Telecom News - אינטל מחוללת מהפכה וחושפת פרטים חדשים על טכנולוגיית שבבי 14 ננומטר

אינטל מחוללת מהפכה וחושפת פרטים חדשים על טכנולוגיית שבבי 14 ננומטר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל מחוללת מהפכה וחושפת פרטים חדשים על טכנולוגיית שבבי 14 ננומטר
אינטל מחוללת מהפכה וחושפת פרטים חדשים על טכנולוגיית שבבי 14 ננומטר
מאת: מערכת Telecom News, 12.8.14, 16:00לוגו אינטל
 
בין היתר, שיפור טכנולוגי באורך חיי הסוללה יביא לכך, שהמחשבים עם מעבדי 14 ננומטר יציעו אורך חיי סוללה, שהוא פי 2 לעומת דורות קודמים, וגודלן של הסוללות יהיה קטן במחצית לעומת הדור הנוכחי של המחשבים.
 
 אינטל חשפה אמש (11.8.14) פרטים על הדור החדש של מעבדיה המיוצרים במיקרו-ארכיטקטורה של 14 ננומטר (שם קוד ברודוול - (Broadwell, שהחלו בייצור המוני. המוצר הראשון, שייוצר בתהליך זה, הוא מעבד Intel Core M. המצגת המלאה של החשיפה - כאן
 
קו מעבדי 14 ננומטר צפוי לספק ביצועים גבוהים וצריכת חשמל נמוכה על מנת לשרת צורכי מחשוב ומוצרים מגוונים החל מתשתיות למחשוב ענן והאינטרנט של הדברים וכלה במחשוב אישי ונייד. מוצרים המבוססים על מעבדים אלה יוכרזו ויושקו בשבועות ובחודשים הקרובים. באינטל הדגישו, שלא מדובר עדיין בהשקה אלא "בתיאור מקיף של המיקרו-ארכיטקטורה החדשה ביותר ופרטים חדשים על טכנולוגיות הייצור החדשות ב–14 ננומטר".
 
ליכולת של אינטל לייצר שבבים ומעבדים בטכנולוגיית 14 ננומטר בייצור המוני יש משמעות דרמטית לשוק המחשוב. ברודוול יציע שיפור של פי 7 בביצועים הגרפיים לעומת דורות קודמים של שבבים ופי 2 שיפור בביצוע מטלות מחשוב קונבנציונליות. בנוסף, הטכנולוגיה החדשה תניב שיפור באורך חיי הסוללה ותביא לכך שמחשבים עם מעבד בטכנולוגיית 14 ננומטר יציעו חיי סוללה ארוכים פי 2 לעומת דורות קודמים וגודלן של הסוללות יהיה קטן במחצית לעומת הדור הנוכחי של המחשבים.
 
המשך מהפכה ב"חוק מור"
 
המעגל על שבב (SoC) ב-14 ננומטר מבוסס על הדור השני של טרנזיסטורי Tri-Gate  עם מבנה תלת ממדי חדש, עליהם אינטל הכריזה לראשונה בשנת 2011.
 
האתגר של הדבקת הקצב של "חוק מור" – הכפלת מספר הטרנזיסטורים בשבב המחשב  בכל שנתיים - נעשה מורכב יותר עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה. אינטל חזתה את הקושי מראש ובשנת 2002 פיתחו מדעניה את טרנזיסטור Tri-Gate, שקרוי כך על שם המבנה התלת-מימדי שלו.
 
טרנזיסטורי Tri-Gate למעשה המציאו מחדש את הטרנזיסטור המסורתי השטוח (דו-מימדי). במקום טרנזיסטור שטוח אינטל פיתחה טרנזיסטור תלת-מימדי הנראה כמו סנפיר סיליקון דקיק ביותר המתרומם באופן אנכי ממצע הסיליקון. בקרת הזרם מושגת באמצעות התקנת שער בכל אחד מ-3 צידיו של הסנפיר – 2 מכל צד ואחד מלמעלה, במקום שער יחיד בטרנזיסטור המסורתי השטוח. תוספת הבקרה מאפשרת לכמות זרם מרבית לזרום כאשר הטרנזיסטור במצב "ON" וקרוב לאפס זרם כאשר הוא במצב ,"OFF" מה שמאפשר צמצום בצריכת האנרגיה. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לטרנזיסטור גם לעבור במהירות רבה ביותר ממצב למצב ולספק ביצועים משופרים.
 
שבבי 14 ננומטר יעשו, כאמור, שימוש בדור השני של טרנזיסטוריTri-Gate . האלמנטים השונים בדור זה, וגודלם של הטרנזיסטורים הוקטן לעומת שבבים בתהליך 22 ננומטר והמשמעות היא יותר כוח לטרנזיסטורים וצריכת חשמל מופחתת לעומת דורות קודמים.
 
כיום אף חברה אחרת המייצרת שבבים - TSMC, גלובל פאנדרייס או סמסונג, טרם הגיעה להישג הטכנולוגי של אינטל. הישג זה מעיד, שאינטל ממשיכה לעמוד ב"חוק מור", שגובש ע"י מייסד החברה גורדון מור בשנת 1964. (הסבר על חוק מור: http://intel.ly/1uJ6ql4  )
 
המוצר הראשון, שיעשה שימוש בטכנולוגיית 14 ננומטר, הוא מעבד Core M ,Intel שאמור להיות הלב של מחשבי 1-2 חדישים. מכשירים אלה, בתצורת PC או טאבלט, לא יכללו מאוורר (fanless device) ואינטל תחל בהשקתם בעתיד הקרוב לקראת סוף השנה ובמחצית הראשונה של 2015.
 
אינטל כבר סיפקה טעימה ראשונה ליכולות של 14 ננומטר בתערוכת קומפיוטקס האחרונה, שבה הציגה טאבלט תחת שם הקוד Llama Mountain. מדובר בטאבלט נטול מאוורר בעובי של 7.2 מ"מ שמשקלו 670 גר' עם צג "12.5 (QHD (2560X1440, שפותח ע"י שארפ ומקלדת דקה ונתיקה. יש למכשיר החדש גם תחנת עגינה המספקת אפשרויות קישוריות נוספות כגון USB וצג חיצוני, חווית אודיו מעולה וקירור נוסף לביצועים מתפרצים.  וידאו המסביר על החדשנות הטכנולוגית של הטרנזיסטורים ב-14 ננומטר (גם כאן):



 
 
Bookmark and Share