Telecom News - נואל הרלי מנכ"ל חטיבת המעבדים ARM: עד כה סיפקנו 50 מיליארד מעבדים

נואל הרלי מנכ"ל חטיבת המעבדים ARM: עד כה סיפקנו 50 מיליארד מעבדים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> נואל הרלי מנכ"ל חטיבת המעבדים ARM: עד כה סיפקנו 50 מיליארד מעבדים
נואל הרלי מנכ"ל חטיבת המעבדים ARM: עד כה סיפקנו 50 מיליארד מעבדים ונגיע עד 2017 ל-100 מיליארד מעבדים 
 מאת: חיים חביב, 17.11.14, 00:05נואל הרלי
 
בראיון עם מנהל חטיבת המעבדים של ARM הסתבר, שיש ל-ARM מספר שיתופי פעולה חשובים ביותר עם מספר חברות ישראליות מובילות. עם זאת, טרם נשקלת הקמת מרכז מו"פ של החברה בישראל.
 
ב-12.11.14 אירחה מפתחת המעבדים העולמית ARM את שותפיה העסקיים בישראל. מנכ"ל חטיבת המעבדים של החברה, נואל הרלי (Noel Hurley), הגיע לישראל למפגש הבינלאומי של ה-GSA (מדובר במפגש מומחים בנושא שבבים. כ-100 מומחים התכנסו הפעם בישראל) והקדיש יומיים נוספים למפגש אינטנסיבי עם לקוחות החברה בישראל.
 
חברת ARM הבריטית עוסקת בתכנון ופיתוח מעבדים (CPU) מתקדמים, שבבים לעיבוד גרפי (GPU) וערכות שבבים ייעודיות בטכנולוגיית systems-on-chips המכונה SoC. לחברה היצע רחב של מעבדים מתקדמים, שפותחו בארכיטקטורות מתקדמות, מוגנות בפטנט. משפחת מעבדי ה-Cortex מרובי הליבות של החברה מוכרת היטב בביצועיה ומשולבת בהתקנים הניידים ובמחשבים המתקדמים ביותר כיום בשוק.

הכנסות החברה מגיעות ממכירת רישיונות לייצור מוצריה לחברות גדולות במגוון תחומי תעשייה, שמפתחות ומשווקות מוצרים לעולמות המובייל (58%), מערכות משובצות מחשב (20%), ציוד עסקי (16%, שרתים, כוננים, זיכרונות וכו') ומוצרים ביתיים (6%).
 
מאז הקמתה ב-1993 מכרה ARM רישיונות לייצור שבבים פרי פיתוחה בהיקף עצום, שעומד כיום על 50 מיליארד יחידות מהם 10 מיליארד רק בשנה החולפת, וצפי לשבירת שיא של 100 מיליארד יחידות כבר בשנה-שנתיים הקרובות. התחזית האופטימית הזו מבוססת על ניתוח מגמות בשוק האינטרנט של הדברים (IoT), שלדעת החברה עשוי לשנות מן היסוד את הדרך בה מתנהלת החברה (society) כיום. זאת, לצד התחזקות מגמות נוספות, כמו: הפיכת הסמארטפון להתקן המחשוב הראשי בתקופתנו, התפתחות טכנולוגית צרכנית מואצת, וצפי לחדירה של עד 50 התקנים ביתיים מבוססי אינטרנט לכל בית אב עד לשנת 2020.
 
בין לקוחות החברה בעולם ובישראל נמצאות חברות ענק, בהן: Apple, AppliedMicro, Atmel, Broadcom, Freescale Semiconductor, Nvidia, NXP, Qualcomm, Samsung Electronics, ST Microelectronics  ו- Texas Instruments
 
ניצלנו את המפגש הנדיר על מנת לשמוע את דעתו של נואל הרלי, (בתמונה למעלה), מנכ"ל חטיבת המעבדים של ARM, מוותיקי החברה, והאיש שהחטיבה שלו אחראית ל-95% מהכנסות החברה במספר שאלות העשויות לעניין את קוראי Telecom News.
 
שאלה: מה מביא אותך לישראל?
תשובה: ישראל מצטיינת וחזקה מאד בתחומי התקשורת ול-ARM יש מספר שיתופי פעולה חשובים ביותר עם כמה מהחברות הישראליות המובילות בתחום.
 
