Telecom News - אתר לאומי ירכז מידע בנושא קרינה בלתי מייננת

אתר לאומי ירכז מידע בנושא קרינה בלתי מייננת

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> אתר לאומי ירכז מידע בנושא קרינה בלתי מייננת
אתר לאומי ירכז מידע בנושא קרינה בלתי מייננת
מאת: חיים חביב, 14.9.14, 22:44קרינה בלתי מייננת

משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והמשרד להגנת הסביבה ישיקו השבוע את "מרכז תנודע" - מרכז ידע לאומי בנושא קרינה בלתי מייננת והשפעותיה על בריאות הציבור.

המרכז החדש ירכז מחקרים קיימים, יספק מידע אמין לציבור בנושא ויקיים מחקרים חדשים. האתר אמור להיות המקיף והמקצועי ביותר בישראל בנושא קרינה בלתי מייננת והמידע הרב יונגש לציבור הרחב "בגובה העיניים".  האתר יושק ב-16.9.14 ויהיה זמין לציבור בכתובת: www.tnuda.org.il

מרכז תנודע הוקם לפני שנה במסגרת מכון גרטנר בראשות פרופ' סיגל סדצקי, מנהלת היחידה לאפידמולוגיה של סרטן וקרינה במכון ומומחית בינלאומית בתחום הקרינה. המרכז, שהוקם עפ"י החלטת הממשלה, יבצע וירכז מחקרים בנושא קרינה בלתי מייננת והשפעתה על הבריאות ויספק מידע, יפרסם התרעות וימליץ בנושא לממשלה.

המרכז הוקם בשיתוף  המכון הטכנולוגי חולון ומטרתו המרכזית לפעול לטובת הציבור ולהגנתו, להנחותו לשימוש מושכל בטכנולוגיות פולטות קרינה, להתריע בפני הרשויות אם ימצאו סיכונים ולהמליץ על אמצעים לצמצום סיכונים. המרכז מספק תשובות מקצועיות לציבור הרחב, למקבלי ההחלטות ולקהילת המדענים והתעשייה במגוון הנושאים הקשורים לקרינה, תקינה והמלצות רלוונטיות.

האתר החדש מכיל מידע מקיף במגוון הנושאים הקשורים לחשיפה לקרינה בלתי מייננת. לצד מידע מדעי והסברים נגישים על קרינה, ניתן למצוא באתר מידע אודות ההשלכות הבריאותיות של חשיפה לקרינה, אוכלוסיות בסיכון, מדיניות וחקיקה בנושא, פירוט אמצעי הזהירות, מיפוי של סוגי הקרינה ומכשירים מהם היא נפלטת ועוד. כמו כן מציע האתר גם פעילויות מותאמות לילדים ונוער בנושא.  באתר ניתן למצוא תשובות לשאלות נפוצות בנושא ולהפנות שאלות לצוות המרכז.

פרופ' סדצקי: "בהקמת האתר התמודדנו עם האתגר המורכב בהעברת כמויות המידע העצומות, שמצטברות בנושא חשיפה לקרינה בלתי מייננת, בגובה העיניים ובצורה מדויקת ומקיפה אך גם פשוטה וברורה. מאחר שהנושא נוגע לחיים של כולנו, יהפוך האתר החדש למשאב ולמקור המידע הראשי והמהימן ביותר בישראל עבור כל מי שנדרש לתשובה נקודתית או מתעניין בנושא. קבוצות שונות בעולם כבר מתעניינות באתר, שיתורגם בעתיד הקרוב".

האתר הוא התוצר הראשון של המרכז. בשלב השני תוקם במרכז יחידה למחקרים בסיסיים, אפידמיולוגיים והערכת סיכונים. היחידה תפתח, תחקור ותעריך את מכלול הסיכונים הבריאותיים לבני אדם, הנובעים מחשיפות ברמות שונות למקורות קרינה בלתי מייננת. במסגרת היחידה יבוצעו מחקרים אפידמולוגים במטרה לאמוד את ההשפעות הבריאותיות של הקרינה הבלתי מייננת לסוגיה, לרבות חשיפה אישית כמו לקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים, טאבלטים ומחשבים וחשיפה סביבתית כגון זו הנפלטת מרשתות תקשורת, תחנות בסיס, קווי מתח גבוה ושנאים. המחקר והידע מותאמים  לדפוסי השימוש בישראל באוכלוסייה הכללית ובאוכלוסיות בסיכון מוגבר כגון ילדים.
 



 
 
Bookmark and Share