Telecom News - מצבה של ישראל בדעת הקהל בעולם המערבי היה יכול להיות שונה

מצבה של ישראל בדעת הקהל בעולם המערבי היה יכול להיות שונה

דף הבית >> חידושים הכרזות >> מצבה של ישראל בדעת הקהל בעולם המערבי היה יכול להיות שונה
מצבה של ישראל בדעת הקהל בעולם המערבי היה יכול להיות שונה וניתן לשנות זאת, גם היום ומחר. 
מאת: אבי וייס, 9.8.14, 18:00בועז ארד
 
זאת, אם היינו משתמשים בכלי אנליטיקה של זמן אמת, מנטרים סנטימנט שלעיתים שלילי ולעיתים חיובי ברשת העולמית כלפי ישראל ומתמקדים במאמצי ההסברה בנקודות, שנמצאו חלשות. כך, עפ"י SAS. ניתן לשנות המצב גם כיום, אם מתמקדים בנקודות החולשה ובזמן. 
 
"ביצענו ניתוח עבור משרד החוץ בתחום החרם על ישראל", מתאר בועז ארד, מנהל תקשורת שיווקית, מיה מחשבים - SAS. "כך, קיבלנו תמונה די ברורה עם מגמות ברורות מה מצבנו בכל תחום. מכלל הפרמטרים שניתחנו, ראינו שיש לנו בעיות בתחום ה'צדק', דהיינו: האם אנו צודקים במה שאנו עושים, ובתחום של 'פעילות' – דהיינו מה עשינו בנקודת זמן מסוימת. לצערי, לא היה לזה המשכיות ושימוש".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם בועז ארד (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של Business Intelligence בכלי SAS, המאפשרים לארגונים, לעסקים ולקובעי מדיניות בכירים, להפוך נתונים גולמיים למידע שימושי, במיוחד בעולם הפתוח והדיגיטלי בו אנו חיים, ואיך זה יכול לעזור למדינת ישראל, שנאבקת מול גלי עוינות בעולם, בעקבות מבצע "צוק איתן".
 
שאלה: איך מנהלים מגיעים לתובנות מהררי הנתונים הקיימים אצלם?
בועז ארד: "הבסיס הוא אנליטיקה. זה הבסיס לכל היקפי המידע העצומים הקיימים בעולם, החל ממאגרי Big-Data הנמצאים בכל מקום וכלה בהתפתחות ה-IoT (ר"ת: Internet of Things). היכולת להפיק תובנות חדשות וידע מעשי ולהגיב מהר מול כמויות עצמות של מידע, תלויה באנליטיקה.
 
מיה מחשבים היא הנציגה הבלעדית של ספקית התוכנה האמריקאית SAS בישראל. חברת SAS היא חברת התוכנה הפרטית הגדולה בעולם SAS .היא מובילה עולמית בתוכנות ובשירותי Business Analytics. למעלה מ-44 אלף לקוחות משתמשים במערכותSAS  בעולם (מעל ל-150 לקוחות גדולים בישראל). זאת, על מנת לשפר ביצועים ולהתפתח תוך הפיכת נתונים גולמיים לתובנות המאפשרות לקבל החלטות מדויקות ומהירות יותר במכלול תחומי הפעילות העסקית, המחקרית והממשלתית. אנו מחויבים ומתחייבים לספק תוכנה מעולה הנותנת בידי המשתמשים בה את הכוח לקבל החלטות נכונות.
 
אנו מצויים בעולמות רבים דוגמת ניהול סיכונים, ניהול לקוחות, אופטימיזציה ועוד. אנו מאוד חזקים בשווקים ורטיקליים דוגמת שווקי האנרגיה. בישראל אנו נמצאים למשל גם בחח"י (חברת חשמל) וגם בדוראד (הבונה תחנות כוח פרטיות מתחרות לייצור חשמל). בדוראד, למשל, מערכת SAS משמשת לחיזוי ביקושים על בסיס התנהגות לקוחות".
 
שאלה: איך כלי האנליטיקה משמשים מקבלי החלטות בעולם הדיגיטלי המלא רשתות חברתיות, שבו אנו חיים?
תשובה: "אנו מבצעים פרויקטים מאוד מעניינים באנליטיקה של נתונים, מובנים ולא מובנים. אחד הפרויקטים המעניינים שלנו היה ניתוח טקסטים ומסרים מידיים, במיוחד בעולם ה-Social Media עבור משרד החוץ.
 
הניתוח היה בתחום החרם על ישראל, תופעה המכונה בעולם בשם BDS. התחום הזה מאוד אקטואלי היום בעקבות מבצע "צוק איתן". הקולות הקוראים להחרים את ישראל ולתבוע אותה נשמעים במקומות לא מעטים בעולם".  
 
