Telecom News - 5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר

5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> 5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר
5 המ"מים העוזרים לפרילנסרים להיות טובים יותר
מאת: אלון מייסון, 22.11.14, 17:10אלון מייסון

עיתונאים וכותבים מקצועיים משתמשים ב-5 מ”מים (ו-א' אחת) כדי לוודא, שיש בידם את כל המידע הדרוש לכתיבת מאמר טוב. גם פרילנסרים בכל התחומים כמו בתחומי ההייטק, הטכנולוגיות או הטלקום יכולים להשתמש באותה שיטה כדי לשפר את יכולות הפרילנס שלהם. 

האם אי פעם התחלת לעבוד על פרויקט רק כדי לגלות, שחסר לך מידע, שיאפשר לך לסיים את העבודה? אם תיקח בחשבון את 5 המ”מים של העיתונות ייתכן שתוכל להימנע מבעיה זו.

בכתבה זו אסביר מהם 5 המ"מים ואסביר כיצד להשתמש בהם בעבודת הפרילנס שלך.

מהם 5 המ”מים?

עיתונאים פרילנסרים מכירים היטב את 5 המ”מים. פרילנסרים מתחומים אחרים יזדקקו אולי להסבר קצר. כל אחד מ-5 המ”מים, מייצג שאלה, שעליה יש להשיב.

5 המ”מים של העיתונות הם:

    מי?
    מה?
    מקום?
    מתי?
    מדוע?

ורוב העיתונאים יוסיפו גם:

    איך?

כשמביטים ברשימת השאלות ניתן להבין כיצד עיתונאי, שקיבל תשובות לכל השאלות, השיג, למעשה, את כל המידע הדרוש לו כדי לכתוב מאמר. אלה הם 5 המ”מים של העבודה מהבית.

מי?

הבנת הלקוחות שלך היא קריטית להצלחתך כפרילנסר.

פרילנסר טוב צריך לדעת את פרטי ההתקשרות של המעסיק כמו:

    שם
    מיקום
    דואר אלקטרוני
    כתובת 
    מספר טלפון

אולם, פרילנסר טוב באמת, יעשה מאמץ נוסף כדי להבין באמת מיהו הלקוח שלו. תוכל ללמוד יותר על הלקוח שלך באמצעות מספר דרכים:

קרא את החזון – חברות רבות מפרסמות את החזון שלהן כחלק מפרופיל החברה. מקריאת החזון תוכל לדעת לאן החברה שואפת להגיע.

מבט לאחור – בחינת עברו המקצועי של הלקוח, תאפשר לך לדעת מה מניע אותו ולמה הוא עוסק במה שהוא עוסק.

מוניטין – מה חושבים על הלקוח שלך הלקוחות שלו. זו שאלה חשובה, שכדאי לענות עליה.

אם תבחן את כל המידע שאספת אתה תהיה במסלול הנכון כדי להבין באמת את הלקוח שלך.

 
מה?

פרילנסרים צריכים לדעת גם במה עוסקים הלקוחות שלהם. הם צריכים להבין את המוצרים או השירותים, שהם מציעים כמו גם להכיר את השוק בו הם פועלים. 
האם אתה באמת מודע לכל המוצרים או השירותים המוצעים ע"י הלקוח שלך? למד על המוצרים או השירותים המצליחים ביותר שלו ועל אלה הפחות פופולריים.

הבנה אמיתית של פעילות הלקוחות שלך תאפשר לך להציע להם את שירותי הפרילנס הטובים ביותר.

לאחר שהבנת מה הלקוח שלך עושה עליך להבין את הדרישות שלו ממך. וודא, שההסכם ביניכם יכלול, בין היתר, גם את סדר הגודל של הפרויקט.

מיקום?

נהלים עסקיים וחוקיים משתנים בין מדינה למדינה. למיקומו של הלקוח יש השפעה על הדרך בה הוא עושה עסקים.

על מנת להיות פרילנסר אפקטיבי אתה צריך לזכור את מיקומו של הלקוח שלך כשאתה מתנהל מולו. שים לב במיוחד לאיסורים והגבלות הקשורים למיקומו הגאוגרפי. 
אם הוא דובר שפה זרה ייתכן שתאלץ להעסיק מתורגמן כדי שתוכלו לתקשר בצורה ברורה.

מתי?

תאריך היעד לסיום הפרויקט הוא אחד מפריטי המידע החשובים ביותר, שבאפשרותך לדלות מהלקוח. בנוסף, יש לזכור, שתאריך הסיום פתוח לעיתים קרובות להתמקחות ואל תיבהל אם הוא נראה לך לא ריאלי.

לאחר שהגעתם להסכמה לגבי תאריך הסיום תדאג שיהיה לך את הסיכום בכתב (עדיף להימנע מהסכמים בעל פה). השתדל לעמוד בלוחות הזמנים. איחור במועדי ההגשה היא דרך בטוחה להפסיד לקוחות.

מדוע?

אמנם השאלה הקודמות חשובות לכל פרילנסר, שאלה זו עשויה באמת לבדל אותך מהמתחרים.

אם תוכל לגלות מדוע הלקוח מעוניין לבצע את הפרויקט אתה תהיה בעמדה נוחה להציע לו דרכים לשפר אותו ואף להציע לו פרויקטים נוספים, שייסעו לו להשיג את מטרותיו. תאר לעצמך את שביעות הרצון, שתיגרם למעסיק מכך, שאתה מבין את צרכיו לעומק.

איך?

קיימות גם שאלות "איך" רבות הנוגעות לעבודה מהבית:

איך תרצה שאבצע את הפרויקט? שאלה, שיכולה להתייחס לסגנון או לכלי העבודה.

איך תשתמש במוצר המוגמר? שאלה, שתסייע לך להבין את מטרות של הלקוח.

איך להתייחס לזמנים וכמויות? גם שאלות בנוגע לזמן ולהספקים יכולות להתחיל ב-"איך".

***************************************

מאת: אלון מייסון, מנכ"ל Xplace, נובמבר 2014.
 
פרילנסר
XPLACE



 
 
Bookmark and Share