שאלה: אם כך, מדוע אין לכם עדיין מרכז מו"פ בישראל כמו לכמה מהחברות הגדולות בעולם?
תשובה: יש לנו כרגע 3 מרכזי מחקר ופיתוח פעילים - בבריטניה, ארה"ב והודו. אולי בעתיד נשקול הרחבה.
 
שאלה: מה מייחד אתכם בשוק המובייל העולמי?
תשובה: ל-ARM יש כיום נתח שוק של 95% בתחום ה-CPU עם היצע של מעל 300 מעבדים גרפיים (GPU's) באנדרואיד (Graphics Processing Unit). סיפקנו עד היום 50 מיליארד מעבדים מתוכם 10 מיליארד רק בשנה החולפת, במגוון רחב של תחומים ושווקים. אנו מקווים, שב-2017 ו-2018 נגיע ל-100 מיליארד מעבדים.
 
בשוק המובייל המגמה כיום היא לכיוון מעבדי 8 ליבות; יש לנו טכנולוגיה מתקדמת מאוד בתחום הזה, שמורכבת ממספר ליבות קטנות וליבות גדולות, שהשימוש בהן משתנה לפי הצורך, ועי"כ מפיקים חיסכון אנרגטי מצטבר משמעותי (בין היתר, בהתאמת יעילות וצריכת ההספק למשימות המעבד), מה שמסייע לשותפינו לעמוד הן בדרישות היצרנים והן בדרישות המשתמשים.
 
שאלה: מה הן מגמות ההתפתחות בשוק שלכם?
תשובה: ARM מפתחת ומעצבת פתרונות ומוכרת רישיונות. חוץ מתחום המובייל  נמצאת החברה בתנופה משמעותית גם בתחום ה-IoT (אינטרנט של חפצים) ו-Enterprise Networking בהם נתח השוק שלנו כבר הגיע לכ-30% מהמיקרו-מעבדים. השנה סיפקנו לשווקים הנ"ל כ-9 מיליון מיקרו-מעבדים.
 
גם בעולם הרכב, ה-Automotive, יש לנו פיתוחים מעניינים. לאחרונה, חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הגדולה BMW, כדי לגרום להקטנה של מספר המיקרו-מעבדים ברכבים המתקדמים שלהם מ-120 ל-70. תחום נוסף שהחברה נכנסה אליו לאחרונה בצורה מאד משמעותית הוא עולם המחשוב הלביש עם כניסתם של מיקרו-מעבדים רבים.
 
תחומים נוספים בהם ARM מפתחת יכולות חזקות הם ה-Security ו-Privacy: ובמילים פשוטות, כיצד להבטיח, שנתונים שאני יכול לראות לא יגיעו לידיים לא נכונות.
 
שאלה: האם אתה רואה בטווח הקרוב מגבלות על המשך ההתפתחות בשוק שלכם: א. בשל מגבלות חוק מור (Moor Law), שקבע (אמפירית ב-2007) 'גג' לתהליך מזעור השבבים, שלא יאפשר מזעור נוסף שלהם בתוך השנים הקרובות? ב. בשל העיכוב במעבר למתכונת כתובות חדשה ברשת האינטרנט IPv6 על רקע חיזוק מגמת המעבר ל-IoT?
תשובה: איננו חשים עדיין במגבלות פיזיקליות בתהליך מזעור המעבדים בטכנולוגיית הסיליקון. אנו עובדים במעבדות על פיתוח מעבד חדש בין 2-3 שנים תוך מגע הדוק עם התעשייה והמשתמשים. למרות המזעור הרב והמעבר לטכנולוגיות ננומטריות בסד"ג של 14nm טרם נתקלנו בחסם הפיזיקלי ואנו ממשיכים להציג (במעבדי משפחת הקורטקס) מזעור של שטח השבב פי 6, הקטנת הדלף (leakage) פי 9 וצמצום ההספק פי 7.
 
באשר לעיכוב המעבר למתכונת הכתובות החדשה IPv6, איני רואה עדיין קושי מהותי מידי וניתן 'להסתדר' עם המתכונת הנוהגת. זה נכון, שהזינוק בתפוצת התקני IoT הוא מעריכי, אך עדיין מרבית הפתרונות הן ברמת רשת ארגונית פנימית ולכך יש עדיין פתרונות מוכרים ומניחים את הדעת.
תחזית התפתחות ARM



 
 
Bookmark and Share