Telecom News - ריטליקס שידרגה שרתים ומערכות אחסון במעבדת הביצועים

ריטליקס שידרגה שרתים ומערכות אחסון במעבדת הביצועים

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> ריטליקס שידרגה שרתים ומערכות אחסון במעבדת הביצועים
ריטליקס שידרגה שרתים ומערכות אחסון במעבדת הביצועים
מאת: חיים חביב, 19.10.14, 10:28אריק יגל

המעבדה השלימה שדרוג תשתיות עיבוד ואחסון מבוססי ציוד IBM, לרבות שרתי PureFlex, מערכות אחסון Storwize V5000 ובקר אחסון וירטואלי SVC.

ריטליקס הישראלית, שנרכשה כחברת הזנק ב-2012 ע"י NCR, משמשת ספקית של פתרונות תוכנה ושירותים לרשתות קמעונאיות הפועלות בסביבות עבודה מורכבות וגדולות, שכוללות סופרמרקטים, חנויות נוחות, תחנות דלק, רשתות פארם וכלבו.

מעבדת הביצועים, שהוקמה לפני כ-4 שנים, עוסקת בבחינת המערכות המפותחות בארץ ומוצעות ללקוחות ברחבי העולם. עד לשדרוגה, התבססה המעבדה על שרתי להב של HP  ומערכי אחסון של EMC ללא שרידות, תצורה, שהגבילה הרצת סביבת בדיקות אחת בלבד בשל עומס פעילות גבוה. בסך הכל, תמך מערך הבדיקות ב-6,000 פעולות קלט-פלט לשנייה.

השדרוג נועד לאפשר למעבדה לבצע בו-זמנית בדיקות עומס למספר משימות במקביל. התצורה החדשה תוכננה לאפשר ביצוע 40,000 פעולות קלט פלט בשנייה בהשהיה (latency) של לא יותר 6ms. דרישה זו הטילה עומס גבוה על מערך האחסון והובילה לשדרוגו המשמעותי.

בהרצאה בכנס חטיבת החומרה והמערכות של יבמ ישראל, סקר אריק יגל, (בתמונה), מנהל טכנולוגיות המידע של ריטליקס את מערך התשתיות החדש.  יגל הסביר, שהחברה בחנה את מכלול  הפתרונות הזמינים בשוק ובחרה בשרתי PureFlex של IBM בשילוב עם מערך אחסון Storwize V5000 של יבמ בנפח כולל של 27 טרה-בייט, שנשלטים ע"י מערכת וירטואליצזיה של האחסון SVC של יבמ. התקנת בקר SVC אפשרה המשך השימוש במערכי האחסון הקיימים בריטליקס ושימור השקעות העבר.

יגל הדגיש את קלות הניהול בממשק גרפי, שנחשף לראשונה במערכות XIV של יבמ. לדבריו, כלים אלה הופכים את תהליך ההכשרה של מנהלי המערכת למהיר במיוחד,  מיעלים את הניהול ומאפשרים למעבדת הביצועים של החברה לספק תשובות אמיתיות  לרמת הביצועים של מערכות ריטליקס, תוך תמיכה במקביל במספר  סימולציות לקוח ובתהליכי פיתוח כאחד. הטמעת המערכות החדשות ארכה זמן קצר במיוחד, והעבודה התחדשה בשבוע בלבד.

בתום עבודה של חודשיים במערכות החדשות, מדווחים בריטליקס על שיפור ניכר, תוצאה ישירה של טכנולוגיית הדחיסה של יבמ, שמאפשרת חיסכון בדיסקים פיזיים מבלי להפחית בביצועי השרת.

יגל: "אני משקף למעבדות שלי 68 מאגר של טרה בייט אחסון, כאשר במציאות, יש לי בסך הכל 44 טרה בייט של דיסקים פיזיים. ע"י שימוש בדחיסה ובהקצאה רזה וגמישה (thin provisioning ) של משאבים ונפחים אני משתמש בפועל רק ב-16 טרה בייט, למרות שכולם רואים נפח זמין של 68 טרה בייט בסך הכל. אני לא מכיר עוד מנהל IT, שיכול לומר למנהל שלו: בשנה הבאה אנו לא צריכים אחסון נוסף".

מניסיונו ממליץ יגל למנהלי ארגונים העומדים בפני שדרוג מערכי האחסון שלהם, להשתמש בשלב התכנון הראשוני בכלי ה- compresstimator, אותו מציעה יבמ ללא תשלום. הכלי מבצע ניתוח אוטומטי של מערכי המחשוב והאחסון הקיימים בארגון ואומד מראש את היקף החיסכון והייעול האפשריים בכל שילוב עתידי של מערכי אחסון וכלי ניהול. בנוסף, מציע יגל לארגונים המפעילים יחידות אחסון מבוססות רכיבי פלאש להגדיר דיסקים SSD בתצורת RAID 5, שמשפרת משמעותית את הביצועים לעומת RAID 1.
 



 
 
Bookmark and Share