Telecom News - זירת המסחר הדיגיטלי נערכת למיליארד משתמשי אינטרנט החדשים

זירת המסחר הדיגיטלי נערכת למיליארד משתמשי אינטרנט החדשים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> זירת המסחר הדיגיטלי נערכת למיליארד משתמשי אינטרנט החדשים
זירת המסחר הדיגיטלי נערכת למיליארד משתמשי אינטרנט חדשים
מאת: חיים חביב, 29.9.14, 20:30משתמשי הסחר אלקטרוני הבאים

מסטרקארד ובית הספר פלטשר פרסמו את ״מדד האבולוציה הדיגיטלית״ המשקף את מוכנות המדינות המתקדמות לתמיכה בדור הבא של מיליארד משתמשי סחר אלקטרוני הבאים.

בעולם כיום כ-2.9 מיליארד משתמשי אינטרנט. בפני עסקים וממשלות עדיין פתוחה הזדמנות להרחיב מאד את פוטנציאל הנגישות באמצעות חיבור 60% הנותרים מאוכלוסיית העולם לאינטרנט. תמיכה בצרכנים הללו תלויה בידע מוקדם על אודות המדינות, שמובילות את הצמיחה הדיגיטלית.

על מנת לאפשר לעסקים ולממשלות להבין את הנוף הדיגיטלי הגלובלי המשתנה, לחשוף דפוסי התנהגות ולספק תובנות אודות משתמשי אינטרנט קיימים ועתידיים, שיתפו מסטרקארד ובית הספר פלטשר באוניברסיטת טאפט פעולה ביצירת מדד האבולוציה הדיגיטלית. צוות החוקרים ביצע ניתוח מערכי נתונים ממקורות ציבוריים, דוגמת הבנק העולמי, ומקורות פרטיים, דוגמת EMPEA ו-Dow Jones VentureSource, ועל בסיס זה יצר מסגרת ניתוחית לזיהוי דפוסים והבנה של הנוף הדיגיטלי הגלובלי, תוך הבחנה בין מגמות של מדינות שונות והערכת היכולות היחסיות שלהן.

על פי מדד זה תופשות סינגפור, שבדיה והונג קונג את 3 המקומות הראשונים ברשימת המדינות המוכנות לקבל את פניהם של מיליארד משתמשי האינטרנט הבאים, זאת, הודות לכלכלות הדיגיטליות המתקדמות והצומחות שלהן. בריטניה ושוויץ סוגרות את החמישייה הראשונה, ואילו ארה״ב דורגה במקום ה-6 מבין 50 המדינות שנמדדו. סין, מלזיה ותאילנד דורגו כ-3 הכלכלות הדיגיטליות בעלות קצב הצמיחה הגבוה ביותר - תוצר הגידול המואץ במספר משתמשי האינטרנט בסמארטפונים אצלן.

אן קיירנס, נשיאת שווקים בינלאומיים במסטרקארד: ״האופן שבו אנשים פועלים באמצעים דיגיטליים משתנה ואנו צריכים להקשיב ולצפות כדי להבין באמת את ההזדמנויות ולהעניק להן חשיבות עבור אנשים בכל מקום, שבו הם נמצאים. ברור לגמרי, שחדשנות נעה במהירויות שונות ברחבי העולם, אבל איחוד של כל ההזדמנויות העומדות בפנינו היא הדרך, שבה אפשר יהיה לרתום את המעורבות של המשתמשים בעולמות המקוונים והפיזיים ולבנות אמון בין המשתמש, השירות ומנגנון התשלום״.

המחקר סימן 4 מנועים שלובים: היצע, ביקוש, מוסדות וחדשנות. אלו מגדירים את האבולוציה הדיגיטלית של כל מדינה ועשויים להוות נקודות הערכה אסטרטגיות בנוגע לצמיחה עתידית.

באסקאר צ׳אקראוורטי, דיקן שותף בכיר לעסקים ומימון בינלאומיים בבית הספר פלטשר והחוקר הראשי: ״יש מעט מאוד מידע אודות העבר וההווה הדיגיטליים במערב, שמדריך אותנו בנוגע להווה ולעתיד הדיגיטליים של שאר העולם. המומנטום והכיוון של המדינות במשך הזמן נובעים מהקשר בין האלמנטים המערכתיים הללו. בכל הנוגע למערב, 4 המנועים האלה קשורים באופן הדוק יותר. במקרה של שווקים מתעוררים, שבהם נמצאים מיליארד צרכני הסחר האלקטרוני הבאים, כמה מהמנועים הללו נעים במהירות גבוהה הרבה יותר מאחרים. מסלול ההתפתחות אינו ליניארי ואפשר להיתקל בהפתעות, כמו עליבאבא בסין, פלילקארט בהודו או M-Pesa בקניה. הבנה ספציפית של המוסדות והחדשנות בחלקים האלה של העולם חיונית כדי לדעת היכן צפויה להתרחש האבולוציה הדיגיטלית הבאה״.

השווקים המתפתחים אמנם מובילים את המקומות הראשונים אבל במדידת קצב האימוץ הדיגיטלי מצטיירת תמונה שונה. המחקר מנתח את ההתפתחות בכל אחד מהשווקים בשנים 2008-2013, על מנת להבין את הביצועים, לבחון את ההתקדמות ולזהות תחומים הדורשים שיפור בכל אחת מהמדינות. הן סווגו ב-4 אזורי מסלול:

●      על סף פריצה - המדינות הללו מקבלות כעת ציון נמוך בנוגע למוכנות, אבל הן מתפתחות במהירות. הודו, סין, ברזיל, וייטנאם והפיליפינים הן דוגמה. אם קצב ההתפתחות שלהן יישמר, המדינות הללו תהפוכנה לכלכלות דיגיטליות חזקות. אולם,  המדד מראה, שהשלב הבא של הצמיחה עלול להיות קשה יותר להשגה.
●      מדינות בהשהייה - המדינות הללו (רוב מדינות מערב וצפון אירופה, אוסטרליה ויפן) אמנם מאופיינות בהיסטוריה של צמיחה חזקה, אבל הן נמצאות בשלב של בשלות. החדשנות והחיפוש אחר שווקים מחוץ לגבולות המקומיים יהיו קריטיים להמשך הצמיחה.
●      מדינות בולטות - במדינות הללו, דוגמת סינגפור, הונג קונג וארה״ב, היו ותמשכנה להישמר רמות גבוהות של עסקאות דיגיטליות, שנתמכות ע"י תשתית מובילה מסוגה וצרכנים מקומיים מתוחכמים. על מנת להישאר שווקים בולטים חייבות המדינות הללו להמשיך בחדשנות מהירה.
●      בהמתנה - מדינות המתמודדות עם אתגרים. אולם, עם אוכלוסייה משותפת המונה 2.5 מיליארד איש, הן מייצגות הזדמנויות משמעותיות להשקעה. דוגמאות: אינדונזיה, רוסיה, ניגריה, מצרים וקניה.

פרטים נוספים באתר מדד האבולוציה הדיגיטלית ובדו״ח כדור הארץ הדיגיטלי, שמתארים את הגורמים וההשלכות של כל אחד מאזורי המסלול.
משתמשי הסחר אלקטרוני בעולם



 
 
Bookmark and Share