Telecom News - לראשונה אימצה חברה גדולה בארץ משקפיים חכמים לעבודת שטח של עובדיה

לראשונה אימצה חברה גדולה בארץ משקפיים חכמים לעבודת שטח של עובדיה

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> לראשונה אימצה חברה גדולה בארץ משקפיים חכמים לעבודת שטח של עובדיה
 לראשונה אימצה חברה ישראלית גדולה משקפיים חכמים לעבודת שטח של עובדיה
מאת: חיים חביב , 2.10.14, 20:58משקפיים חכמים
 
לראשונה בעולם: המשקפיים החכמים של אפסון ופתרון של הסטארטאפ הישראלי פילדביט, ישמשו את המהנדסים, הטכנאים  ועובדי התחזוקה של חברת מקורות בתנאי שטח.
 
חברת מקורות, אחת מ-10 חברות המים המובילות בעולם, בחרה במשקפיים החכמים של אפסון, ה-Moverio BT-200, ובמערכת תוכנה של חברת הסטארטאפ הישראלית פילדביט (Fieldbit Ltd.) מכפר סבא, לטובת שימוש של אנשי התחזוקה בחברה. מהנדסי וטכנאי החברה יוכלו להיעזר במציאות הרבודה, שמציעים המשקפיים, לטובת ביצוע מטלות אחזקה מורכבות, תוך אימות באופן אוטומטי, שהמטלות אכן התבצעו עפ"י הגדרות פרוטוקול, שהוזן מראש. כך נחשף הערב באירוע אפסון לשותפיה העסקיים בישראל לרגל יובל שנים למדפסת הראשונה, בו נחשפו גם מדפסות תלת מימד.
 
זה המהלך הראשון בעולם לשימוש במשקפיים חכמים למטרות שיפור התפעול והאחזקה בהיקף כה גדול ותוצאותיו עשויות לקדם את השימוש במשקפיים חכמים בתחום זה בארגונים רבים בארץ ובעולם. הפתרון ישפר את רמת הבטיחות בעבודה, יחסוך בכוח אדם, יצמצם את זמן הטיפול בתקלות ויסייע בייעול העבודה השוטפת.
 
שוק האחזקה העולמי נאמד בלמעלה מ-15 מיליארד דולרים בשנה. עפ"י חברת המחקר גרטנר, יישומי אחזקת שטח הוא התחום בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לשימוש המשקפיים החכמים.
 
מקורות אחראית על התשתיות ומפעלי המים והיא פועלת מול תאגידי המים ברשויות המקומיות, השדות החקלאיים והמפעלים התעשייתיים בישראל. כחלק מפעילותה הקימה מקורות את WaTech, המרכז ליזמות ולשיתופי פעולה עסקיים בתחום המים, שמספק מענה לאתגרי המים בארץ ובעולם באמצעות איתור ופיתוח הטכנולוגיות של המחר, תוך התמקדות בקידום מיזמים ושיתופי פעולה בצד קידום מחקרים יישומיים.
 
תכונות המשקפיים:
ה-Moverio BT-200 השקופים, ששוקלים 88 גר' בלבד, מאפשרים הצגת תמונות, גרפיקה ומידע חזותי על גבי תצוגת המציאות, שמול עיני המרכיב אותם, נתון ההופך אותם לאידיאליים עבור יישומי מציאות רבודה (AR). המשקפיים מצוידים במצלמה קדמית, GPS, מצפן, גירוסקופ ומד-תאוצה ומאפשרים למכשיר להבין בדיוק מרבי את תנועת המשתמש כמו גם את העולם הסובב אותו. סוללת המשקפיים יעילה לכ-6 שעות בין טעינה לטעינה. הם מצוידים ביכולת תקשורת WiFi ומגיעים עם 8 גיגה-בייט של זיכרון מובנה וחריץ הרחבה לכרטיסי SD.
 
האפליקציה שפיתחה Fieldbit עבור המשקפיים החכמים, מדריכה את אנשי התחזוקה בביצוע משימות, מציגה על גבי המשקפיים גם את השלבים השונים של הוראת העבודה, שרטוטי החשמל והוראות היצרן, ומאפשרת הזנת מידע מהשטח - כל זאת בידיים חופשיות ופנויות לעבודה. התוכנה מאפשרת לראות את המידע הפיזי (למשל מפסק מיתוג מתח גבוה) ועליו מידע דיגיטלי: טקסט, גרפיקה, אנימציה, תמונות ואף קטעי וידאו כיצד לתפעל את המפסק. המערכת כוללת גם תוכנת עריכת תוכן בענן, שבאמצעותה עורכים את המידע ב'פרוצדורות', שמופעלות לאחר מכן במשקפיים החכמים, ושרת מרכזי, שבו מאוחסנות הפרוצדורות והנתונים השונים המתקבלים מה-Moverio BT-200 – מידע מאיש האחזקה כדוגמת דווח אירועים וממצאים מהשטח.
 
אביתר מירון, מנכ״ל :Fieldbit "זה המהלך הראשון בעולם לשימוש במשקפיים חכמים למטרות שיפור התפעול והאחזקה בהיקף כה גדול ותוצאותיו עשויות לקדם את השימוש במשקפיים חכמים בתחום זה בארגונים רבים בארץ ובעולם. המערכת שלנו מכוונת לחברות המעסיקות עשרות רבות ומאות אנשי תחזוקה מיומנים ויקרים, שמתחזקים מתקנים וציוד מורכב באתרים מרוחקים, דוגמת מקורות, והחיבור עם אפסון הוא חיבור מנצח. במבחן שטח, בו נבחנו המשקפיים של אפסון מול מתחרים, זכו ה-Moverio BT-200 פה אחד ומקורות בחרה בהם כמוצר המועדף לצרכיה".
 
אלון שפינגר, מחטיבת WaTech: "עם המשקפיים החכמים של חברת אפסון יש היום אפשרות לספק מחשוב ומודרניזציה גם לעובדי שטח, שידיהם צריכות להיות פנויות לשם טיפול בציוד ולייעול התפעול והאחזקה ע"י עובדים מיומנים הנמצאים במתקנים מרוחקים. מקורות בחרה במוצר של אפסון בגלל יכולות התצוגה, הרזולוציה הגבוהה שהפגינו והעובדה, ששחררו את ידי הטכנאים והמהנדסים לעבודה השוטפת". (טבלת השוואה להלן).
 
ענבר עיני, מנהלת המוצר באפסון ישראל: "המשקפיים משנים את הדרך בה אנשי שטח יצרכו מידע ותוכן. להערכתנו הם יהפכו תוך זמן לא רב לחלק מערכת הכלים הסטנדרטית של כל טכנאי. האפליקציה הייעודית של Fieldbit, שבקרוב נראה אותה מסייעת להרבה מאוד טכנאי שטח בכל רחבי העולם, תחסוך לא מעט כסף להרבה מאוד חברות. הצלחת הפרויקט של Fieldbit בחברת מקורות תאפשר חדירה לא רק בשוק המים, אלא גם בשווקי תשתיות נוספים כדוגמת חשמל וגז ושווקים אחרים כדוגמת טלקומוניקציה, ציוד רפואי ואף תעשיית התעופה".

קישור לסרטון של אפסון - כאן

טבלת תוצאות הניסוי של מקורות להשוואה בין סוגי משקפיים חכמים:
טבלת השוואה
 
המשקפיים בעבודה במקורות
סרטון הדגמה של השימוש במשקפיים חכמים:
 



 
 
Bookmark and Share