Telecom News - איך מעבירים את עולם התקשורת והטלפוניה הישנים אל הענן?

איך מעבירים את עולם התקשורת והטלפוניה הישנים אל הענן?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> איך מעבירים את עולם התקשורת והטלפוניה הישנים אל הענן?
איך מעבירים את עולם התקשורת והטלפוניה הישנים אל הענן?
מאת: אבי וייס, 5.10.14, 11:00נמרוד בורובסקי
 
חברת אודיוקודס, ששוכנת באיירפורט-סיטי ליד נתב"ג, מאפשרת הקמת תשתית קול חדשה - בענן. כיצד מממשים את המהפכה הזו בעסקים ובארגונים בעולם ובישראל?
 
"בקו המוצרים שלנו בשת"פ עם מיקרוסופט גדלנו פי 15 ב-5 השנים האחרונות", מתאר נמרוד בורובסקי, סמנכ"ל השיווק אודיוקודס. "אנו נתמקד בפיתוחים שלנו ביכולות לאפשר לספקי תקשורת ולארגונים להתחבר לענן, גם בתחום שירותי התקשורת והטלפוניה. יש צורך לספק QoS, אבטחה, מערכות לניהול השירותים ועוד. הצרכים הללו לא נעלמים כשעוברים לענן".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם נמרוד בורובסקי (בתמונה), ובהשתתפות כמה בכירים נוספים מאודיוקודס, לרבות המנכ"ל שבתאי אדלסברג, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שירותי תקשורת וטלפוניה מתקדמים בענן וכיצד התחום הזה מתפתח בישראל.
 
שאלה: למה אתם מתעניינים ב-VoLTE?
נמרוד בורובסקי: "VoLTE יספק יכולות מתקדמות בעולם שירותי הקול, כמו QoS (ר"ת: Quality of Service), תחום שאנו חזקים בו. זה עדיין לא תחום ליבה אצלנו כי אנו מרוכזים בעיקר בעולם הפתרונות ל-Enterprises, בעיקר פתרונות של OTT (ר"ת: Over The Top) ובענן. אבל, התחלנו לעסוק בזה כי עולם שירותי הסלולר בדרך ליישם VoLTE.
 
כיום, ספקי התקשורת ובכללם ספקי התקשורת הסלולרית מתקשים לזהות מי הוא 'האויב' ומי הוא 'האוהב'. זה מוביל את מפעילי התקשורת הגדולים, שנמצאים כיום בפרשת דרכים, לפתח 'תורת לחימה' לאספקת שירותים מהענן.
 
רבים מספקי התקשורת גם בישראל רואים בענן 'אויב'. סקייפ זו דוגמה מצוינת לאיום הראשון, שספקי התקשורת הכירו. כי סקייפ החלה להסיט מהם שירותי טלפוניה, שירותי קול לשיחות. ווטסאפ החלה להסיט מהם שירותי מסרים (SMS\MMS) בכמויות וזה היה האויב הבא שהכירו.
 
כך, השירותים המופעלים בענן בגישת ה-OTT נתפסו כאויב לספקי התקשורת וכמי שעוקפים אותם במתן שירותים ללקוחות הקצה.
 
ספקי התקשורת משקיעים כסף רב במה שקרוי Last Mile, גם בקווי וגם בסלולרי. מצד שני, רוב ההכנסות מגיעות מהשירותים. מאז שה-IP פרץ בעוצמה לתוך עולם התקשורת, שורת ההכנסות נפגעה מצד ספקי שירותים הרסניים המספקים שירותים כ-OTT. אלה רוכבים על הרשת של ספק התקשורת ומספקים שירותים היישר ללקוחות הקצה בלי לשלם לספקי הסלולר עליהם הם רוכבים.
 
המגזר הרגיש ביותר עבור ספקי התקשורת הוא המגזר העסקי. כאן מצויה הרווחיות הגדולה ביותר. לכן, כיום המצב הוא, שספקי התקשורת לא רוצים להפוך ל'צינור טיפש' גם במגזר העסקי והארגוני. זה המקום שבו אנו מצויים".
 
שאלה: איך אתם יכולים לעזור לספקי התקשורת ולארגונים?
תשובה: "לדעתנו, ניתן לחבר את החדשנות הקיימת בענן, חדשנות שאין לה תחרות, הקיימת בגלל הכמות העצומה של חברות ומפתחים החיים בסביבת הענן, לחבר זאת אל הרשתות הקיימות של ספקי התקשורת.
 
