Telecom News - בכנס IoT Israel 2014 תצא קריאה להפוך את ישראל לשדה ניסוי עולמי ל-IoT

בכנס IoT Israel 2014 תצא קריאה להפוך את ישראל לשדה ניסוי עולמי ל-IoT

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> בכנס IoT Israel 2014 תצא קריאה להפוך את ישראל לשדה ניסוי עולמי ל-IoT
בכנסIoT Israel 2014  תצא קריאה להפוך את ישראל לשדה ניסוי עולמי ל-IoT
מאת: מערכת Telecom News, 2.12.14, 19:29IOT
 
זאת, מאחר שיש כאן מוחות מברקים, כוח אדם מיומן, פתיחות טכנולוגית, פתיחות להשקעות זרות והמרחקים קצרים. הגיע השלב בו ישראל בשלה וצריכה לצאת ולשחק בליגה הבינלאומית ולעמוד בשורה אחת עם מדינות מובילות בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים. יש כאן יכולות מתקדמות ברשתות תקשורת, ביג דאטה וסייבר.
 
ערן וגנר, שותף בקרן ג'מיני המכנס השבוע בתל אביב את הכנס הגדול ביותר בתחום "האינטרנט של הדברים", שנערך אי פעם בישראל: "בעשור הקרוב תקום כאן חברת מוצרי צריכה אלקטרוניים משמעותית, שתפנה לשוק העולמי. ישראל בשלה להיכנס למגרש של המדינות הגדולות כמו סין, יפן, ארה"ב וקוריאה.
 
ישראל נמצאת כיום בחזית המחקר והפיתוח הטכנולוגי וצברה מוניטין מהדהד כ'אומת סטארטאפ'. אולם, זה כבר לא מספיק. במשך שנים נשענה תעשיית ההייטק הישראלית על ייצור ופיתוח מוליכים למחצה, מעבדים או אפילו רכיבים קטנים עבור מערכות אותן מכרו חברות בינלאומיות גדולות. עשינו זאת היטב במשך שנים רבות, אך בתחום ייצור החומרה לא פעלנו ברוב המקרים מול הצרכנים הסופיים אלא כקבלני משנה. מי שמכרו חומרה היו בעיקר חברות ביטחוניות.
 
רק מאוחר יותר, כשקמו חברות כמו צ'ק פוינט, אמדוקס ונייס, למדנו לשווק ולמכור, אבל בעיקר פתרונות תוכנה. בדור האינטרנט של השנים האחרונות עלינו עוד מדרגה, אך אז שיווקנו לעולם בעיקר רעיונות מבריקים, תוכנה, אפליקציות ושירותים.
 
אנו בשלים לשלב הבא בהתפתחות ההייטק הישראלי, בו נחבר את סך היכולות שלנו לכדי פיתוח ושיווק מוצרים לצרכנים סופיים. הגיע השלב בו אנו צריכים לצאת ולשחק בליגה הבינלאומית ולעמוד בשורה אחת עם מדינות מובילות בתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים. אין חובה, שנייצר את הכל כאן, גם אפל מייצרת בסין. אנו יכולים להתרכז בפיתוח ועיצוב, בחשיבה ובשיווק.
 
בישראל יודעים כיום לפתח מוצרים מתוכננים היטב, שיש בהם שילוב מדויק של תוכנה וחומרה. הניצנים של חברות כאלה כבר קיימים בשטח – שלל חברות סטארטאפ קטנות המייצרות מוצרים פיסיים מוגמרים, חכמים ומתקדמים לקהלים הולכים וגדלים בעולם ורובן בתחום ה-IOT. בשונה מזירות אחרות, בזירה הטכנולוגית למותג 'ישראל' יש עדיין לא מעט השפעה, ואנו גם יודעים מה לעשות כדי להפוך אותם ללהיטים עולמיים".
 
ישראל צריכה להיות שדה הניסוי העולמי של IoT
וגנר: "הכנס בת"א מסמן גם הוא חצייה של אבן דרך משמעותית. תחום ה'אינטרנט של הדברים' הוא התחום החם ביותר כיום בעולם הטכנולוגי ואין תחום מקצועי החל מתכנון שבבים וייצור חיישנים, דרך פיתוח תוכנה ועד עיצוב ממשקים, שלא ייסחף בגל העצום הזה. 'אינטרנט של הדברים' מאפשר למוצרים, חפצים ומכשירים הסובבים אותנו להתחבר לאינטרנט, לתת לנו שליטה מרחוק ולתקשר בינם לבין עצמם.
 
לכנס בתל אביב יגיעו נציגים של החברות המובילות כיום את עולם ה-IoT. החל מאינטל, שעוברת בשנים האחרונות שינוי דרמטי ומקדישה עוד ועוד משאבים לפיתוח מוצרי צריכה חכמים, דרך AGT International, שנחשבת למובילה עולמית בפתרונות IoT לערים חכמות, וכן חברות כמו מיקרוסופט, קוואלקום, פלקסטרוניקס ואפילו נוקיה, שסימנה לאחרונה מסלול מחדש ורוצה להתמקד בעולם של מוצרים מחוברים. בכנס תשתתפנה גם שורה של חברות סטארטאפ ישראליות המפתחות כבר היום מוצרי IoT למשתמשי קצה, כמו למשל חיישן המאפשר מעקב אחר כלבים ובריאותם, חיישנים חכמים המסייעים לדיאטה, רכיבים המאפשרים שליטה במחוות על מוצרים אלקטרוניקה ביתיים ועוד".
 
בין דוברי הכנס יהיו מולי אדן, נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא אינטל העולמית, ד"ר יואכים שייפר, סגן נשיא למחקר ופיתוח ב-AGT, ערן סנדאוס מקוואלקום, ד"ר גיא הופמן ממעבדת החדשנות של המרכז הבינתחומי בהרצליה, ד"ר אנדרה שילה, ראש תחום רובוטיקה בסוכנות החלל האירופית ועוד.
 
וגנר יקרא מעל בימת הכנס לראשי תעשיית ההייטק ולמקבלי ההחלטות הרלוונטיים לשקול להפוך את ישראל לשדה הניסוי העולמי בתחום "האינטרנט של הדברים": "כל הרכיבים נמצאים במקום: יש כאן פתיחות גדולה לטכנולוגיה, מוחות מבריקים, וביחס לעולם - שם המרחקים עצומים ומצריכים השקעה גדולה בתשתיות - ישראל היא מעין מעבדה קטנה היכולה לבצע מהלכים בקנה מידה ארצי, אך עדיין להפיק מהם תובנות ולקחים עבור מדינות גדולות. יש כאן כוח אדם מיומן, בעל יכולות מתקדמות בתחומים שונים וייחודיים כמו רשתות תקשורת, ביג דאטה ראייה ממוחשבת וסייבר. לא בכדי, בכל חברת טכנולוגיה רב לאומית ישנה כיום נבחרת של בעלי תפקידים בכירים, שהם ישראלים".
 
כנס



 
 
Bookmark and Share