שאלה: מה כלל הניתוח של תחום ה-BDS עבור משרד החוץ?
תשובה: "ניתחנו את כל התחום ובנינו מנגנון המנטר מה אומרים על ישראל בכל ערוצי המדיה. הניטור היה מפולח לפי נושאי הדיון, מה אומרים על ישראל, האם זה חיובי או שלילי, באילו תחומים ומה ההתפתחות של הסנטימנט כלפי ישראל לאורך זמן.
 
ראינו בניטור שלנו, שאפשר לזהות את נושאי הדיון, שעלו בעיתונות הזרה ברחבי העולם ובטוויטר, ובחנו את הסנטימנטים כלפי ישראל בכל אחד מנושאי הדיון, שהציבור העולמי עסק בו בהקשר של ישראל.
 
הניתוח הזה טוב לכל תחום בכל המדיות. גם בעל בית מלון, שרוצה לדעת מה אומרים על המלון שלו, יכול לקבל פילוח של כל ההתייחסויות של כל תת נושא ולכל יחידה וסוג שירות הקיים במלון. כך, אפשר לזהות די בברור היכן בדיוק יש בעיה. זה מספק כלים ברורים לכל מנהל היכן הוא אמור להשקיע את המאמצים שלו, היכן הוא צריך לשפר, היכן לשים את הכסף ולהתמקד".
 
שאלה: מה קרה עם הניתוח, שערכתם עבור משרד החוץ?
תשובה: "לא קרה מאומה. אין להם כוח אדם וכלים לטפל בזה. למעשה, לא קרה דבר. זה לא הביא לאיזו פעולה או המשכיות.
 
לדעתי, זה אף פעם לא מאוחר לנקוט בפעולות יזומות, ממוקדות ומבוססות על ניתוח מידע אנליטי. לעיתים קרובות מאוד, ממלאי תפקידים בכירים לא מבינים מה קורה ואיך דברים קורים במיוחד בתחומי המדיה החדשה.
 
אנו מספקים כלי מצוין לניתוח מדיניות. אנו מזהים סנטימנט שלילי עוד לפני שהוא מתפתח והופך לבעיה. ניתן להתמקד בנקודות הספציפיות היוצרות את הבעיה ולהגיע להישגים. זאת, במקום לפזר את המאמצים בלי מיקוד ובלי הבנה מה מקור הבעיה והיכן חשוב יותר להשקיע מאמצים".
 
שאלה: מה היתרון בשימוש בכלי זה, מול ניתוחי מגמות בדעת הקהל העולמית, שנעשים בכלים ישנים או אפילו בלי שום כלי אנליטי?
תשובה: "כדי לזהות מתי ידברו בשלילה על מדינת ישראל אפשר לזהות זאת בזמן אמת ברשתות חברתיות, זמן רב עוד לפני שזה עולה על פני השטח ותופס תאוצה בכל המדיות המסורתיות (עיתונות, רדיו וטלוויזיה). כך, אפשר לקבל החלטות במה להתמקד ולהקצות משאבים בכיוונים הנכונים ובזמן הנכון, ולא להגיב בדיעבד. התגובה בזמן ובמקום הנכון ובכיוון הנכון יוצרת אפקט מדהים. זה הוכח כבר במחקרים רבים, גם בתחום ההתייחסות למדינת ישראל".
 
שאלה: האם יש מקומות בהם כן מיישמים את היכולות הללו?
תשובה: "בהחלט. יש לא מעט מקומות בהם מיישמים את היכולות הללו, גם בישראל. למשל באוניברסיטת תל-אביב רץ פרויקט של SAS לניתוח אינדיקציות של השקעות בשוק המניות לפי ההתייחסות של אנשים למניות במדיה החדשה. זה מאפשר לזהות מגמות וכוונים חיוביים או שליליים על כל מניה. כך אפשר לזהות מגמות עוד לפני שהן עולות לפני השטח ומתרחשות בפועל. יש לנו גם פרויקט באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שם לומדים SAS כחלק ממערכת הלימודים האקדמית".
 
שאלה: מה מעמדה של SAS בשוק העולמי והמקומי?
בועז ארד: "עפ"י חברת המחקר העולמית גרטנר, SAS מחזיקה כ-36% מהשוק העולמי ומובילה את התחום. אנחנו ה'רולס-רויס' של האנליטיקה העסקית. אנו מכסים את כל השווקים הוורטיקאליים בשוק העולמי וכך גם בישראל. אנו פועלים על כל מסד נתונים, על כל מבנה נתונים, על כל מערכת הפעלה ומספקים תובנות המסייעות למנהלים להתמקד ולקבל החלטות נכונות ובזמן".
 
SAS LOGO



 
 
Bookmark and Share