Telecom News - יישומי מובייל ארגוני מפיתוח ישראלי מופעלים בהונג קונג

יישומי מובייל ארגוני מפיתוח ישראלי מופעלים בהונג קונג

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> יישומי מובייל ארגוני מפיתוח ישראלי מופעלים בהונג קונג
יישומי מובייל ארגוני מפיתוח ישראלי מופעלים בהונג קונג
מאת: חיים חביב, 27.8.14, 13:58דני ילין

חברת הרכבות של הונג קונג מפעילה יישומי מובייל ארגוני, שפותחו בישראל. היא מפעילה את אחת מרשתות מסילות הברזל האמינות בעולם ושיעור הדיוק של מערך הרכבות שלה עומד על 99.9%.

יבמ השלימה הקמת מערכת פיתוח, פריסה ותפעול של אפליקציות דיגיטליות לחברת הרכבות של הונג קונג - MTR. המערכת מקנה לעובדים גישה מאובטחת מכל מקום ובכל עת לנתונים ויישומים. המערכת מבוססת על המהדורה הארגונית של תשתיות Worklight – סביבת הפיתוח, הפריסה וניהול התפעול של אפליקציות סלולריות מבית IBM, שמפותחת במעבדת התוכנה והמובייל של יבמ בישראל.

בזמן קצר מהקמת סביבת הפיתוח בנתה MTR 6 אפליקציות ניידות חדשות, שפועלות במגוון רחב של מכשירי קצה וסביבות הפעלה. MTR ממנפת את האפליקציות החדשות לשיפור ביצועי הארגון תוך התמודדת עם אתגר שונה לחלוטין מזה הכרוך בפריסה ותפעול יישומים ללקוחות חיצוניים, שמשתמשים בשירותי החברה.

ד"ר דני ילין, (בתמונה), מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל, המוביל העולמי של פיתוח מובייל במסגרת יבמ: "פיתוח יישומים ארגוניים מחייב פלטפורמה אמינה המסוגלת לתמוך בתהליכי שינוי ארגוני, להציע רמה גבוהה של יציבות ואמינות מערכות, ולספק חליפת הגנה בלתי מתפשרת.

בסביבה ארגונית חיוני להבטיח את היכולת לבצע ניתוח מעמיק של האפליקציות הנמצאות בשימוש. הניתוח הזה כולל, למשל, בחינה וזיהוי של הפונקציות באפליקציות הזוכות לשימוש רחב יותר לעומת אלו הנותרות ללא שימוש. במקביל, יש להציג דו"חות מפורטים של בעיות אותן מגלים משתמשים באפליקציות ולהבין היכן מצויים צווארי הבקבוק בעבודת אפליקציות אלו. המידע חיוני, כדי להבטיח,  שהיישומים המפותחים לעולם המובייל ופועלים שם, אכן מספקים את הערך אותו הם אמורים להפיק".

תחום האפליקציות הארגוניות מהווה אחד המגזרים הצומחים ביותר בעולם המובייל ופיתוחו מחייב עמידה באמות מידה תובעניות מאד. אפליקציות אלו חייבות להשתלב היטב בסביבת תשתיות קיימת ומבוססת, ובנוסף, רמת האבטחה הנדרשת מהן גבוהה משמעותית בסביבה הפנים ארגונית בשל העיסוק במידע עסקי רגיש.

ד"ר ילין: "ככל שהמובייל הופך לערוץ הפעילות הראשי בארגונים, חשוב לשלב את יכולות הניידות במסגרת היישומים הארגוניים והתשתיות הקיימות, כדי לשפר את שיתוף הפעולה בין עובדים, ולהציע חוויית משתמש איכותית יותר. הבחירה בטכנולוגיות MobileFirst של יבמ, שמפותחות בישראל, תאפשר ל-MTR התמודדות טובה יותר עם אתגרי ההווה שלה והיערכות לדרישות עתידיות".

המערכת, שהקימה ,IBM מאפשרת שימוש באפליקציות מכל מכשיר נייד או דפדפן רשת. העבודה על גבי תשתיות Worklight משחררת את הארגון מכל תלות במערכות יצרן בודד, ויכולה לתמוך בכלי קוד מקור פתוח של צדדים שלישיים. בתחום הממשק הגראפי, מאפשרת התשתית המרה תוך כדי תנועה אל קוד HTML5 וממנו.

ד"ר ילין: "יותר ויותר חברות מעוניינות לפתח אפליקציות במתכונת    Native ייעודית לסביבות מסוימות או לפחות שילוב של ישומונים (ווידג'טים) במתכונת Native ויישומוני HTML5 על גבי מסך אחד".

המהדורה החדשה של Worklight מאפשרת למפתחים מעבר הלוך ושוב בין מסכי HTML5 ומסכי Native ואף שילוב סביבות אלו במסך אחד. כך, יכולים מפתחים להשתמש ברכיבים משותפים למכשירים שונים ובמקביל להציע ממשק משתמש ייחודי טבעי לכל סוג של מכשיר קצה, עפ"י המאפיינים המיוחדים לו וברמת האיכות והדיוק הנדרשת.

חברת הרכבות של הונג קונג מפעילה את אחת מרשתות מסילות הברזל האמינות בעולם. שיעור הדיוק של מערך הרכבות של הונג קונג עומד על 99.9%. בשנים האחרונות, הרחיבה החברה את היקף עסקיה, וכיום היא מפעילה רכבות גם בסין היבשתית, בריטניה, שוודיה ואוסטרליה.
 
HONG KONG RAIL



 
 
Bookmark and Share