Telecom News - משווקים נאבקים למצוא טכנולוגיה יעילה לבניית יחסים פרסונליים עם הלקוח

משווקים נאבקים למצוא טכנולוגיה יעילה לבניית יחסים פרסונליים עם הלקוח

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> משווקים נאבקים למצוא טכנולוגיה יעילה לבניית יחסים פרסונליים עם הלקוח
סקר: משווקים נאבקים למצוא טכנולוגיה יעילה לבניית יחסים פרסונליים עם הלקוח
מאת: מערכת Telecom News, 26.11.14, 17:28טל נועם
 
הדרך לשמר לקוחות היא ע"י יצירת שיח רב ערוצי, אישי ומסונכרן באמצעות כל הערוצים הדיגיטליים של הארגון (Big Data). עד 2019 תעמוד ההשקעה הממוצעת של ארגונים ב-Digital Marketing על 40% מההוצאות השיווק.
 
,Teradata שעוסקת בתחומי הפלטפורמות האנליטיות למידע ובתחומי ה-Integrated Marketing Management ערכה סקר על רקע מגוון הטכנולוגיות השיווקיות החלופיות והאתגר להחליט היכן נמצאות קדימויות ההשקעה, בעיקר בשל הרצון לתגבר את המיקוד בלקוחות. הסקר, שנערך באמצעות חברת Econsultancy, הקיף למעלה מ-400 מנהלי שיווק בכירים בחברות עם הכנסות של למעלה מ-500 מיליון דולרים בשנה.
 
הסקר מגלה, ש-62% ממנהלי השיווק בחברות גלובליות גדולות מאמינים, ששיפור שביעות הרצון של הלקוח היא הסיבה המרכזית להשקיע  בטכנולוגיה. הדרך לשמר לקוחות לאורך זמן ולהגדיל את הפעילות איתם היא ע"י יצירת שיח רב ערוצי, אישי ומסונכרן, באמצעות כל הערוצים הדיגיטליים של הארגון.
 
עפ"י הסקר, מגמת הפרסונליזציה של התקשורת עם הלקוחות ומיקומם של הלקוחות במרכז פעילות הארגון, הן סיבות מרכזיות להשקעה בטכנולוגיה.
 
 32% מהארגונים, שהשתתפו בסקר, ממקמים את הפרסונליזציה במקום הראשון, אם כי בפועל, רק 20% מיישמים Real Time Personalization בפעילותם היומיומית.
 
 47% ציינו, שהם מודעים לכך, ששיפור חוויית הלקוח הוא יתרון משמעותי של תוכניות הפרסונליזציה.
 
עוד התגלה בסקר, שב-2015 יוסטו מרבית תקציבי השיווק יותר ויותר לשיווק הדיגיטלי עם דגש על פרסונליזציה בשיווק.
 
טל נועם, (בתמונה), מנהל החטיבה למערכות Data Warehouse & BI בחברת מיטווך, נציגת Teradata בישראל: "שיווק על סמך ניתוח ופילוח פרסונלי היסטורי של התנהגות הצרכן מבוצע כבר שנים רבות באמצעות מערכות Data Warehouse & Campaign Management. גם הצגה בזמן אמת ללקוח של מבצעים, שחושבו מראש ע"י מערכות אלו, מבוצע כיום ע"י ארגונים שונים.

על כן, היתרון התחרותי של ארגונים טמון כיום ביכולת לשלב בזמן אמת בין ניתוח של נתונים פרסונליים היסטוריים לבין נתוני ביג דאטה פרסונליים, כדוגמת Contextual Data, שמאפשרים השגת תמונת לקוח של 360 מעלות מלאה ועדכנית.
 
האתגר הוא לנצל את מלוא הנתונים (ולא רק נתונים היסטוריים או  לחלופין נתוני זמן אמת) בחיזוי התנהגות הלקוח הצפויה. זאת, אצל לקוחות מורכבים כגון בנקים, חברות ביטוח, טלקום וכד'. באמצעות איסוף ופרסונליזציה של נתוני הגלישה באינטרנט, מובייל ושאר הערוצים הדיגיטליים ניתן כיום לנתח מיידית את כוונות הלקוח ובשילוב הנתונים ההיסטוריים שלו להתאים לו בזמן אמת את המסרים השיווקים והקמפיינים, שאליהם הוא יחשף".
 

סקר



 
 
Bookmark and Share