עוצמה למערכת תוכנה ארגונית מתקדמת, שאך לפני כ-4 שנים לא הייתה קיימת כלל בישראל. הכנס הקודם, שבו נחשפו מרכיבי המערכת, מצוי כאן למתעניינים. את הכנס יזמה חברת SIT המייצגת את טבלאו בישראל.

אלי גולדפרב, סמאלי גולדפרבנכ"ל מכירות SIT (בתמונה משמאל): "אנו מציגים השנה את גרסת טבלאו 8.2 המתקדמת לשוק הישראלי. הבאנו לארץ את מיטב המומחים של טבלאו, כדי שיסייעו לנו בקידום המערכת הזו בישראל. בכל מקום בו אנו מציגים את המערכת, אנשים מתלהבים ממנה.

המערכת של טבלאו דורשת מעט מאוד תמיכה, גם בהשוואה לכל מערכת מתחרה. למעשה, אנו מעבירים את הכוח להבין מידע ולנתח מידע אל כל משתמשי הקצה, אל כל מנהל באשר הוא. ניתוחי Big Data הם חלק בלתי נפרד מהמערכת, שמנתחת כל בסיס נתונים מכל סוג ובכל פורמט. זה סוד ההצלחה המדהימה של המערכת הזו בעולם כמו גם בישראל.

אבנר אברהם, אבנר אברהםמנכ"ל SIT (בתמונה משמאל): "המטרה הראשית של מערכת טבלאו היא פשוטה, קצרה ומובנת לכל: לסייע לאנשים להבין מידע (Data). זה אומר הכל. זה לא רק מודיעין עסקי ותוכנה עסקית. זה הכל מכל, תחת מעטפת הידידותית ומהירה ביותר הקיימת בעולם.

מה שמוביל אותנו זה הצורך לענות על הגידול העצום בכמויות המידע הקיים בעסקים ובארגונים, גידול אקספוננציאלי. טבלאו מיישמת מתחילת דרכה את הרעיון של Self Service: יכולת ניתוח עצמאית של כל אחד, בלי כל תלות במומחים ובאנשי ה-IT. הדגש הוא על מהירות הטיפול במידע ובכמויות. זו התגשמות החזון של ה-Big Data בצורה הטובה ביותר שיש. 

חברת המחקר הבינלאומית הגדולה גרטנר, מיצבה את טבלאו כמובילה ב"ריבוע הקסם" ל- BI גם בשנת 2014. זה מציב את טבלאו קדימה כמובילה, שנה אחרי שנה ב-3 השנים האחרונות. כל המתחרים הקיימים כיום בשוק הולכים אחרי הקו, שטבלאו הציבה לשוק. ההצלחה של טבלאו היא מדהימה. מדובר בחברה, שנכנסה אך לא מזמן לשוק רוויי במתחרים כבדים והחלה מאפס. טבלאו מכפילה את עצמה במכירות כל שנה מאז שקמה, ב-4 השנים האחרונות. אין דבר כזה בשום חברת תוכנה בשוק הארגוני. 

אנו, חברת SIT, נמצאים בשוק הארגוני שנים רבות. התחלנו לייצג את טבלאו בישראל לפני כ-4 שנים. יש לנו 2 קווי פתרונות: תחום ה-ERP עם כ-100 לקוחות גדולים לעולם ה-ERP במערכת QAD ובעולם ה-BI אנו בשוק עם טבלאו ויש לנו כ-150 לקוחות גדולים, עם גידול מדהים כל שנה.

החברה גם גדלה במצבת העובדים וכיום אנו כ-70 עובדים. הלקוחות שלנו מגיעים מכל קצוות המשק, החל מהבנקים דרך גופי מערכת הביטחון על כל שלוחותיה וכלה בסטארטאפים. הפתרון של טבלאו יכול להתאים את עצמו לכל גודל של חברה ולכל עובד ומנהל באשר הוא, גם ללא כל ידע מוקדם ב-BI. כמות התקלות אפסית ועקומת הלמידה מהירה ביותר. אין למערכת הזו שום מתחרה ולכן כל מי שרואה אותה לוקח אותה לבדיקה ומהר מאוד מטמיע אותה אצלו". 

טוני האמונד (Tony Hammond), Tony Hammondסמנכ"ל מכירות EMEA, טבלאו (בתמונה משמאל): "ברור לכולם, שהעליה בכמויות המידע נכנס לארגונים ונוצר בארגונים, היא בלתי נשלטת. יש מידע בכל מקום ובתצורות שונות רובן תצורות "בלתי מובנות". 

מערכות ה-BI, שהיו בשוק עד לאחרונה, היו כבדות, מסורבלות, מסובכות ויקרות להחריד. טבלאו המציאה את ה-BI מחדש בכך, שהמציאה את גישת הוויזואליזציה של המידע. כך, שכל אחד יכול להבין את המשמעות של המידע ויכול לנתח ולטפל בו בגישת "הגרור והשלך" עם העכבר שלו. זה פתרון מהיר בין פי 10 לעד פי 100 יותר מכל פתרון BI  אחר הקיים בשוק. הייתרון הזה בפער ניכר מול כל המתחרים נשמר גם השנה גם עפ"יי הניתוח של גרטנר. 

כל פיצ'ר בטבלאו חייב להיות מהיר וקל לתפעול וגם יפה ונאה לעין של המשתמש. אלה הקריטריונים המובילים את הפיתוח אצלנו. אנו מקפידים על 3 הכללים הללו: מהיר, קל ויפה. זו הסיבה, שהלקוחות מייד מתאהבים במערכת.

המערכת מנתחת כל בסיס נתונים מכל סוג מכל מקור ומכל חברה הקיימת בשוק, כולל בסיסי נתונים של החברות החדשות, שנכנסו לשוק בתחום ה-Big Data. 

בגרסה 8.2 יש לנו תמיכה מלאה גם במחשבי מקינטוש ותמיכה מלאה בסלולר בכל הפורמטים הקיימים בשוק הנייד. מצאנו, שהגרסה, שהוצאנו עבור טאבלטים, תפסה חזק בקרב מנהלים ועובדים רבים המשתמשים בטאבלטים. המערכת הזו מאוד מתאימה לעבודה מטאבלטים וכך יכולים לעבוד מכל מקום גם בנסיעה. BI על טאבלט זה השילוב החזק ביותר הקיים כרגע בשוק".

הוצגו 2 סיפורי לקוח: האוניברסיטה הפתוחה וחברת פלייטיקה. שתיהן הציגו מדוע עברו למערכת של טבלאו ואילו שימושים מיישמים אצלן במערכת הזו וע"י מי בארגון. 
ניתוח נתונים



 
 
Bookmark and Share