Telecom News - ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה קיום הצבעות אינטרנטיות לרשות ניירות ערך

ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה קיום הצבעות אינטרנטיות לרשות ניירות ערך

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה קיום הצבעות אינטרנטיות לרשות ניירות ערך
ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה קיום הצבעות אינטרנטיות לרשות ניירות ערך
מאת: חיים חביב, 30.9.14, 16:52הצבעה בקליק

הפעלת מערכת ההצבעות האינטרנטית תחזק את כוחם של בעלי מניות המיעוט, לצד הגופים המוסדיים, להשפיע על ההחלטות המובאות לאישור האספות הכלליות, במיוחד בכל הנוגע לעסקאות עם בעלי שליטה.

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום תקנות, שגיבשה רשות ניירות ערך, שעם כניסתן לתוקף תחל לפעול מערכת הצבעות אלקטרונית, שהוקמה ע"י רשות ניירות ערך. המערכת תאפשר למשקיעים בניירות ערך להצביע באמצעות האינטרנט באסיפות שבהן הם זכאים להצביע. המהלך נועד לעודד בעלי מניות, אגרות חוב, כתבי אופציה ויחידות השתתפות לממש את זכויות ההצבעה שלהם באסיפות ולהביא להגברת מעורבותם בקבלת החלטות.

נכון להיום, שיעור השתתפות הציבור בקבלת ההחלטות בתאגידים המדווחים, ובכלל זה בחברות הציבוריות, נמוך. הסיבות לכך מגוונות, ובין היתר, נוגעות לכך, שהליך ההצבעה, שדורש ככלל קבלת אישורי בעלות בניירות הערך מחברי הבורסה, הוא מסורבל.

המערכת החדשה נועדה להוסיף על הדרכים הקיימות כיום למחזיקים בניירות ערך להצביע באסיפות. מדובר בערוץ נוסף, נוח, זמין באופן רציף בכל שעות היממה וידידותי למשתמש. המחזיק בנייר ערך אינו נדרש להשיג אישור בעלות בנייר ערך מאת חבר הבורסה אלא המערכת דואגת לכך באופן אוטומטי.

התקנות תיכנסנה לתוקף בחלוף 6 חודשים ממועד פרסומן ובמועד זה תחל מערכת ההצבעות לפעול ביחס למניות ולכתבי אופציה. עם השלמת החקיקה, שתובא בקרוב לאישור הכנסת, תפעל המערכת גם ביחס לאגרות חוב וליחידות השתתפות.

ח"כ משה גפני: "החוק יועיל למשקיעים הקטנים, שיוכלו להשתתף בהצבעות תוך אבטחה מוחלטת של פרטיו האישיים של המשקיע. בעידן שבו הטכנולוגיה מתפתחת נדרשת הגנה על הפרטיות ביתר שאת".

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ני"ע: "מערכת ההצבעות תאפשר לראשונה לכל משקיע להצביע מכל מקום ובכל שעה באסיפות בחברות ציבוריות באסיפות מחזיקי ניירות ערך ותאפשר פריצת דרך במעורבות הציבור בשוק ההון. הקמת מערכת ההצבעות האינטרנטית תחזק את כוחם של בעלי מניות המיעוט, לצד הגופים המוסדיים, להשפיע על ההחלטות המובאות לאישור האספות הכלליות, במיוחד בכל הנוגע לעסקאות עם בעלי שליטה".
 



 
 
Bookmark and Share