Telecom News - מנהלים ובעלי עסקים: זהירות. מוכרים לכם סחורה ישנה במחיר מופרז

מנהלים ובעלי עסקים: זהירות. מוכרים לכם סחורה ישנה במחיר מופרז

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מנהלים ובעלי עסקים: זהירות. מוכרים לכם סחורה ישנה במחיר מופרז
במקום להתקדם לעולם החדש, עולם שירותי הענן (ענן פרטי, ציבורי או היברידי) ולשירותי WebRTC בעולם התקשורת, ממשיכים לנסות למכור (ולפעמים די בהצלחה) פתרונות טלפוניה ישנים, יקרים ומקרטעים, בגלל חוסר הבנה של מקבלי ההחלטות בעסקים.
מאת: אבי וייס, 1.11.14, 18:10טלפון ישן

ניתוח: מדינת ישראל היא המדינה המפגרת ביותר בעולם בתחום שיווק ומכירת פתרונות טלפוניה לעסקים ולארגונים. טכנולוגיית התקשורת ISDN פותחה בשנות ה-80 ונפרסה בכמה מדינות בעולם בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת. לישראל, הטכנולוגיה הגיעה לבזק בתחילת שנות ה-90, והחלה להיפרס ברחבי הארץ.

אולם, באמצע שנות ה-90 נוכחה בזק, שהטכנולוגיה הזו היא כשלון אחד גדול, וסגרה את השירות הזה ללקוחות הפרטיים. השירות לא נסגר ללקוחות העסקיים (בהמשך יובן למה), והדבר היחיד, שבזק עשתה, זה שהיא החליטה להסוות את השם של הטכנולוגיה - ISDN, תחת שם אחר, שנראה בזמנו יותר מודרני - PRI. מאוחר יותר "שידרגה" שוב את השם, ונעסוק בזה מיד. 

כל מתחרותיה של בזק (הקבוצות סלקום, פרטנר והוט) ראו, שאפשר לעשות "כסף קל" על הגב של בעלי העסקים, והצטרפו לתחרות הזו עם אותה טכנולוגיה בדיוק. כיום, עדיין ISDN זו הטכנולוגיה המובילה בתקשורת במגזרים מאוד רחבים בשוק הישראלי, למשל במגזר הממשלתי, כפי שחשפנו לאחרונה כאן

והנה, בשבוע שעבר, "הוט החלה להסתער" ונכנסה לשוק התקשורת העסקית עם המצאה חדשה: "All-In-Box". השירות מושק במחיר הבא (ציטוט מהודעת הוט): "קו תמסורת סימטרי 100Mb לאינטרנט +  צירPRI  של 30 אפיקי דיבור עם שיחות ללא הגבלה לקווים נייחים + נתב עסקי מתקדם ב-2,590 ₪ כולל התקנה". אגב, במחיר לא ברור אם הוא כולל את עלות האינטרנט (ISP). 

דהיינו: תמורת 2,590 ש"ח לחודש, מקבלים תשתית חיבור 100 מגה סימטרי (שעולה למשל ב-Unlimited פחות מ-150 ש"ח לחודש, כולל הכל), בתוספת נתב וחיבור טלפוני של המאה הקודמת ב-ISDN... כנראה הם רכשו את ציוד ה-ISDN = PRI הזה ביריד עודפים באיזה שוק בסין... 

במקביל, הוט פרסמה את השת"פ החדש שלה עם תדיראן טלקום לשירותי IP-Centrex. לא נחזור על המחירים והחבילות, נתמקד רק בטכנולוגיה. מדובר בשירות ישן, ששמו IP-Centrex. מה זה IP-Centrex? זה השם, שהמציאה בזק (מפורט כאן למה), כדי להסתיר את העובדה, שטכנולוגיית ה-PRI (דהיינו: ISDN), שהייתה הבסיס לשירותי ה-Centrex שלה, סיימה את חייה, ושבזק עוברת לספק טלפוניה על האינטרנט הפנימי שלה בפרוטוקול איתותים SIP.

למה הסיפור הזה חשוב כרגע? מפני שהמחירון היקר של ה-ISDN=PRI משנות ה-90 נשאר בתוקפו, כאילו כלום לא קרה... זה הצידוק לבזק להמשיך ולגבות מכל השחקנים בשוק דמי קישוריות (קש"ג), כי רוב התעבורה בשוק העסקי נעה או מסתיימת ברשתות של החברות בקבוצת בזק, וזו ההצדקה לטענה של כל המתחרות בבזק ובכללן הוט, מול לקוחות מהמגזר העסקי, למה גם הן צריכות לספור דקות שיחה לעסקים, כמו שבזק עושה להן. 

או בעברית יותר פשוטה, לתיאור המצב הכאוטי: מזה כמה שנים אין שום משמעות לדקות שיחה על רשת האינטרנט. העלויות של כל דקת שיחה על רשת האינטרנט הן קרוב לאפס. אז למה לא להמשיך ו"לעשות קופה" על הגב של הלקוחות העסקיים, המוכנים לשלם הרבה כסף על חיבורים, שהם כאילו ישנים, אבל בלבוש כאילו חדש?. כלומר: "ישראבלוף" במיטבו. כל שוק שירותי התקשורת העסקיים "יישר קו" עם היצירתיות השיווקית הזו של בזק. 

