Telecom News - תקנות המאגר הביומטרי אושרו במחטף בכנסת: מש' הפנים אינו יכול להגן עליו

תקנות המאגר הביומטרי אושרו במחטף בכנסת: מש' הפנים אינו יכול להגן עליו

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> תקנות המאגר הביומטרי אושרו במחטף בכנסת: מש' הפנים אינו יכול להגן עליו
תקנות המאגר הביומטרי אושרו במחטף בכנסת: מש' הפנים אינו יכול להגן עליו
מאת: מערכת Telecom News, 1.12.14, 17:32עו"ד יהונתן קלינגר
 
התנועה לזכויות דיגיטליות על אישור התקנות לחוק הביומטרי: משרד הפנים מודה, שהוא אינו יכול לעמוד בתנאי האבטחה הנוקשים המחויבים למאגר. חברי הוועדה בכנסת יהיו אחראים לדליפה שתתרחש.

 לאחר שלפני כחודש (כפי שחשפנו כאן) לא אישרה ועדת הכנסת המשותפת ליישום הפיילוט של המאגר הביומטרי את הצעת משרד הפנים להקטין את מערך האבטחה מסביב למאגר הביומטרי (כחלק מההמצאות של השר היוצא גדעון סער - כאן) ולאפשר (בין היתר) למתנדבים ובנות שירות לאומי לבקש מכם את טביעת האצבע ולקבל גישה לתעודות הזהות שלכם, הפכה היום הוועדה את ההחלטה ואישרה תקנות אלו.

בהצעה, שכוללת הקטנה משמעותית של חובות האבטחה נקבע, שניתן להרשות לבנות שירות לאומי ומתנדבים למסור לאזרחים את תעודות הזהות הביומטרית וליטול מהם את טביעות האצבע כחלק מהליך הזיהוי לפני מתן התעודה.

עו"ד יהונתן קלינגר, (בתמונה), שנכח בדיון מטעם התנועה לזכויות דיגיטליות: "משרד הפנים הצדיק את מתן הגישה לבנות שירות לאומי בטענה, שמצוקה תקציבית משמעותית מונעת ממנו את האפשרות לספק לאזרחים את השירות הראוי. האם אותה מצוקה תקציבית היא זו, שהובילה את משרד הפנים בשבועיים האחרונים לתקצב את פרויקט המאגר הביומטרי במיליוני ש"ח נוספים לרכישת תוכנות בפטור ממכרז מחברת אורקל? ברור שלא.

משרד הפנים מודה, שהוא לא יכול לעמוד בתנאי האבטחה הנוקשים של אחזקת המאגר ומצד שני מנסה לעשות הכל כדי לגרום לדליפה הבאה לקרות. אנו רואים את חברי הוועדה, שהצביעו בעד התיקון, כאחראים אישית לדליפה, כשזו תקרה".

ח"כ תמר זנדברג: "הוועדה אישרה במחטף הענקת סמכות של עובדי מדינה לבנות שירות לאומי, שעם כל הרצון הטוב אין להן את ההכשרה, האחריות והסמכות המוענקת בתקנות שירות המדינה. זה חלק מההפרטה הזוחלת של סמכויות מדינה למתנדבות שירות לאומי ועומד בניגוד להצהרת סגנית שר הפנים. בדיון הקודם. אי אפשר לתת סמכות שלטונית ועוד בתחום כה רגיש בידי מתנדבות. זוהי עוד דוגמה לחוסר הרצינות, עיגול הפינות ושיטת הסמוך של המדינה".

החלטה במחטף



 
 
Bookmark and Share