Telecom News - עידן חדש באיסוף ועיבוד מידע גיאוגרפי: מובייל מאפר Mobile Mapper

עידן חדש באיסוף ועיבוד מידע גיאוגרפי: מובייל מאפר Mobile Mapper

דף הבית >> חידושים הכרזות >> עידן חדש באיסוף ועיבוד מידע גיאוגרפי: מובייל מאפר Mobile Mapper
עידן חדש באיסוף ועיבוד מידע גיאוגרפי:  מובייל מאפר Mobile Mapper
מאת: מערכת Telecom News, 24.11.14, 21:05מובייל מאפר
 
המערכת מאפשרת מיפוי תלת מימדי (3D) באמצעות 3 תותחי לייזר, צילום פנורמי בזווית של 360 מעלות וברזולוציה גבוהה תוך כדי נסיעה, ושפע יישומים נוספים לשירות מתכננים, מהנדסים ומנהלי פרויקטים.
 
חברת אופק לצילומי אוויר, מיפוי אווירי ולוויני ויישומים גיאוגרפיים הציגה פיתוח חדש, את אחת המערכות הראשונות בעולם של המובייל מאפר Mobile Mapper. מערכת זו פותחה במשותף בידי חברת Topcon היפנית, בליווי מהנדסי חברת אופק והיא פותחת עידן חדש בתחום האיסוף והעיבוד של מידע גיאוגרפי מדויק.
 
יתרונה העיקרי של המערכת היא באפשרות להתקין אותה בקלות ובמהירות יחסית על רכב שטח ממונע, ואז לעבוד איתה תוך כדי נסיעה וגם בנסיעה מהירה. בין השאר, מאפשרת המערכת מיפוי תלת מימדי (3D) באמצעות 3 תותחי לייזר, צילום פנורמי בזווית של 360 מעלות וברזולוציה גבוהה תוך כדי נסיעה, ושפע יישומים נוספים לשירות מתכננים, מהנדסים ומנהלי פרויקטים.
 
רכיבי מערכת המובייל מאפר כוללים, בין השאר, 6 מצלמות היקפיות לצילום בזווית של 360 מעלות ובמהירות של עד 15 תמונות לשנייה בכל מצלמה. כמו כן, נכללת בה גם מערכת סורקי ה-LiDAR למיפוי באמצעות קרני לייזר, מערכת GPS דיפרנציאלי בתוספת IMU לקביעת נקודת ציון מדויקת וכן מחשבים וציוד היקפי.
 
השימושים האפשריים בה הם רבים ומגוונים. בין השאר, מתאפשר כיסוי צילומי מהיר תוך כדי נסיעה של כל הרחובות בישוב מסוים, כולל מיפוי לייזר online בזמן קצר וברזולוציה גבוהה, חיבור מהיר של המובייל מאפר למערכות ה GIS ומערכות הניהול של הרשות המקומית, ומיפוי אוטומטי מדויק של חזיתות כל הבתים והשלטים בכל רחוב.
 
המערכת שימושית גם בתחזוק כבישים עירוניים ובין עירוניים. היא מאפשרת סקרי אינוונטר של שלטי דרכים, כולל נקודות ציון מדויקות לכל שלט וסיווגו לפי סוגים, סוקרת גדרות בטיחות ומעקים תוך התמקדות בפרטים עד לרזולוציה של 5 ס"מ, סוקרת מפגעים פוטנציאליים בצידי הדרך או המסילה (צמחיה, כביש משובש, מבנים, רמזורים) וכן סימונים וסדקים על הכבישים, אבני שפה, מעברי חציה ותאורת כבישים ורחובות.
 
לוגו אופק



 
 
Bookmark and Share