Telecom News - הרגלי הצריכה של גולשים ברשת במחשב או בסמארטפון - לקחים לעסקים

הרגלי הצריכה של גולשים ברשת במחשב או בסמארטפון - לקחים לעסקים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> הרגלי הצריכה של גולשים ברשת במחשב או בסמארטפון - לקחים לעסקים
הרגלי הצריכה של גולשים ברשת באמצעות המחשב או הסמארטפון - לקחים לעסקים
מאת: טל מאור, 24.7.14, 21:30טל מאור

BigCommerce.com ערכה מחקר העוסק בכל מה שחשוב לאנשים, שעורכים קניות און-ליין. המוצרים הנרכשים ביותר באמצעות גלישה מהסמארטפון הם מוצרי אלקטרוניקה. כמה לקחים בעלי ערך לכל סוגי העסקים.

כקופירייטר הכותב טקסטים שיווקיים ותוכן לאתרים במטרה לעזור להם להגדיל את המכירות, מרתק אותי בכל פעם מחדש לגלות מחקר חדש העוסק בשאלת הרגלי הצריכה של גולשים ברשת. קל וחומר כאשר עולם השיווק, השירותים והקניות באינטרנט ממשיך להתעצב מול עינינו גם בימים אלה. למעשה, הדרך בה אנשים קונים מוצרים ושירותים באינטרנט השתנתה באופן דרמטי לאורך השנים שחלפו מאז לידתו של האינטרנט הציבורי בשנות ה-90. כיום ללקוח המקוון יש יותר כוח מאשר אי פעם. המחקר המדובר, שפורסם באתר המסחר 'BigCommerce.com', מצביע בדיוק על מה שמרתק אותי - על מגמות בהתנהגותם הצרכנית של הגולשים ברשת.

כדי להגיע לתוצאות האלה ניתח ''BigCommerce מגוון רחב של אתרי מסחר אלקטרוני כדי להבין טוב יותר מה חשוב לאנשים כאשר הם עורכים את קניותיהם און-ליין. למרות שממצאים אלה עשויים להיות נכונים ספציפית לאתרי מסחר אלקטרוני וחנויות מקוונות, אני מאמין, שיש בתוצאות המחקר כמה לקחים בעלי ערך לכל סוגי העסקים.

לפניכם 11 תוצאות מעניינות, ששלפתי מתוצאות המחקר:

1) הסקר מצביע על כך, שהחלטות הקניה, שמתבצעות כאשר הגולשים נמצאים בתוך אתרי החנויות המקוונות, עלה ביחס לשנת 1995 מ-70% ל-76% בשנת 2012. כשהאינטרנט עדיין היה בחיתוליו, החליט יותר אנשים לרכוש (או לא לרכוש) הרבה לפני שנכנסו לחנות המקוונת. מסקנה: ככל שחולף הזמן הופכות קניות מקוונות לפעולה רנדומלית יותר וטבעית יותר ביחס לעבר.

2) הגורם המרכזי, שמוביל להחלטה אם לרכוש מוצר און-ליין (56%), הוא איכות המוצר.

3) מוצרים חדשים תמיד עוררו סקרנות, אך הסיכוי לרכישתם באינטרנט אינו גבוה (10%). הסיבה לכך נעוצה, ככל הנראה, בחשד טבעי ביחס לאיכותם של מוצרים חדשים או כי טרם התקבלו אודותיהם מספיק תגובות.

4) המוצרים הנרכשים ביותר באמצעות גלישה מהסמאטרפון: במקום הראשון מוצרי אלקטרוניקה, במקום השני מוצרי "מכולת" ובמקום השלישי בגדים.

5) המרכיב החשוב ביותר בכל חנות מקוונת, שמוביל להחלטת רכישה (80%), הוא מחיר תחרותי.

6) 62% מהקונים ברשת בודקים באופן פיזי מוצרים יקרים בחנויות לפני שהם פונים לקניית המוצרים הללו און-ליין.

7) 9 מתוך 10 קונים טוענים, שהם צופים בסרטוני וידאו על מוצרים טכנולוגיים לפני שהם פונים לקנייתם.

8) 54% מהקונים הם בעלי סמארטפונים ו -76% מבעלי הסמארטפונים משתמשים בהם בעת הרכישה המקוונת.

9) 81% אומרים, שדעותיהם של חברים השפיעו באופן ישיר על החלטת הקנייה שלהם.

10) 30% מהקונים המקוונים בלבד יגיבו ככל הנראה למותג, שפורסם ע"י חבר.

11) 44% מהגולשים, שאוחזים כרטיסי אשראי בידיהם, יגיבו ככל הנראה לתוכן העוסק במותג ומלווה בתמונה. תוכן זהה, שמכיל וידאו, נמצא צמוד מאחור עם 40%.
 
מאת: טל מאור, יולי 2014.
דוא"ל, אתר "כותב טוב"
לוגו כותב טוב
 
 



 
 
Bookmark and Share