Telecom News - SolidRun השיקה מחשב בגודל כרטיס אשראי ב-45 דולרים

SolidRun השיקה מחשב בגודל כרטיס אשראי ב-45 דולרים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> SolidRun השיקה מחשב בגודל כרטיס אשראי ב-45 דולרים
SolidRun השיקה מחשב בגודל כרטיס אשראי ב-45 דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 3.8.14, 15:55SolidRun

הטכנולוגיה של המחשב, שכוללת את מעבד היישומים מבית פריסקייל, תאפשר פיתוח מואץ בחברות הישראליות בתחום האינטרנט של הדברים (IoT).

חברת ההזנק SolidRun לפיתוח וייצור של מערכות על מודולים (SOM) בעלות יכולת רבה ונצילות אנרגיה גבוהה ושל מיני מחשבים, ממשיכה להביא חידושים אל עולם האלקטרוניקה והמחשבים, כאשר השיקה החודש את המחשב החדש HummingBoard  מתוצרתה. המחשב HummingBoard נוצר כמחשב ARM קטן, שגודלו כגודל כרטיס אשראי. הוא רב יכולת  ומצטרף למשפחת המיני מחשבים CuBox–i של SolidRun.

משפחת HummingBoard של הסטאטראפ מציעה גמישות, תכנון ואפשרויות קישוריות מרובות בעלות התחלתית של 45 דולרים בלבד והיא זמינה כיום ב-3 דגמים.

לדגם HB–i1 יש זיכרון RAM של 512 MB, שני חיבורי USB וחיבור רשת Fast Ethernet. הוא פועל עם המערכת על שבב - SoC בשם:  i.MX6 של Freescale וכולל ליבת ARM A9 הפועלת ב- 1 GHz, מאיץ וידיאו ומנוע GPU (מעבד גרפי) בעל יכולת הפקה של וידיאו ב- 1080p. המעגל גם מציע גישה לפינים של GPIO של המחשב לצורך חיבור ישיר למעגלי הרחבה, למצלמות ועוד.

את הגרסה המתקדמת ביותר  HB–i2eX אפשר לקבל עם תכונות נוספות, למשל עם יחידת עיבוד גרפי בעלת יכולת רבה יותר, 2 חיבורי USB פנימיים נוספים, הרחבת מיני PCIe ועם ממשק LVDS לחיבור למסכי מגע.

טכנולוגיית i.MX6 מבית פריסקייל מבוססת על פקודות ARMv7 המאפשרות לה לתמוך בקלות במגוון רחב של מערכות הפעלה בקוד פתוח, כגון Android, Ubunto, Yocto, Arch ואחרות. כמו כן, טכנולוגיה זו היא אחת מאפשרויות הבחירה הטובות ביותר להפעלת יישומי מדיה כדוגמת XBMC.

קוסאי עומרי, מייסד שותף ומנכ"ל SolidRun: "בניגוד למחשבי המעגל היחיד הנפוצים, טכנולוגיית הליבה של HummingBoard מבוססת על מיקרו מערכת על מודול (MicroSOM) של החברה, טכנולוגיה מהשורה הראשונה, שמאפשרת שדרוג מליבה יחידה ל-4 ליבות וקישוריות WiFi ו- Bluetooth אופציונליות. הטכנולוגיה מסיעת לפיתוח מואץ בסטארטאפים ישראלים בתחום האינטרנט של הדברים, בתחומים כגון עיר חכמה, מחשוב מכוניות, בית חכם, Retail ואפילו פרטי לבוש כגון משקפיים".

רביע ח'ורי, מנהל הטכנולוגיה הראשי של SolidRun: "המחשב HummingBoard הוא פרויקט קוד פתוח מונע על ידי הקהילה. אנחנו מאמינים, ש- HummingBoard ילהיב את הדמיון של הלקוחות המסחריים ושל יוצרים, שישתמשו בו כדי לעבוד על פרויקטי IoT חדשניים".

שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל:  "פריסקייל, שעוסקת בתחום ה-IoT, שמחה על שיתוף הפעולה עם ,SolidRun שבמסגרתו פלטפורמת ה-i.mx6 שלה מאפשרת ל-SolidRun  להביא פתרונות מהירים וייחודיים לשוק".


IoT



 
 
Bookmark and Share