קח לדוגמה תחום אחד בו אנו מתמקדים היום: WebRTC. זו 'הפרעה', שנכנסה לשוק ויכולה להיות הרסנית לספקי התקשורת אם לא ישכילו לנצל זאת לטובתם. אנו מטמיעים WebRTC על פתרונות אופיס, כבר במכשירי הקצה על כל טלפון ומכשיר קצה אחר. אנו מאפשרים לספקי התקשורת למכור פתרונות WebRTC ויש ספקים, שכבר הטמיעו את הטכנולוגיה, שפותחה אצלנו.
 
לדעתי, הפתרון הזה יצליח ויסחף אחריו את כל השוק כי מפתחי Web יש בכל מקום וקל מאד לפתח יישומים ב-Web".  
 
שאלה: מה מייחד אתכם מול המתחרים?
תשובה: "יש באודיוקודס חדשנות והחדשנות הזו הולכת להתעצם פי כמה בעתיד הקרוב. הכרזנו אך לאחרונה על הקמת מרכז פיתוח בנגב בהשקעה של כ-100 מיליון ש"ח. זה יהיה מרכז מחקר ופיתוח לטכנולוגיות מתקדמות בתחומי הענן והתקשורת האחודה (Unified Communication), שייבנה בפארק גב-ים נגב לתעשיות עתירות ידע בבאר שבע, עם 100 משרות חדשות. אנו כיום חושבים גם על הקמת חממה עם שותף מחו"ל ויש לנו עוד כמה רעיונות לתחום החדשנות.
 
הכיוון, שאנו מתפתחים, הוא לפתרונות של שירותים, שירותי ענן בעיקר במוצרי תוכנה. זה שינוי אסטרטגי אצלנו. נתמקד בבאר שבע ב-2 תחומי פעילות חדשים המצטרפים לפורטפוליו של החברה: טכנולוגיות ענן ופתרונות תקשורת אחודה - לרבות קול, מסרים מידיים ווידיאו. פתרונות אלה יתמכו בסביבות הענן ויאפשרו לאודיוקודס ולשותפיה העסקיים לספק פתרונות תקשורת חדשניים בזמן אמת".
 
שאלה: השותף העסקי המרכזי שלכם הוא מיקרוסופט. למה מיקרוסופט?
תשובה: "בחרנו במיקרוסופט מתחילת הדרך שלה ב-Lync וזו הייתה בחירה מאוד מוצלחת. בתחום הארגוני יש לנו אוסף רחב של פתרונות המשתלבים בפתרון של מיקרוסופט. אנו עולים במכירות בכ-30% לשנה במכירת הפתרונות עם מיקרוסופט. זה תחום מאוד מצליח בשוק העולמי וגם בישראל.
 
מיקרוסופט יצאה לאחרונה עם פתרון אופיס 365 בענן שלה וזו הצלחה גדולה. הפתרונות שלנו מאפשרים לארגונים לממש את כל היכולות בפתרון הזה. זה עולם רחב עם פוטנציאל צמיחה יפה. לכן, אנו הולכים עם הענן של מיקרוסופט ואנו חלק מהמערכת של Lync Online.
 
השת"פ שלנו הוא בכך, שאנו נותנים את כל הפתרונות מסביב ל-Lync כדי לחבר את ה-Lync בארגון לכל מקום ולכל מכשיר קצה. ככל שמיקרוסופט מצליחה להעביר יותר ארגונים ועסקים לענן, כך גם אנו מצליחים למכור יותר פתרונות לאותם עסקים.
 
בעבר, מיקרוסופט מכרה לארגונים רישיונות. אולם, כשעוברים לענן, עוברים למודל התשלום החודשי (SaaS).
 
הוצאנו לאחרונה מוצר חדש בשם One Box 365 הממותג לסביבת האופיס 365. מהרגע שיצאנו עם המוצר לשוק הוא מיד הפך להצלחה אדירה.
 
לכן, אנו הולכים עם מיקרוסופט למפעילי תקשורת ולארגונים לשכנע אותם לבצע הסכמי שת"פ ליישום שירותי 365 בענן. יש כאלה הרואים זאת כאסטרטגיה הרסנית למודלים הישנים. אנו רואים בזה הזדמנות להתפתח לפי צרכי ורצון השוק.
 
