Telecom News - הטיפול הכושל בחברת דואר ישראל - מי נושא באחריות הישירה לכישלון?

הטיפול הכושל בחברת דואר ישראל - מי נושא באחריות הישירה לכישלון?

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> הטיפול הכושל בחברת דואר ישראל - מי נושא באחריות הישירה לכישלון?
לשכת המגשרים בישראל הוציאה הודעה חריפה עם כותרת חד משמעית בזו הלשון: "עובדי ומנהלי הדואר יחד עם ההסתדרות עושים את כל הטעויות האפשריות על גבו של הציבור הישראלי". מי נושא במשרד התקשורת באחריות למצב הכאוטי בתחום שירותי הדואר?
מאת: מערכת Telecom News, 5.10.14, 17:15דואר ישראל

לשכת המגשרים בישראל, פרסמה היום אחר הצהריים הודעה לעיתונות בחתימתו של עו"ד יניב שוורצמן, מגשר, מומחה בניהול מו"מ ויו"ר לשכת המגשרים בישראל, בנושא הכאוס בתחום יחסי העבודה בישראל, כאוס ההולך ומתפשט, שמקורו בסכסוך הקשה עם חברת דואר ישראל. זו לשון ההודעה:

"עובדי ומנהלי הדואר יחד עם ההסתדרות עושים את כל הטעויות האפשריות על גבו של הציבור הישראלי

בעקבות המשך השביתה בדואר ישראל ובעקבות הפגיעה הגוברת בכלל הציבור הישראלי, קוראת לשכת המגשרים בישראל לכל הצדדים להיכנס לחדר הגישור במהירות האפשרית ולדון בצורה פתוחה וכנה באינטרסים החשובים לכלל המעורבים.
 
במצב הנוכחי, ככל שהצדדים יחריפו את המאבק ויקיימו יותר פעולות פיזיות של מחאה והענשה קולקטיבית, כך יקטן הסיכוי של העובדים לקבל פתרון טוב יותר עבורם. אותו דבר נכון לגבי ההנהלה שנאלצת לטפס על עצים גבוהים מהם יהיה לה קשה לרדת.
 
הדרך היחידה להגיע להסכם אשר יהיה הטוב ביותר לשני הצדדים, היא בגישור וטוב יעשו הצדדים ולא יתעכבו יותר ויפנו מיד למגשר המוכר על ידי לשכת המגשרים בישראל על מנת ויישב את הסכסוך אחת ולתמיד".
 
עו"ד יניב שוורצמן: "האבסורד הוא, שאף אחד לא באמת מדבר על כל מה שהצדדים רוצים. החברה רוצה להתייעל, העובדים רוצים לעבוד וההסתדרות רוצה כח. מי אמר שאי אפשר את שלושתם? הכח המופעל היום ע"י הצדדים איו משול אלא לחכמים הנוכלים, שסבבו את המלך בסיפור בגדי המלך החדשים. כעת רק חסר הנער, שיבוא ויספר, שכולם ערומים".

השאלה הבסיסית, שליגאל לויא נשאלה היא: מי נושא באחריות? זאת, לאור העובדה, שמדובר במשבר ממש לא חדש (למשל הנושא מנותח בהרחבה כאן, כאן וכאן). תוכלו למצא עוד כתבות בנושא זה בחיפוש פשוט ב"גוגל חיפוש".

די ברור, ששר התקשורת גלעד ארדן נושא באחריות מיניסטריאלית לכאוס הזה כיום. אולם, המשבר הזה לא החל בקדנציה שלו. זה החל הרבה קודם לכן. מכאן, שקיימת אחריות ישירה על כתפי מי שאחראי בשנים האחרונות על התחום הזה במשרד התקשורת, הלא הוא הסמנכ"ל הבכיר לדואר, יגאל לוי (בתמונה משמאל).

האם השר גלעד ארדן יפעל כעת להדיח את יגאל לוי מתפקידו, בעקבות הכשלון שלו בטיפול בדואר ישראל? ניחוש אחד לקוראינו (מה פתאום? אין דבר כזה שנקרא "לקיחת אחריות" במשרד התקשורת). 

עדכון 7.10.14, 17:00: המאבק בדואר ישראל הסתיים ונחתמה תכנית הבראה לדואר. הודעה לציבור כאן
 
דואר ישראל



 
 
Bookmark and Share