דהיינו: מוכרים היום למנהלים ולבעלי עסקים שירות ישן, שעלותו אפסית, ועוד קוראים לזה בהוט "שירות בענן", למרות שאין לזה כל קשר לענן (זה שירות וירטואלי, הטכנולוגיה, שקדמה לעולם שירותי הענן, משנות ה-90 עד אמצע שנות ה-2000), מחברים זאת ב-SIP על רשת אינטרנט פנימית, כדי שיהיה זול לספק השירות הזה, וגובים על השירות כסף יקר מהלקוחות העסקיים, עם ספירת דקות, כאילו זה עדיין ISDN העתיק והיקר...

אגב, יש להוט שירותי ענן, אבל הם באים עם שירותים אחרים לגמרי (מפורט כאן). בין השירותים בענן, יש שירות ענן טלפוני של מיקרוסופט בשם Lync, ועוד שירותי ענן שונים מבית מיקרוסופט וספקים אחרים. אז למה בהוט מוכרים במקביל שירותים ישנים כאילו הם בענן? תמהני... גם לא ברור מדוע הוט לא בנתה שירות טלפוניה בענן ללקוחות הפוטנציאליים ביחד עם תדיראן טלקום, כי שירות בענן זה המוצר המוביל של תדיראן טלקום, לא ה- Centrex של העשורים הקודמים


מאז ימי ה-ISDN העליזים בשנות ה-90, עולם התקשורת (במקביל לעולם ה-IT) התקדם כבר 3 צעדים טכנולוגיים ענקיים: לעולם הוירטואלי (VPS), לעולם הענן (3 סוגי עננים: ציבורי, פרטי והיברידי) והכי מתקדם: לעולם ה-WebRTC על דפדפני האינטרנט הניידים והנייחים, טכנולוגיה מאוד מוצלחת ומצליחה.

לתדיראן טלקום עצמה יש כבר שירות בענן, באמזון. השירות המרכזי של תדיראן טקלום בענן קרוי Aeonix והוא כבר מופעל בשוק ודי בהצלחה. כ"כ לתדיראן טלקום עצמה יש כבר פתרונות WebRTC, שעדיין לא הוצגו לשוק בישראל. די ברור למה. 

באפריל שנה שעברה (2013) תדיראן טלקום יצאה במבצע של עידוד המעבר של לקוחות מרכזיות תדיראן טלקום הוותיקות, לעבור לענן. את המבצע הזה פרסמנו כאן. במבצע, על כל 10 רישיונות ענן קיבלו העוברים לענן 2 רישיונות חינם. אז למה בסוף 2014, תדיראן טלקום ביחד עם הוט מעודדות לקוחות לחזור לטלפוניה הישנה, שרק לפני שנה וחצי עודדו את הלקוחות לצאת ממנה? זה לא ברור. יש הטוענים שכל זה נובע מחוסר נכונות של הוט להשקיע בתשתיות ענן מתקדמות לטלפוניה, כדי לא לפגוע ברווחים של החברה לטווח הקצר. 

יתרה מכך. אך אמש קיבלתי הזמנה לצפות (כאן) בסמינר מקוון מקצועי בהשתתפות מומחים של תדיראן טלקום, סמינר המסביר את נפלאות פתרונות הענן וה-WebRTC של תדיראן טלקום. הנה התיאור התמציתי של הסמינר אליו הוזמנתי:

 
SIP trunking lowers operating costs and delivers a compelling return on investment. The same network architecture can be used to tap into Unified Communications applications and enable enterprise-quality WebRTC

What’s holding up your deployment

You’ll hear a case study from Tadiran Telecom illustrating how Tadiran’s Aeonix UC&C platform can enable rapid SIP trunk deployments with any SIP trunk service provider and why Tadiran selected the Ingate SIParator® as its
Session Border Controller

Cut through the hype in this open forum, a Q&A in which you can ask the Ingate and Tadiran teams of professionals all your questions about SIP trunking and UC

You’ll get a clear roadmap for successfully deploying SIP trunks and the migration to Unified Communications and WebRTC 
למה הוט, או לחילופין בזק, סלקום ופרטנר, לא מציעות את זה?
התשובה די ברורה, למי שקרא את סדרת הכתבות בנושא. בקצרה: אם עוברים לעולם החדש של הענן וה-WebRTC, המחירים של השירות העסקי יהיו כ-100 ש"ח לחודש, אולי פחות, כולל הכל מכל, עם אלפי דקות שיחה בחודש... זאת, עם יכולות רבות, שאין ולא תהיינה לעולם ב-Centrex. 

בנוסף, לקוח עסקי, שיבחר ב-Centrex של הוט (או בזק, או סלקום ופרטנר) "יילכד במלכודת עכברים" וב"חתונה קתולית" לעד. כך, הוא יהיה משועבד להוט (אותו דבר לבזק, לסלקום ולפרטנר). זו הטכנולוגיה הישנה והטובה משנות ה-90 של המאה הקודמת, שנשארה "תחת מסווה", עד עצם היום הזה. 

רק בשירותי ענן אמיתיים ובשירותי WebRTC יש ללקוח "חופש בחירה" והוא יכול להתנייד מספק לספק. ב-Centrex אין, לא היה ולא יהיה דבר כזה. זה העולם הישן, שאין בו יכולת נדידה.

כך, גם לוכדים את הלקוח העסקי ושוללים ממנו את "חופש הבחירה והנדידה" וגם גובים ממנו מחיר מופרז על סחורה ישנה שפג תוקפה מזמן.... 

 
טלפוניה ישנה



 
 
Bookmark and Share