אנו מאמינים, שספק תקשורת יכול לספק שירותים בענן וגם לשמור על המספר הטלפוני של הלקוח ולהעביר אותו באופן שקוף לענן. אנו מאמינים, שספקי התקשורת ירוויחו מזה שהם יהיו ספקי השירותים בענן ושלא יעקפו אותם בגישת ה-OTT, שהיא הרסנית עבורם".  
 
שאלה: האם תספקו שירותי ענן בעצמכם, שירותי ענן משלכם?
תשובה: "בהחלט. אנו יודעים לספק גם פתרונות ענן משלנו. יש לנו כבר פתרונות כאלה, למשל הפתרון המאוד מצליח VocaNOM. פתרון VocaNOM מוצע לראשונה בשוק כשירות ענן ארגוני המאפשר ניתוב שיחות קולי לשימוש בדרכים ובמשרד על כל מכשיר קצה ועל כל רשת. זה חיוג מתוך הענן וניתוב בענן עפ"י קולו של המחייג.
 
מאז שהתחלנו להטמיע פתרון זה, ראינו גידול אקספוננציאלי בשימוש בניתוב קולי בענן. בהמשך הפיתוח ראינו, שהפתרון הזה מתאים גם לניהול Contacts (אנשי קשר). בחברות רבות אין ניהול מסודר של אנשי הקשר ואין עדכון מסודר של אנשי הקשר.
 
כך, הצלחנו לשלב פתרון של זיהוי דיבור וניתוב שיחות בענן והפכנו אותו לפתרון CRM בענן, שמנהל את כל אנשי הקשר הנייד והנייח בעסק וכל מי שמתקשר לעסק. זה שירות אוטומטי וקל לתפעול.
 
ראינו, שארגונים ועסקים לא מחפשים טכנולוגיות. הם מחפשים שירות הפותר להם בעיות ועונה על הצרכים המשתנים שלהם. הפתרון הזה, VocaNOM, ענה על צורך, שזיהינו בעסקים ולכן הוא מצליח בצורה יוצאת מן הכלל".
 
שאלה: איך שומרים על איכות התקשורת בענן?
תשובה: "יש לנו מגוון פתרונות ואנו כבר מספקים שירות ללקוחות שלנו, בדיוק בתחום הזה. אנו מבצעים ניטור מרחוק של כל מרכיבי המערכת. אנו יכולים לזהות בעיות של QoS ברשת גם כשהיא פועלת בענן.
 
אנו מממשים את הרעיון של תקשורת בענן הלכה למעשה ומשמשים כגשר עבור הלקוחות שלנו להתחבר לשירותי התקשורת בענן. המערכת שלנו יודעת להתערב בזמן אמת עוד לפני שיש ירידה ברמת האיכות בענן".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
נמרוד בורובסקי: "ברור לנו, שאם לא נהיה בענן – לא נהיה קיימים. אני מאמין, שנדע לנצל את היכולות שלנו ליצור את הפתרון הנכון המחבר בין הלקוחות לבין הענן. גם בעולם הענן, צריך פתרונות 'בחצר הלקוח' כדי לקשר את הלקוח לענן. עדיין צריך לדאוג לאיכות התקשורת, לאיכות הקול, לאבטחת התקשורת והקול ולנהל את היישומים.
 
איכות הקול ואיכות התקשורת חשובות לכל לקוח. החשיבות לא פחתה עם המעבר לענן. להיפך. הלקוחות מצפים היום לקבל שירותי קול ווידיאו באיכות HD, מה שפעם לא היה אפשרי. יש בחצרי הלקוח שירותים רבים, שצריך לנהל אותם. אנו עושים זאת בהצלחה לא מבוטלת.
 
אנו חברה, שחיה בעולם משתנה, עולם שירותי הענן. לכן, אנו מספקים את כל הצרכים, לרבות שירותי ניטור בענן ומהענן.
 
אני מאמין, שאנו מהווים גשר בין העולם הישן לבין עולם החדשנות הקיים בענן. אנו מביאים את החדשנות ל'חצרי הלקוח' תוך דאגה לאבטחת התקשורת, לשמירה על איכותה ושיפור יעילות העבודה, עם חווית משתמש מתקדמת".
AudioCodes
Cloud Services



 
 
Bookmark and Share